[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att komma in på Mumble-servern? Ser inte något IP... ledsen om jag bara är blind

Köpte en mic tidigare i veckan i ett annat ärende, tänkte att det skulle vara kul att hoppa in på mumble och snacka lite under games nu när man har möjlighet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mulle:

Hur gör jag för att komma in på Mumble-servern? Ser inte något IP... ledsen om jag bara är blind

Köpte en mic tidigare i veckan i ett annat ärende, tänkte att det skulle vara kul att hoppa in på mumble och snacka lite under games nu när man har möjlighet

Du tittar i den klistrade tråden i Battlefield-forumet (eller här)?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

54/64 pers inne nu när Tehran Highway liras. Vill ni bli topp 20 så tabort den

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem

Tog ner en heli nu med RPG:) Döda föraren och hans kamrat först:) sen var helin lätt byte;) Men flög ju också fem meter över marken.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Blev bannad på servern.

Tänkte bara kolla om ni bannar permanent eller inte.

Vill gärna veta då detta är den enda servern jag hittat som kör HP-reg avstängt

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av edda123:

Blev bannad på servern.

Tänkte bara kolla om ni bannar permanent eller inte.

Vill gärna veta då detta är den enda servern jag hittat som kör HP-reg avstängt

Vad har du för nickname ingame?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vad har du för nickname ingame?

Jag nickar: 2_liter_popcorn

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av edda123:

Jag nickar: 2_liter_popcorn

Du är tidsbannad i ytterligare 6 minuter...2h var det från början.

Citat:

[21:45:17] 2_liter_popcorn > YOU RETARD
...
[21:45:38] 2_liter_popcorn > You fucking asshole

Om du nu gillar servern, varför beter du dig sådär då? Svär gärna offline, skaffa en squeakytoy att mörbulta - chatten är inte till för att avreagera sig på och det enda du gör är att sprida irritation till de andra 63 spelarna online.

Vi har regler här, de ligger först i denna tråden. Läs igenom dem är du snäll.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av chevy1:

kollade på fredags panelen den senaste om jag inte minns fel så kunde vi medlemmar spela gratis!!

men om det stämmer vart går man in i sådant fall??

undrar samma sak igen kanske men när man går ut att det ska vara gratis men varför kostar det då då? då e det ingen vits med att säga att det är gratis då.
en som e besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av chevy1:

undrar samma sak igen kanske men när man går ut att det ska vara gratis men varför kostar det då då? då e det ingen vits med att säga att det är gratis då.
en som e besviken

Det är gratis att spela på sweclockers server.

Edit: Förutsatt att du äger spelet såklart, men det borde ju va självklart

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av chevy1:

undrar samma sak igen kanske men när man går ut att det ska vara gratis men varför kostar det då då? då e det ingen vits med att säga att det är gratis då.
en som e besviken

Alltså, hur tänker ni nu?

1, Köp BF3 spelet (kostnad).
2, Kom in på Sweclockers.com servern (gratis).

Det är servern som inte kostar er ett dugg, om ni inte frivilligt vill lägga en slant för att hjälpa till med driftskostnader. Det är inte ett krav för att få spela där. Det är väl ingen som sagt att servern kostar er något att spela på?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chevy1:

undrar samma sak igen kanske men när man går ut att det ska vara gratis men varför kostar det då då? då e det ingen vits med att säga att det är gratis då.
en som e besviken

Så du förväntar dig att hela BF3 ska vara gratis bara för att du är Sweclockers-medlem? Eller har jag missuppfattat helt nu?

Att spela på servern är gratis förutsatt att du äger spelet.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Kommer inte spela där.. Spelar ändast Hardcore då det är fan så mycket roligare, normal e för lätt.. för tråkigt ingen utmaning sen att ha TK på en normal server makes no sense heller... Men ja...

Visa signatur

Bab

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pastrami:

Kommer inte spela där.. Spelar ändast Hardcore då det är fan så mycket roligare, normal e för lätt.. för tråkigt ingen utmaning sen att ha TK på en normal server makes no sense heller... Men ja...

Jag kan lova dig att du inte kommer tycka det är "för lätt" att vinna i alla fall. Den genomsnittlige spelaren på vår server är väldigt mycket duktigare än på en random-server där ute. Besök servern, sen kan du avgöra om det är utmaning eller inte.

