The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Nu sågar han ju inte hela spelet utan just grafiken i spelet. Det kanske betyder mycket för just honom. Du kanske är en av dem som gillar konsollutvecklingen, många av oss andra gör det inte. Sen har ju också utvecklarna lovat att det skulle se bättre ut på PC'n, vilket nu verkar ren lögn :/

Personligen har jag svårt för konsoll när det kommer till andra typer av spel än exempelvis sport. Till spel som fps eller 1st/3rd person rpg's vill jag gärna ha ett bra flyt (hög fps), mus och tangentbord. Vilket man inte får på konsoll. Exempelvis så ryckte Oblivion hela jäkla tiden när man sprang runt på 360'n, otroligt störande.

Nej då jag är inte alls "en av dom där" som gillar att utvecklingen går mor konsol, tvärtom Jag vart riktigt glad att dice valde PC som huvudplattform, och lika besviken att de valde konsol för skyrim. Men nu är det ju precis så det är så man får ha det i åtanke när man bedömer spelet tycker jag. Jag har faktiskt ingen konsol kvar nu längre då jag tycker dom känns som stenåldersmaskiner, har istället en trådlös xbox-dosa till min PC när jag vill lira från soffan

För mig känns det som dom har valt att lägga krutet på själva spelet och världen. Quests, mobs, karaktärer och stämmning är på topp när grafiken inte är det . Det enda som faktiskt stör mig i det hela är att dom lovade saker dom inte har lyckats hålla med grafiken till PC, men hoppas att det fixar sig med High-res patch senare.

Föresten, rekomenderar en sån här till det här spelet. Gamepad XBOX 360 Wireless

länk
Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lord Belthazor:

vad har ni för inställningar i spelet?

Finns en rätt bra tråd här:

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1059037-h...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

haha thx..

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Går det ta bort aktiva quests, såna som man kanske börjar tycka"Ne, va tråkigt, denna kan jag skita i" ?

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar efter typ 15 minuter. Gjort det två av två gånger. Första gången blev skärmen svart med röda lodräta sträck, andra gången svart skräm med svaga mörkgråa lodräta sträck. Googlat lite utan att bli klokare, någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem

installerade spelet men kan inte spela pga update.Steam visar att det är 6 timmar 50 minuter att vänta till update blir klart.WTF?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Mitt kraschar efter typ 15 minuter. Gjort det två av två gånger. Första gången blev skärmen svart med röda lodräta sträck, andra gången svart skräm med svaga mörkgråa lodräta sträck. Googlat lite utan att bli klokare, någon som har samma problem?

Vad har du för temps? Vad händer efter att det kraschar?

Permalänk
Medlem

Jag kör allt på max med datorn i signatur, dock inte i eyefinity där stödet är lite dåligt. När man väl får igång det ser det bra ut men menyer och text är inzoomat och oanvändbara tyvärr. Nån som vet hur man kollar FPS i konsolen?

Men jävlar vad fint landskapet är att titta på. Har bara sprungit runt i skogen och njutit av hur bra inlevelse jag får av detta spel. Visst vissa texturer ser riktigt kassa ut och vissa texturer är rent av buggiga (texturerna på näsan på karaktärerna för mig i karaktärsskapandet ser konstiga ut.), men det hindrar inte mig från att njuta. Ställ er på en bergstopp och titta ut över landskapet. Det är svårt att hitta något som ser bättre ut då (undantaget är kanske crysis).

Det jag gillade minst med Oblivion var att det var omöjligt att skapa en karaktär som itne såg ut som skit. Och även om du lyckas ladda ned nån mod där du fick en snygg karaktär så var spring animationen förfärlig. Det har de dock fixat i skyrim. Men det märks att de satsat mer på vissa raser än andra. Jag tror de "mänskliga" raserna har 10 gånger mer valmöjligheter än de övriga raserna + att om man skapar en man har man mer val än om man skapar en kvinna, vilket är tråkigt tycker jag då jag gillar att spela som kvinna.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Vad har du för temps? Vad händer efter att det kraschar?

En polare har exakt samma problem med sin burk. Han säger att han märkt att det finns massor av folk där ute som har samma problem. Både med AMD och nVidia riggar sett till grafikkort och CPU. Känns som om det borde komma ännu en patch strax förutom day one patchen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Gah, vill ju inte att det ska ta hela kvällen att patcha. kan man börja preloada den på nåt vis? Sitter på jobbet nu (med spelet i väskan), men kan komma åt datorn hemma via fjärrskrivbord.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har bara spelat 45 minuter eller liknande. Det jag blev besviken över är inte grafiken, kanske prestandan då, men själva striderna och interaktionen av objekt är precis samma som Oblivion/Fallout 3/Fallout:NV. Rätt trist och utan någon bra känsla. Sade dom inte att detta hade utvecklats?

