Dags att köpa en gaming laptop!

Permalänk
Medlem

Dags att köpa en gaming laptop!

Tjena tjena.

Jag har suttit o kollat runt lite på olika sidor på GAMING laptops och försökt hitta de bästa för så rimligt som möjligt och
självklart vill jag kunna spela spel med hyfsad grafikinställningar.
Dom spel jag spelar är WoW,HoN och ska köpa bf3 så jag undrar ifall denna är ngt att ha? http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-17-tum/asus-g7...

Vore tacksam ifall jag kan få hjälp

Permalänk
Medlem

Den är ett väldigt bra köp, tror inte du kan få bättre under 10k. För att få nästa nivå behöver du bygga en egen clevo genom ex pc-konsulten och då blir det några tusenlappar till. Om du kan tänka dig sänka upplösningen lite så ska inte medium i bf3 vara något problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papas:

Den är ett väldigt bra köp, tror inte du kan få bättre under 10k. För att få nästa nivå behöver du bygga en egen clevo genom ex pc-konsulten och då blir det några tusenlappar till. Om du kan tänka dig sänka upplösningen lite så ska inte medium i bf3 vara något problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för hjälpen! Är verkligen sugen på denna o du gjorde precis de ännu mer lättare att köpa den! Stort tack ska du ha!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Hedersmedlem

+1 Måste passa på att säga att en "gaming laptop" är ett väldigt relativt koncept. Du kommer inte kunna köra BF3 i några direkt fantastiska settings på den. WoW och HoN kommer du kunna köra fult klös utan problem dem drar inte mycket.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Den är mycket bättre. Bf3 kräver nästan 4 stycken kärnor för att det ska gå och spela. Om du vill kunna lira Bf3 måste du nästan ha 4 kärnor.

Permalänk
Medlem

Klart bättre köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Den är mycket bättre. Bf3 kräver nästan 4 stycken kärnor för att det ska gå och spela. Om du vill kunna lira Bf3 måste du nästan ha 4 kärnor.

Kräver är väl att ta i men eftersom priset är det samma men för mycket bättre dator så är det ju helt klart det bästa köpet för under 10 papp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Kräver är väl att ta i men eftersom priset är det samma men för mycket bättre dator så är det ju helt klart det bästa köpet för under 10 papp.

Kanske lite att ta i, men jag tycker ändå att denna graf är ganska tydlig. http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...

En X2 Phenom klarar inte av att trycka ut mer än 30fps på medium i full HD. Sen kanske det går att dra ner upplösningen och spela på low, men då tycker jag att känslan försvinner.. Sen vet jag inte hur en Dual SB ställer sig mot en X2 Phenom, men det ger ju en fingervisning iaf...

Permalänk
Medlem

Riktigt korkat att köpa en gaming laptop de borde folk lärt sig nu orkar inte gå igenom igen varför.

Dom som motargumenterar emot gör inte det, ni kan inte komma ifrån det faktum att för det första så suger den redan ett 560 är inte bra och speciellt inte Mobil varianten.. och om ett halv år kommer den vara grymt dålig, då har du slösat bort 10k på ingenting istället för att köpa en riktigt bra speldator i delar och bygga ihop själv som håller och presterar sjukt mycket bättre.

Laptops är inte gjorda att spela på.

Permalänk
Skrivet av add9400:

Riktigt korkat att köpa en gaming laptop de borde folk lärt sig nu orkar inte gå igenom igen varför.

Egentligen varför?? visst dyrare men om man känner att man har kulor till det varför borde man inte köpa en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SausageCan:

Egentligen varför?? visst dyrare men om man känner att man har kulor till det varför borde man inte köpa en?

Editerade min post ovanför din så där kan du läsa svar hehe

Permalänk
Skrivet av add9400:

Editerade min post ovanför din så där kan du läsa svar hehe

såg de ;), men aso Origins EON 17 kan du ju sätta in vad du vill i stort sett.. du kan till och med köra stationära delar i den,

Permalänk
Medlem

Men då kommer ju frågan varför inte köpa stationärt direkt då istället för att krångla till det ? Förstår om du jobbar mycket osv osv och måste ha laptop men då hinner du väl knappt spela heller..

Är du hemma och har tid att spela så köp stationär kommer bli så mycket gladare utav det, och detta säger jag utav egen erfarenhet.
och jag försöker inte att vara en fanboy utan säger detta bara för jag vet hur besviken man blir när man kommer hem med en laptop för 10k och tror att den ska va bra så ligger man mellan 40-50fps på low/medium ändå .. hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Riktigt korkat att köpa en gaming laptop de borde folk lärt sig nu orkar inte gå igenom igen varför.

Dom som motargumenterar emot gör inte det, ni kan inte komma ifrån det faktum att för det första så suger den redan ett 560 är inte bra och speciellt inte Mobil varianten.. och om ett halv år kommer den vara grymt dålig, då har du slösat bort 10k på ingenting istället för att köpa en riktigt bra speldator i delar och bygga ihop själv som håller och presterar sjukt mycket bättre.

Laptops är inte gjorda att spela på.

