Skyrim nybörjare :) hjälp!

Permalänk
Medlem

Skyrim nybörjare :) hjälp!

Hej, singleplayer spel har aldrig varit något som intresserar mig då när man precis börjar komma in i spelet så är singleplayern slut och då finns ingen MP att slänga sig in i, men har tittat och läst om skyrim och det verkar ju otroligt kul/bra!

Så har ett par frågor:

1. finns det oändligt med quests? (läst de nånstans)
2. är det svårt att lära sig för en som aldrig lirat elder scroll? lirar wow lv 85 ( är det lika svårt att lära sig som wow) diverse tar flera månader?

Vad är en bra nybörjar klass/specc ?? ingen aning vad det heter i Skyrim.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Hej, singleplayer spel har aldrig varit något som intresserar mig då när man precis börjar komma in i spelet så är singleplayern slut och då finns ingen MP att slänga sig in i, men har tittat och läst om skyrim och det verkar ju otroligt kul/bra!

Så har ett par frågor:

1. finns det oändligt med quests? (läst de nånstans)
2. är det svårt att lära sig för en som aldrig lirat elder scroll? lirar wow lv 85 ( är det lika svårt att lära sig som wow) diverse tar flera månader?

Vad är en bra nybörjar klass/specc ?? ingen aning vad det heter i Skyrim.

Tacksam för svar!

Oändligt med quests finns det inte, men det finns väldigt många!
Jag var inte så insatt i Elder scroll när jag började med Skyrim men jag tycker jag lärde mig väldigt fort

Här har du en sida med mycket (all?) information om spelet! http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Oändligt med quests finns det inte, men det finns väldigt många!
Jag var inte så insatt i Elder scroll när jag började med Skyrim men jag tycker jag lärde mig väldigt fort

Här har du en sida med mycket (all?) information om spelet! http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim

Excellento tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Oändligt med quests finns det inte...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111112/oandligt-med-quest...

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

att jämföra wow med skyrim hehe. En sak du måste tänka på är att läsa nogrannt (böcker) och lyssna på lösryckta konversationer för det är inte som i WOW...!

sen finns alltid: http://elderscrolls.wikia.com/
http://www.skyrimwiki.com/Skyrim_Wiki

Sen brukar det komma en sådan där guide / walktrough på gametrailers?

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spixx^orginalet:

att jämföra wow med skyrim hehe. En sak du måste tänka på är att läsa nogrannt (böcker) och lyssna på lösryckta konversationer för det är inte som i WOW...!

sen finns alltid: http://elderscrolls.wikia.com/
http://www.skyrimwiki.com/Skyrim_Wiki

Sen brukar det komma en sådan där guide / walktrough på gametrailers?

jämförde inte med wow tog bara inlärningskurvan som ett exempel !

Permalänk
Medlem

Ah, skulle säga att Skyrim är enklare, men det är lite svårare pga tech tree osv. Mestadels enligt mig pga UI et. ett tips är att köra lite fallout 3 och New Vegas samma koncept.

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem

Hmm ok tack så mycket

Permalänk
Medlem

Och ett tips: satsa på en eller ett par saker: jag brukar köra: one hand (dual wield) samt bågskytte med sneak/lock pick. Dela inte upp dig för mycket.

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ballt me 2h är de bra eller ?

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll, notera bara att du helst ska köra på en linje, hoppa inte emellan

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Jag tycker det är ballt me 2h är de bra eller ?

Helt ok, dock kan man få en unik sköld med warding (blockerar magi attacker) som är sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Ett förslag; om du tycker det är Epic att glida runt med ett tvåhands svärd o moffa så gör det, eller om du vill smyga runt o skjuta folk med båge :D? Do it.

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem

Hehe okok tack för tipsen gott folk

Permalänk
Medlem

Tänk på att du inte går upp i lvl på att döda saker och göra quest direkt. Du gör det av dina skills!! det är viktigt. Förstod inte det själv först.

Permalänk
Medlem

ja glöm ej att hitta trainers för dina skills!

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem

En sak som ånga nybörjare inte tänker på, är att även om "Fast travel" är smidigt så kan man missa mycket saker på vägen. Jag har fått massor med sido-quest och skumma möten när jag ridit mellan olika ställen. Samt att man kan hitta så skumme hyddor och dungeons lite varstans på kartan om man letar runt.

Skulle nästan påstå att världen är mer detaljerad är WoW är på den ytan vi har att leka på. Stridssystemet kan vara lite halvknepigt då det är FPS. Men man vänjer sig fort. Själv visste jag inte vilken klass jag ville köra så jag sparade mina Perks en bra stund. Märkte att Smyga, båge och kniv var min favoris så speccede mot det. Nu håller jag på att Questa för Thief Guild. Min karaktär lider av svår kleptomani, jag snor allt och alla saker som sitter löst typ.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Dr_spackel: nice, ska börja prata med thief guild men jag är mer åt lönnmördare och det där med pilbåge.

Vad det gäller missade möten? Har någon annan träffat på ett "spöke" utan huvud som rider runt?

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem

Tack för länken, mer än vad jag visste!
Spelet vart just en gnutta bättre.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Grabbar.. har precis börjat spela och har lite frågor.. gubben sprang fint i början men nu går han ?? har testat tagit av han naken för jag trodde att han inte orkade bära allt men han går fortfarande ?? behöver jag äta något eller är det någon knapp man trycker för att skifta mellan spring/walk ??

Också kan man nånstans se i Apperal vilka armor som är bäst eller måste man sitta och bläddra igenom alla för att se villken som ger mest armor ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Grabbar.. har precis börjat spela och har lite frågor.. gubben sprang fint i början men nu går han ?? har testat tagit av han naken för jag trodde att han inte orkade bära allt men han går fortfarande ?? behöver jag äta något eller är det någon knapp man trycker för att skifta mellan spring/walk ??

Också kan man nånstans se i Apperal vilka armor som är bäst eller måste man sitta och bläddra igenom alla för att se villken som ger mest armor ?

Du har för mycket i inventoryn, kolla weight i inventoryn vad max är och hur mycket du har. Du får sälja/droppa eller lämna lite grejer du inte behöver någonstans

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Du har för mycket i inventoryn, kolla weight i inventoryn vad max är och hur mycket du har. Du får sälja/droppa eller lämna lite grejer du inte behöver någonstans

Tack funkade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Tack funkade!

Till senare tillfällen. Du växlar mellan att springa och gå med caps

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Till senare tillfällen. Du växlar mellan att springa och gå med caps

Och sprintar med Alt Tog ett bra tag innan jag märkte det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

De kan snacka hur mycket strunt de vill om "oändligt antal quests". För alla intressantare quest går ut på att utforska grottor, och dem är garranterat ändliga.

Det enda genererade quest jag sett hitils var att det dök up en springpojke när jag köpte ett föremål som sade att person X i stad Y gärna ville köpa föremålet (han hade uppenbarligen teleporterats 10mil fram och tillbaka på en sekund då han dök upp samtidigt som jag köpte det). Person X sade sig sedan vara beredd att betala dubbla vad föremålet är värt och erbjöd mig promt 200guld för föremålet som jag betalat 1500guld för. Så vipps hade jag rest tvärs över världen helt i onödan.

Helt uppenbart automatiskt genererat, och helt uppenbart urdåligt gjort