Permalänk
Medlem

Var bra teamplay i squaden nu på förmiddagen, skoj! Skriver i chatten vilken flagga vi går mot. Hoppas på mer sånt framöver

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem

Regler ska väl följas av alla, en kompis till mej satte sej i en helikopter vart tkad av admin så att admin kunde ta heli , han tkade admin tiillbaka för att ge igen och han var rent av arg för att admin beter sej så dåligt och vad tror ni händer jo, ban!!. Hur kommer det sej att admin inte följer serverns regler borde va dom som ger en ett gott intryck, btw kompisens nick är mozzra och jag har namnet på admin men vill inte hänga ut han rakt på forumet. Kändes bara att ja var tvungen att ta upp det.

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av morpeus:

Regler ska väl följas av alla, en kompis till mej satte sej i en helikopter vart tkad av admin så att admin kunde ta heli , han tkade admin tiillbaka för att ge igen och han var rent av arg för att admin beter sej så dåligt och vad tror ni händer jo, ban!!. Hur kommer det sej att admin inte följer serverns regler borde va dom som ger en ett gott intryck, btw kompisens nick är mozzra och jag har namnet på admin men vill inte hänga ut han rakt på forumet. Kändes bara att ja var tvungen att ta upp det.

Har fått ta del av denna info, jag har ingen som helst anledning att misstro vad som skett då denna spelare "Mozzra" kör alltid med rent spel å agerar/spelar för laget. Om nån gjort en dum handling mot han varvid han poängterar detta med likasinnad handling å resultat blir olika så är de direkt fel.

Jag har sett å läst ang reglerna för TK/Stjäla fordon/hindra fordon etc.
Varvid SweClockers har satt en hög ribba ang stjäla fordon å absolut om det involverar TK i sammanhanget.

Ni får driva den server som ni vill, men samma regler "bör" gälla alla.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av morpeus:

Regler ska väl följas av alla, en kompis till mej satte sej i en helikopter vart tkad av admin så att admin kunde ta heli , han tkade admin tiillbaka för att ge igen och han var rent av arg för att admin beter sej så dåligt och vad tror ni händer jo, ban!!. Hur kommer det sej att admin inte följer serverns regler borde va dom som ger en ett gott intryck, btw kompisens nick är mozzra och jag har namnet på admin men vill inte hänga ut han rakt på forumet. Kändes bara att ja var tvungen att ta upp det.

Skrivet av Bloopy:

Har fått ta del av denna info, jag har ingen som helst anledning att misstro vad som skett då denna spelare "Mozzra" kör alltid med rent spel å agerar/spelar för laget. Om nån gjort en dum handling mot han varvid han poängterar detta med likasinnad handling å resultat blir olika så är de direkt fel.

Jag har sett å läst ang reglerna för TK/Stjäla fordon/hindra fordon etc.
Varvid SweClockers har satt en hög ribba ang stjäla fordon å absolut om det involverar TK i sammanhanget.

Ni får driva den server som ni vill, men samma regler "bör" gälla alla.

Givetvis gäller reglerna för alla. PMa mig nick på de inblandade och tidpunkt så ska jag se vad loggarna säger.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag kan lova dig att du inte kommer tycka det är "för lätt" att vinna i alla fall. Den genomsnittlige spelaren på vår server är väldigt mycket duktigare än på en random-server där ute. Besök servern, sen kan du avgöra om det är utmaning eller inte.

Okej, de beror ju på hur mycket till liv man har också.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av morpeus:

Regler ska väl följas av alla, en kompis till mej satte sej i en helikopter vart tkad av admin så att admin kunde ta heli , han tkade admin tiillbaka för att ge igen och han var rent av arg för att admin beter sej så dåligt och vad tror ni händer jo, ban!!. Hur kommer det sej att admin inte följer serverns regler borde va dom som ger en ett gott intryck, btw kompisens nick är mozzra och jag har namnet på admin men vill inte hänga ut han rakt på forumet. Kändes bara att ja var tvungen att ta upp det.

