Permalänk

Jag röstade på alla eftersom alla banor i BF3 faktiskt är bra. Den enda jag tycker lite mindre om är Tehran highway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du ser inte den röda triangeln genom väggar etc så prova igen varför HC är bättre.

Tycker det ända man gör på normal är spammar Q, får man "fast" någon med den så sprayar man efter triangeln.
Inte riktigt min smak men självklart så kan väl vissa använda det på ett lite "verkligare" sätt men jag har inte kört något normal alls efter jag testat HC, och innan release så trodde jag aldrig att jag skulle vilja spela HC.

Men det är skönt när fienderna dör efter en kort salva och det gör det lättare att avrätta en hel squad om man tex lyckas flanka, annars kan det bli att man skjuter nån och sen vänder de andra sig. Samt har det varit en mycket bättre balans av klasser på HC, kan ha att göra med att jag bara spelade normal några dagar men tyckte alla spelade support för att ha infinite ammo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Grand Bazaar: Yes,
Skön omväxling mot dom stora vehicle mapsen.

Teheran Highway: Yes,
Skön "natt" bana, inte den bäst gjorda mapen men helt klart godkänd.

Caspian Border: Yes,
#1 av 3 RIKTIGA Battlefield maps.

Seine Crossing: No,
Börjat bli alldeles för mycket camping och lockdowns.

Operation Firestorm: Yes,
#2 av 3 RIKTIGA Battlefield maps.

Damavand Peak: NONONO,
När blev cappa C och campa med RPG Battlefield?

Noshahar Canals: Yes,
Helt okej map, bra utspridda punkter så man kan flanka

Kharg Island: Yes,
#3 av 3 RIKTIGA Battlefield maps.

*smått komiska är dock att ingen riktig battlefield map är häften så bra som dom i BF2/2142

Håller helt med!

Damavand peak och Seine Crossing är ospelbara på 64man conquest, har svårt att se hur man skulle motivera dem. Brukar lämna servern när dessa kommer upp.

Caspian Border är överlägsen etta för mig, utspridda flaggor och tydliga objekt med alla möjliga fordon. Kharg är tvåa och firestorm trea.

Lirade knappt BF2, utan mest BF1 Vietnam faktiskt. Flaming dart någon? Ska bli intressant att se Back to Karkand sen.

I övrigt skulle jag vilja önska att ni slängde in några rush banor i rotationen ibland! Dessa är faktiskt sjukt roliga och ger teamwork en ny innebörd. Davamand peak i rush är till exempel utmärkt. Dock gör väl rush sig bäst i 32man? Så det kanske behövs en egen server där.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Monkeyapa:

Operation firestorm är full av snipers uppe på byggnader och berg samt kampande tanks i bergen som skjuter guidade missiler på allt som kommer inom 1 km.

Nehe då, snipers brukar vara lätt att undvika genom att inte bara springa rakt fram över öppen terräng, och det är alltid lika roligt att komma bakifrån med kniven i högsta hugg.

Väldigt sällan att alla tanksen står stilla på berget, AA brukar göra det, men dem är lätta att förstöra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Bara så alla vet så är de jag som snipar alla på highway mappen U MAD?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Bazaar kan vara helt jäkla hopplös med konstant granatspamm och snipers bakom, precis som Seine Crossing och Damavand Peak. Har dock spelat riktigt roliga rundor på dessa servrar men det krävs att man undviker dom uppenbara platserna och trycker på med tanks och fordon för att komma förbi dessa platser. Har inte spelat tillräckligt på servrar med FF för att kunna bilda mig en bra uppfattning om skillnaderna men visst kan man inte spamma på samma sätt?

Om man vill så går det ju att verkligen använda teamwork, både med att kombinera gadgets och pusha på samlat för att verkligen ta över platser. Rök är extremt ovanligt och jag skulle vilja uppmana alla recons att sätta upp SOFLAMs, tycker det verkar vara extremt effektivt om det används korrekt.

Behåll alla tycker jag. Synd att det är så svårt att komma in på servern bara.

Permalänk
Medlem

Tehran highway är en katastrof map. 80% av alla spelare är snipers på den och bryr sig inte en sekund om flagorna.

Annars tycker jag att alla banor ska vara kvar.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tw3R:

Tehran highway är en katastrof map. 80% av alla spelare är snipers på den och bryr sig inte en sekund om flagorna.

Annars tycker jag att alla banor ska vara kvar.

Då är det ju lätt att vinna i alla fall

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag tror inte det har med banorna att göra om det är kul eller ej, det är hur det går för laget. Vem som helst gillar när man krossar på highground i Metro eller ligger 5st snipers på en kulle 300m bort på Caspian. Själv gillar jag när det snurrar runt på alla banorna då kan matcherna byta håll både för och emot en. Btw Bazar är epic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har du ett assult/engi vapen så är du ju nästan garanterad kills.. Sikta bättre

Btw vilken rank du hade i betan betyder väldigt lite i retail, vapnerna är ändrade något jävulskt.
Inga mer 20kills på raken med PWR

Btw rank 24 i betan är knappast något att skryta om
Vart ligger du nu när spelet släppts? ^^

@topic
Jävligt synd att folk ser ut att gilla Damavand Peak..... Är grymt besviken på Battlefield folket är på SC! FY!

Jag förstör bara tanks nu, så får inge bra rank :/

I betan körde jag endast recon.(vilket va sjukt op)

Du kan ju inte klaga på damavand peak? Grymm mapp.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Första gångerna jag spela damavand peak fick man ju springa ner för ett berg och sedan hoppa från plattformen, nu finns det ju bara tunneln att spela... varför ? Det skulle ni kunna byta, förutom det är jag nöjd

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Första gångerna jag spela damavand peak fick man ju springa ner för ett berg och sedan hoppa från plattformen, nu finns det ju bara tunneln att spela... varför ? Det skulle ni kunna byta, förutom det är jag nöjd

Första gången spelade du Rush, resterande var conquest

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Första gången spelade du Rush, resterande var conquest

Aha, hade ingen aning om att det var olika beroende på spelstil

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag har börjat inse att alla maps är spelvärda om man samarbetar. Så behåll alla tycker jag

Hur blir det sen när "back to karkand" kommer? Är det maps som kommer användas på servern?

//Christer_P

Visa signatur

Jaget