Permalänk

Benq XL2410 eller Benq Xl2420???

Hej som ni ser ovan så funderar jag på att köpa en ny skärm.

Det är 2 st 3d modeller som jag är inresserad utav,

Benq XL2410 - Nvidia vision 1
Benq Xl2420 -Stödjer Nvidia vision 2

Jag har inte bråttom, har inga problem att vänta tills nyår.

Frågan är när benq xl2420 ska släppas, och om det är värt att vänta på Nvidia vision 2?

Eller borde jag köpa den Xl2420, eller någon annan BRA 3d skärm.

Vill ha en bra 3d skärm, vilken rekomeneras (öppen för förslag)

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Avstängd

Jag undrar samma sak, de kostar ungefär lika mycket nu, förutom att man får med en mus på 2410 på t.ex Inet.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Kostar det samma så skulle jag givetvis vänta. Även om musen och musmattan som följer med är riktigt bra
3D vision 2 är väl egentligen bara de större och förhoppningsvis mer komfortabla och lättare glasögonen. De är bakåtkompatibla och har samma funktionalitet i övrigt? 3dvision 2 certifiering för monitorer kräver att de har någon extra led lampa som ska ge mer bakgrundsbelysning. Ska bli intressant om de lyckas implementera det ger bättre eller sämre bildkvalitet.

Själv har jag XL2410Tn. första exet hade för ojämn bakgrundsbelysning Ex nummer två acceptabelt. Jag har lägre krav på PC monitorer än tv apparater. Jag skulle aldrig acceptera att en tv apparat presterar så här illa. Men det finns många ex därute speciellt kantledbelysta som verkligen inte presterar.

I övrigt i 2D har jag lyckats kalibrera så jag får liknande bildkvaliget som G2400Wn åtminstone. G2400Wn har lite mattare panel vilket är trevligt dock. Input lag är obefintligt på XL2410Tn så gällande det presterar den. Påstås finnas snabbare 120hz skärmar men har inte upplevt några problem med att köra racing eller fps på XL2410Tn. Ljusstark är den rejält så. Tyvärr så även i 2D så har jag svårt få fram detaljer i mörka partier och det blir inte bättre i 3D. Plussidan är att svart är svart då.

Det som sålde mig på den var dock foten. Närmast ett krav på pc monitorer framöver att de har liknande fot så att du kan få optimal betraktningsvinkel. Jag kör med ratt och annat så det är trevligt att kunna höja den lite extra också. Irritationsmoment förutom TN paneler i sig är att jag fortfarande får köra gissningslekar när det gäller knapparna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Asus 23a skulle jag gå på. Har en känsla av att BenQs nya kommer ha högre input lag än den gamla modellen. Såvida man nu inte kan ta bort vad det nu heter som kommer göra att mörka områden blir lite ljusare.

Permalänk
Medlem

Kan inte se varför mer bakgrundsljus skulle påverka input lag på något sätt. Fast ja den kan bara ha mer inte mindre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Asus 23a skulle jag gå på. Har en känsla av att BenQs nya kommer ha högre input lag än den gamla modellen. Såvida man nu inte kan ta bort vad det nu heter som kommer göra att mörka områden blir lite ljusare.

Asus 23a? Vilken? Hänger inte riktigt med..
Edit: JAg läste även att http://www.inet.se/artikel/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le... skulle vara riktigt bra
Samt http://www.inet.se/artikel/2205978/dell-ultrasharp-23-u2312hm-ips-led skulle funka bra, även om den inte är 120hz. Stämmer detta? för den verkar vara en ganska bra skärm och om den funkar till spel så vore ju det perfekt.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Samsungs 23a vågar jag inte uttala mig säkert om.

Asus 23a - Sök på prisjakt på Asus 23.