Skrivet av Bloopy:

Har fått ta del av denna info, jag har ingen som helst anledning att misstro vad som skett då denna spelare "Mozzra" kör alltid med rent spel å agerar/spelar för laget. Om nån gjort en dum handling mot han varvid han poängterar detta med likasinnad handling å resultat blir olika så är de direkt fel.

Jag har sett å läst ang reglerna för TK/Stjäla fordon/hindra fordon etc.
Varvid SweClockers har satt en hög ribba ang stjäla fordon å absolut om det involverar TK i sammanhanget.

Ni får driva den server som ni vill, men samma regler "bör" gälla alla.

Skrivet av Hilton:

Givetvis gäller reglerna för alla. PMa mig nick på de inblandade och tidpunkt så ska jag se vad loggarna säger.

Hilton - jag kliver in då jag pratat med admin som agerade på loggarna nedan, de finns också i watch list.

Morpeus & Bloopy, reglerna gäller för alla. Spelare eller admin. Men personer med Sweclockers tagg [SweC] är inte automatiskt admins. Det enda [SweC] taggen betyder är att de gillar forumcommunityn och valt att tagga så. Vi uppskattar verkligen att ni kommer fram och pratar om det för det är något vi måste hålla hårt på. reglerna gäller för alla. Man kan alltid prata om sådant man ser hända, antingen här eller via PM till admins/huvudadmins.

Skrivet av :

[00:14:02] dezmoineZ > cp
[00:30:46] Mozzra > thanks appreciate that
[00:30:53] Mozzra > sweclocker faggot
[00:31:42] Mozzra > good server with admins tking to steal chopper
[00:32:39] dezmoineZ > dra t helvete din lilla fitta
[00:41:14] dezmoineZ > mozzra ge fan
[00:41:25] Mozzra > i helvete heller
[00:41:34] Mozzra > du brja f du fan tlat
[00:41:34] dezmoineZ > haha vx upp p12
[00:41:58] Mozzra > r nog fan ldre n dig
[00:42:02] dezmoineZ > mm

Event loggen
Playerlist 11-07-2011 00:30:35 PlayerTeamKilled dezmoineZ teamkilled Mozzra
Playerlist 11-07-2011 00:32:17 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled dezmoineZ
Playerlist 11-07-2011 00:32:17 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled stokstad
Playerlist 11-07-2011 00:33:08 PlayerTeamKilled dezmoineZ teamkilled Mozzra (hämd)
Playerlist 11-07-2011 00:36:18 PlayerKickedByAdmin dezmoineZ was kicked from the server by an admin
Playerlist 11-07-2011 00:36:18 PlayerLeave dezmoineZ left the server
Playerlist 11-07-2011 00:36:23 PlayerKickedByAdmin Mozzra was kicked from the server by an admin
Playerlist 11-07-2011 00:36:23 PlayerLeave Mozzra left the server
Playerlist 11-07-2011 00:36:36 PlayerJoin dezmoineZ joined the server
Playerlist 11-07-2011 00:36:38 PlayerJoin Mozzra joined the server
Playerlist 11-07-2011 00:40:15 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled dezmoineZ
Playerlist 11-07-2011 00:40:32 PlayerTeamKilled dezmoineZ teamkilled Mozzra
Playerlist 11-07-2011 00:46:25 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled dezmoineZ
Banlist 11-07-2011 00:47:02 PlayerPermanentBanned Mozzra [Teamkill and bad language] was permanently banned from the server
Playerlist 11-07-2011 00:47:02 PlayerLeave Mozzra left the server

Dezmoinez är inte admin. Båda inblandade blev kickade och och när de kom tillbaka fortsatte de bråket, vilket ledde till att de blev tidsbannade på servern av en som faktiskt är admin och råkade läsa om händelsen. Vi har mer loggar förstås men detta beskriver vad som hände. När man blir TK'ad är korrekt respons att antingen ta en screenshot av händelsen eller komma ihåg namn och tidpunkt för att senare posta det här.

Att vårda servern och hålla den ren från dåligt beteende, antingen hos spelare eller admin är en god gärning. Vi är alltid villiga att titta på det ni kommer med.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Båda inblandade blev kickade och och när de kom tillbaka fortsatte de bråket, vilket ledde till att de blev tidsbannade på servern av en som faktiskt är admin och råkade läsa om händelsen.

