Permalänk
Medlem

SyncMaster 245B Exploderade!

Jahapp, så man satt och arbetade samtidigt som ett par pokerfönster var uppe och PANG!

Någon form av komponent gav upp och fullständigt exploderade bakom skärmen. Typ ett klot av gnistor sprutade ner på skrivbordet.

Skärmen får fortfarande ström, men bilden är helt död. Samma fel om jag byter dator.

Vad i hela friden var det som precis hände?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som att en kondensator inne i skärmen small!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ja, då jag är tekniskt oduglig när det kommer till felsökning och reparation så blir det alltså att köpa en ny skärm.

Kanske var på tiden ändå..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Ingen garanti kvar? Ska ju kunna få en ny skärm då.

Permalänk
Medlem

min förra skärm var en exakt sådan den slocknade bara helt utan anledning och startar aldrig mer sedan dess dock lyser power lampan.

fast min exploderade inte utan blev bara svart dock var den ju kanske 3-4 år gammal.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Ja, min skärm är (eller var?) nog cirkus 4 år också.

Hade den bara slocknat hade jag nog inte brytt mig nämnvärt, men den bokstavligen exploderade. Samsung är kontaktade i alla fall!

"Samsung-skärmen exploderade framför familjens 2-åring." är nog inget Samsung skulle vilja läsa i Media.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

Ja, min skärm är (eller var?) nog cirkus 4 år också.

Hade den bara slocknat hade jag nog inte brytt mig nämnvärt, men den bokstavligen exploderade. Samsung är kontaktade i alla fall!

"Samsung-skärmen exploderade framför familjens 2-åring." är nog inget Samsung skulle vilja läsa i Media.

Utan bild eller filmbevis så kommer du tyvärr inte långt med den meningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

"Samsung-skärmen exploderade framför familjens 2-åring." är nog inget Samsung skulle vilja läsa i Media.

Nae, men sedan att du ljuger och får aftonbladet på väg direkt för att ta en bild där du sitter och ser ledsen ut med grannens 5 åring i knät får dig inte att må illa?

Ta och väx upp och köp dig en ny skärm istället för att försöka dra en scam till en ny.