Köp inte optiska enheter

Permalänk
Avstängd

Köp inte optiska enheter

Köp inte optiska enheter som CD/DVD/Blu-ray enheter.
Helt onödigt.

Man kan köpa program med app stores.
Man kan köpa spel genom Steam, Desura, Origin, etc.
Man kan köpa musik med music stores, iTunes, Amazon, Magnatunes, Jamendo, etc.
Man kan köpa film också på internet.

CD skivor tar mycket plats, är ömtåliga, blir lätt repade och går lätt sönder.

Man kan installera operativ system från USB minne, etc.
Man använder ändå aldrig den optiska enheten. Helt onödig! Den går samma väg som floppyn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Wow vilket diskussionsvärde i denna tråd men absolut ska göra precis som du skriver!

Sjysst om man vill se en film och sitter med 1MB/s och inte har nåt annat en en tv + dator.. Vad gör man då?

Permalänk
Medlem

Personligen håller jag med och har inte använt en optisk läsare i datorn på över 5 år, men det är först och främst för att jag sitter på 100/100 uppkoppling och sneglar på gigabit uppkoppling, hade jag suttit med 2 Mbit ADSL så hade situationen sett helt annorlunda ut.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Oj då, här var det hårda bud. Bäst att jag slänger dvd läsaren om du säger så!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Saknar diskussionsvärde (inte ämnet i sig utan tråden).