Permalänk
Avstängd

lassekongo83 är bäst!

Här på SweClockers forum så finns det en kille som heter lassekongo83 och han är bäst för han har gjort ett gtk-tema som heter Zukitwo och det är det snyggaste temat som finns!

http://gnome-look.org/content/show.php/Zukitwo?content=140562

Tack för att du har gjort ett så snyggt tema för Ambiance och Radiance suger!
Zuktwo är bäst!

Permalänk
Medlem

Hehe, brukade själv använda många av lassekongo's teman o grejer han gjorde till Windows XP för en herrans massa år sedan. Hans stilrena teman och så har alltid fallit mig i smaken, jättekul att han fortsatt sitt skapande till Linux också!

Permalänk

Man är ju ingen riktig sweclockare förrän man har haft minst en av dessa som wallpaper: http://lassekongo83.deviantart.com/gallery/21454?offset=24

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem

Jag håller med fullständigt, har använt många av lassekongo83's teman och bakgrundsbilder till Windows och foobar2000. Kul att han bidrar till Gnome också.

Permalänk
Musikälskare

lassekongo83 är en legend, använt mycket av hans grejer genom åren

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ohh har ju också använt en massa grejer från honom! Kommer speciellt ihåg Foobar2000 skinsen, foobear och fookorr. Goda tider

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Haha. Ja, vad ska man säga...
Får väl säga att jag har lite extra till Gnome 3 som jag förmodligen kommer att släppa så fort jag spelat klart Skyrim.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

men lasse, dina hörn är ju mycket rundare än mina

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av lassekongo83:

Haha. Ja, vad ska man säga...
Får väl säga att jag har lite extra till Gnome 3 som jag förmodligen kommer att släppa så fort jag spelat klart Skyrim.

<3

Kul du svarade

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Oj jävlar vad snyggt! O_o hade inte en aning om Lassekongo83.

*grymt impad*

Permalänk
Medlem

http://xfce-look.org/content/show.php/Soothe?content=139349

Bland dom snyggaste XFCE teman jag sett! keep up the good work lassekongo83!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Man är ju ingen riktig sweclockare förrän man har haft minst en av dessa som wallpaper: http://lassekongo83.deviantart.com/gallery/21454?offset=24

Haha, där ser man, jag har visst också använt Lassekongos grejor. Har haft minst en av de där bilderna som bakgrund.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Här på SweClockers forum så finns det en kille som heter lassekongo83 och han är bäst för han har gjort ett gtk-tema som heter Zukitwo och det är det snyggaste temat som finns!

http://gnome-look.org/content/show.php/Zukitwo?content=140562

Tack för att du har gjort ett så snyggt tema för Ambiance och Radiance suger!
Zuktwo är bäst!

Hehe ja han är otroligt duktig. Har själv använt mig av hans teman många gånger. Vet du hur man installerar Zukitwo? Jag har lagt den i .themes mappen men den vill inte dyka upp. Och jag har försökt installera motorerna men den säger att de redan är installerade.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Hehe ja han är otroligt duktig. Har själv använt mig av hans teman många gånger. Vet du hur man installerar Zukitwo? Jag har lagt den i .themes mappen men den vill inte dyka upp. Och jag har försökt installera motorerna men den säger att de redan är installerade.

GNOME 3 verkar inte visa tredje-parts teman.
Men man kan aktivera temat genom att installera gnome-tweak-tool.

Fast jag tyckte gnome-tweak-tool har mycket dependencies, så jag hitta en alternativ metod..

gconftool-2 --set --type string /apps/metacity/general/theme 'Zukitwo'
gsettings set org.gnome.desktop.interface gtk-theme 'Zukitwo'

Permalänk
Skrivet av rektor:

GNOME 3 verkar inte visa tredje-parts teman.
Men man kan aktivera temat genom att installera gnome-tweak-tool.

Fast jag tyckte gnome-tweak-tool har mycket dependencies, så jag hitta en alternativ metod..

gconftool-2 --set --type string /apps/metacity/general/theme 'Zukitwo'
gsettings set org.gnome.desktop.interface gtk-theme 'Zukitwo'

Jag kör GNOME2! Så tror inte den metoden funkar för mig eller?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag kör GNOME2! Så tror inte den metoden funkar för mig eller?

Jag kör GNOME 3 med gnome-panel istället för gnome-shelll. Så jag har GNOME 3, men med GNOME 2 look-and-feel.

Prova lägg themes i /usr/share/themes/

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag kör GNOME 3 med gnome-panel istället för gnome-shelll. Så jag har GNOME 3, men med GNOME 2 look-and-feel.

Prova lägg themes i /usr/share/themes/

Jag försökte det men då får man väl köra något kommando? Kommer bara upp åtkomst nekas för min del när jag försöker lägga in den där.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag försökte det men då får man väl köra något kommando? Kommer bara upp åtkomst nekas för min del när jag försöker lägga in den där.

Självklart. Du är inte superuser/root så du har inte rättigheter att ändra i filer utanför din hemkatalog.
Du får begära rättigheter genom att authentisera. Detta gör man med sudo, su eller gksudo.

$ gksudo nautilus /usr/share/themes
eller
$ sudo cp -r Zukitwo /usr/share/themes