Avaktar då jag inte har nog med info. Hurvida detta är den korrekta eller bäst passande historien får han berätta själv.

Helt klart är en likasinnad situation från nån annan inte motiverat å därav admins beslut att bägge skulle få semester.
T_ban gäller till och med?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

har swec's server på favoriter, den är full nu men ser att den ligger på ca 370 ping... något fel på den eller min router/internet? (har 25ms till brutalcs's server)

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritzarnold:

har swec's server på favoriter, den är full nu men ser att den ligger på ca 370 ping... något fel på den eller min router/internet? (har 25ms till brutalcs's server)

Är nog något problem hos dig. Jag har samma som alltid. Runt 10 ms

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Är nog något problem hos dig. Jag har samma som alltid. Runt 10 ms

tycker dock det är skumt då hag har 25ms på brutalCS...

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk

Att spela på den här servern är fan förenat med gråa hår, folk med SMAW och Mortar som Primary vapen och enda servern där folk kickas till höger och vänster. Men inte oväntat datornördar som blivit mobbade genom åren behöver någonstans att ta igen allt dom fick ta emot på skolgården. Maktmissbruk genom att kicka på personliga preferenser är äckligt.

Varit här i 10 år och aldrig skämts att säga för mina kompisar att det är så här det är på SweClockers.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Att spela på den här servern är fan förenat med gråa hår, folk med SMAW och Mortar som Primary vapen och enda servern där folk kickas till höger och vänster. Men inte oväntat datornördar som blivit mobbade genom åren behöver någonstans att ta igen allt dom fick ta emot på skolgården. Maktmissbruk genom att kicka på personliga preferenser är äckligt.

Varit här i 10 år och aldrig skämts att säga för mina kompisar att det är så här det är på SweClockers.

Sköter man sig och följer reglerna så blir man nog inte kickad ska du se. Jag har lirat bra mycket på servern och har då aldrig blivit utsatt för kick. Är nog lilla du som bör se över dina ordval lite bättre i framtiden kanske.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Skrivet av tw3R:

Sköter man sig och följer reglerna så blir man nog inte kickad ska du se. Jag har lirat bra mycket på servern och har då aldrig blivit utsatt för kick. Är nog lilla du som bör se över dina ordval lite bättre i framtiden kanske.

"Är nog lilla du som bör se över dina ordval lite bättre i framtiden kanske."
"lilla du"
"dina ordval"

Haha, bra jobbat. Kanske borde leva som man lär?
Du vet inget om mig så vad har du för grund att säga "lilla du" eller komma med påståendet att det var mitt ordval?

Det var min kompis som frågade vad en kille håll på med när han TKade honom för 3:e gången på samma karta.
En högst berättigad fråga.

Säkert en datornörd som glömde glasögonen och få får vi andra lida när FF är på.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ReloadMaster:

Att spela på den här servern är fan förenat med gråa hår, folk med SMAW och Mortar som Primary vapen och enda servern där folk kickas till höger och vänster. Men inte oväntat datornördar som blivit mobbade genom åren behöver någonstans att ta igen allt dom fick ta emot på skolgården. Maktmissbruk genom att kicka på personliga preferenser är äckligt.

Varit här i 10 år och aldrig skämts att säga för mina kompisar att det är så här det är på SweClockers.

Om du och dina kompisar blir kickade till höger och vänster så kanske ni ska fundera på vad ni gjort. Iallfall jag känner att vi inte borde behöva sitta och varna varje gång någon inte beter sig, det mesta vi kickar/bannar för är sunt förnuft och reglerna står klart och tydligt här i första inlägget i denna tråd

Om ni inte förstår varför så får ni mer än gärna skicka ett PM eller komma in på mumble och fråga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför skulle en datornörd göra något sånt? Ser du ner på datornördar eller? Är det ett skällsord? Fan lugna ner dig nu och kom in i matchen om du är så gammal och vuxen. Det är ju bara att ge en tid då det hände så kan admins kolla igenom loggarna och banna h*n.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
SpelClockers

Det var jag som la bannen på Mozzra tidigare för medveten teamkill och teamdamage och välldigt mycket otrevligheter i chatten.
Bannen är nu borttagen och sålänge han håller sig till reglerna så är han välkommen tillbaka.

Visa signatur