Permalänk
Medlem

60 till 80 tratt.. [IMG snart]

Jag och en kompis (Dahlma) bestämnde idag att vi skulle göra en 60 till 80mm tratt till min rutten fläns.. och eftersom vi inte hade tillgång till något bra material så gjorde vi den med papp och tejp.. (ghetto) blev faktiskt jävligt bra. Fast nått är snett med den.. blev lite väl lite luft som for ut ur den där nere eller nått sånt.. så det blev inga väldiga temp förändringar men den blev betydligt tystare..

Men en nackdel.. jag dum som jag är skruva in skruven som höll fast tratten (går igenom flänsen) aldeles för långt.. och så lyfte den flänsen bort från coren.. så cpun brändes så jag säger bara RIP AMD T-Bird 1400.. Bilder på tratten som blev lite av "Plug and Play" kommer imorgon.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

*fniss*
Det där var lite klantigt ja...

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

hehe.. jag vet..
Ny processor är på ingång..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Petflaska funkar

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem

hehe... min bror gjorde en an ett "kolloggs " paket såg jävligt getto ut och sen så blev det sämre temps ...

Visa signatur

Slipknot!

Permalänk

BaHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

pust...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

HA!

Visa signatur

Annars då?

Permalänk
Medlem

Tur man har råd med med tempskyddad processor.

Permalänk
Medlem

Jag beklagar sorgen.
Å andra sidan börjar hyfsade XP-prollar bli riktigt vettiga i pris.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja men mitt moderkort stödjer inte xp prollar.. Men jag ska köpa en begagnad 1400 tbird nu och sen så jobba som bara faan och sen köpa ny dator..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Njuut sunq du äger!

Visa signatur

Annars då?

Permalänk
Medlem

Är nu det klövigaste jag läst på länge!!!
Hahahahaaaaa...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

SunQ:

Skulle tro att ditt mobo klarar en xp... mitt gör det, trots att det är gjort före xp's tid

Själv gjorde jag en rätt snygg 80->60 (enligt mig själv) i plexi.. bild kommer om jag hitter den

Ok.. hittar den inte.. har lite stökigt i min dator.. nää men jag har ny fläns så den passade inte (var egentligen mer en 80 -> Fläns adapter ) orkar inte göra en ny pga att min vattenkylning snart är klar.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

stackars dig.. snyftar med dig.

Visa signatur
Permalänk

Hur kan ni skratta? Det är trots allt en massa pengar som han har haft upp i rök, samt en massa jobb. Är det roligt?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delar!um
Hur kan ni skratta? Det är trots allt en massa pengar som han har haft upp i rök, samt en massa jobb. Är det roligt?

Skadeglädje, den enda sanna glädjen.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Avstängd

inte roligt när saker går sönder, dock rätt osmart att försöka göra såna där saker tycker jag, slöseri med pengar

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

stackars dig SunQ...
Funderat på att bygga en 80x60 -> 80x80-adapter då min 80mm enermax sitter fast på kylflänsen med sitt medföljande fläktgaller.
Så nu är 20x80 mm utanför flänsen vilket inte är bra.
Jag tänker bygga den i bockad plåt tror jag.
Den skall också gå att hänga upp elagget då den kommer att fungera som en hävarm.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackafella
BaHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

pust...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

HA!

Du är ond!

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]

Du är ond!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon

http://www.plaudersmilies.de/devil/evilgrin1.gif

Det där va en stenhård smiley

Visa signatur

"Bara för att du är paranoid, behöver det inte betyda att de inte är ute efter dig"