Får nog hålla med, OK vissa spel är inga problem att spela, men just nya grafikhungriga FPS spel där blir man bara besviken om man skaffat en ny dyr gaming laptop som inte alls klarar av dessa spel nått bra.

Mobila 560 är i bästa fall ungefär så bra som 550 till en stationär

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det borde vara förbjudet att sälja laptops med "gaming" i namnet.

Vad är själva tanken med en laptop egentligen? Mobil, gärna lätt, förbruka lite batteri och ta upp lite utrymme....

Men allt är relativt såklart, om man vill ha en burk som man "kan" spela spel på (bortsett från fps-lir såklart) så funkar det väl hyfsat med en laptop i halvdan grafik.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett en liknande modell fast med lägre native upplösning (gärna till ett billigare pris också) då det kan bli nog så tungt i vissa titlar att köra i 1080p

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man är så inne på stationära datorer men ändå hänger i den här forumtråden..

TS kanske har en anledning till att köpa en gaming laptop.. Vissa kanske nöjjer sig med att spela spel i medium grafik. Vissa kanske tycker att den ska va portabel överväger att stegar och soptunnor ska glänsa som ett ny polerat ollon?

Jag spelade mkt förut och gör det inte lika ofta längre, jag ville ha en dator som klarar bf3 (bryr mig inte om att köra på endast low/mid) och som kommer klara D3 och FM, det var mina krav. Ifall jag skulle tröttna på att spela så har jag iaf en grym laptop. Känns ganska ovärt för MIG att köpa en helt ny rigg med skärm för att spela 1 spel och chansen att den sen bara står i ett hörn är övervägande stort.

Anledningen till att de kallas gaminglaptops är för att de har:bättre kylning,bättre komponenter inriktade mot spel. Högre kvalité på tbord och uppgraderingar(ram-platser,dubbla hdd med raid tex.)

ONT: Någon skrev att det minst krävdes fyra kärnor för att lira bf3, något inte stämmer. En i5:a fungerar bra, webhallen har bra priser om du är medlem och loggar in så kan du se lite billigare alternativ.

Har du pengarna så köp en dator med 570m kortet, det går att klocka ganska mkt även fast tunnorna över mig kommer skrika när jag talar om överklockning i en laptop. Men de har väldigt bra kylning numera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Förstår inte varför man är så inne på stationära datorer men ändå hänger i den här forumtråden..

TS kanske har en anledning till att köpa en gaming laptop.. Vissa kanske nöjjer sig med att spela spel i medium grafik. Vissa kanske tycker att den ska va portabel överväger att stegar och soptunnor ska glänsa som ett ny polerat ollon?

Jag spelade mkt förut och gör det inte lika ofta längre, jag ville ha en dator som klarar bf3 (bryr mig inte om att köra på endast low/mid) och som kommer klara D3 och FM, det var mina krav. Ifall jag skulle tröttna på att spela så har jag iaf en grym laptop. Känns ganska ovärt för MIG att köpa en helt ny rigg med skärm för att spela 1 spel och chansen att den sen bara står i ett hörn är övervägande stort.

Anledningen till att de kallas gaminglaptops är för att de har:bättre kylning,bättre komponenter inriktade mot spel. Högre kvalité på tbord och uppgraderingar(ram-platser,dubbla hdd med raid tex.)

ONT: Någon skrev att det minst krävdes fyra kärnor för att lira bf3, något inte stämmer. En i5:a fungerar bra, webhallen har bra priser om du är medlem och loggar in så kan du se lite billigare alternativ.

Har du pengarna så köp en dator med 570m kortet, det går att klocka ganska mkt även fast tunnorna över mig kommer skrika när jag talar om överklockning i en laptop. Men de har väldigt bra kylning numera..

Ja men ingen har sagt att han inte får vi ger han tips, och om det nu är fallet som du säger får han fan säga det.

Permalänk
Medlem

Riktiga gamers har laptop för att LANa för den riktiga burken väger 25kg och att ta med den + sina 3 skärmar med ett 15kg skärmstativ på LAN är allt annat än smidigt

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Riktiga gamers har laptop för att LANa för den riktiga burken väger 25kg och att ta med den + sina 3 skärmar med ett 15kg skärmstativ på LAN är allt annat än smidigt

Lite ot men om det gäller lan burkar så bygger jag en del sådan åt folk med. Visst det tillkommer skräm tangentbord etc som man får bära löst men för 10k skulle man tex kunna köra på detta (OBS OS tillkommer) http://www.inet.se/kundvagn/visa/1116255/lan-burk Lååågt ifrån 25 kg

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar jag uppskattar de! Och har bestämt mig för denna nu http://www.webhallen.com/hardvara/141453-asus_g74sx-tz254-cor... TACK SÅ MKT ALLIHOPA!

Permalänk
Medlem

Efter alla svar angående bärbart, så kan du väl åtminstonde tala om varför du absolut måste ha en bärbar.

Permalänk
Medlem

för jag orkar inte ha stationär? lite obv

Permalänk
Medlem

och pga lite andra privata saker.

Permalänk
Medlem

osså redigerar vi ett inlägg istället för att göra ett nytt