Permalänk
Medlem

Fan steam ..... tänkte spela tills jag ska börja jobba senare idag men det patchar just nu och vänta tid 5 timmar...Helvete!!!!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Medlem

Hämtat spelet för PS3 var längre kö än väntat vid kl 10 när GameStop öppnade, Var shyst att man fick den stora guide boken vid förhandsbokning samt massa planscher att sätta på väggen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Trodde man kunde ställa upp grafiken? Vad jag sett på alla videos så är det ju snygga texturer på landskapet?

Tyvärr verkar det rätt begränsat. Med tanke på att spelet bara är runt 5gig så känns det som att dom inte lagt med högre texturer på PC versionen jämfört med xbox som är ungefär samma storlek.

Från deras forum.
[SCREENSHOTS] Ugly Textures with Ultra Settings

http://i.imgur.com/3Pt9q.jpg
Direkt när man startat så stöter man på detta, inte min screen men såg likadant ut för mig och kör på ultra.

http://i.imgur.com/QBlK2.jpg
Trästubben han sitter på.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Ett gäng fler ini-tweaks;

[Display]
iShadowMapResolutionSecondary=1024 (resolution or blockiness of shadows, increase by increments of 1024, 2048, 4056 for smoother shadows)iShadowMapResolutionPrimary=2048 (same)

iWaterMultiSamples=0 (effects multisample textures for water)

bTreesReceiveShadows=0 (effects whether trees are covered in shadows from other trees, buildings, rocks, mountains, etc, changed to 1)
bDrawLandShadows=0 (effects whether terrain gets shadows from itself i guess, changed to 1)
iShadowFilter=3 (!!! correction: effects smoothness of shadows, any setting higher than 4 leads to glitched shadows)

[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=15.0000 (distance objects get "blurry" in order to save fps, changed to 20.0000)
fLODFadeOutMultItems=15.0000 (changed to 20.0000)
fLODFadeOutMultActors=15.0000 (changed to 20.0000)

[Particles]
iMaxDesired=750 (maximum particles rendered onscreen, changed to 1000)

[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20 (maximum trees rendered onscreen??, changed to 30)

[Grass]
b30GrassVS=1
fGrassStartFadeDistance=7000.0000 (distance that grass can start to fade out, changed to 8000.0000)
fGrassMaxStartFadeDistance=7000.0000 (maximum distance before grass starts to fade, changed to 8000.0000)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Gah, vill ju inte att det ska ta hela kvällen att patcha. kan man börja preloada den på nåt vis? Sitter på jobbet nu (med spelet i väskan), men kan komma åt datorn hemma via fjärrskrivbord.

Lägg till spelet i steam med cd-keyn så borde du kunna ladda ner det.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisa:

Fan steam ..... tänkte spela tills jag ska börja jobba senare idag men det patchar just nu och vänta tid 5 timmar...Helvete!!!!!!!

Ja fy fasen va segt, började installera från skiva för 1 timme sedan och nu sitter man fast i runt 39kb/s download på Steam patch...

Permalänk
Skrivet av Wingren:

Lägg till spelet i steam med cd-keyn så borde du kunna ladda ner det.

Kommer det inte ha som bieffekt att cdnyckeln blir permanent obrukbar? Eller är det något man behöver göra vid aktiveringen iallafall?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Kommer det inte ha som bieffekt att cdnyckeln blir permanent obrukbar? Eller är det något man behöver göra vid aktiveringen iallafall?

Vad jag vet så krävs Steam ändå, så det är det enda sättet till och med. (har inte spelet än dock, jefla post >_<)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Vad jag vet så krävs Steam ändå, så det är det enda sättet till och med. (har inte spelet än dock, jefla post >_<)

Stämmer bra det, när man startar genom skivan går steam igång direkt med ett fönster där man måste trycka in cdkey innan man får börja installera

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Kommer det inte ha som bieffekt att cdnyckeln blir permanent obrukbar? Eller är det något man behöver göra vid aktiveringen iallafall?

Är väl ett stemworks-spel såvitt jag vet så steam kommer du inte undan för aktivering hur du än gör.

EDIT: Oj, var lite sen med svar

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja fy fasen va segt, började installera från skiva för 1 timme sedan och nu sitter man fast i runt 39kb/s download på Steam patch...

klicka på settings sen klicka på download+cloud och välj en annan land (jag provar nu med norge) starta om steam .Nu få jag runt 300 kb/s och 1 timme att vänta.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk

Hittills funkar allt bra att installera Skyrim på min Macbook Pro, blir intressant att sen se själva spelandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Vad har du för temps? Vad händer efter att det kraschar?

Har inte hunnit tabba ut och kolla temps innan det kraschar, men det är nog inte boven då både CPU och GPU håller sig i rimliga temperaturer i BF3.

Dock kan problemet har försvunnit när jag återgick till standardklockningen på grafikkortet. Spelade en stund nu utan problem, får se om det dyker upp efter lite längre tids spelande senare idag, lärarna har ju envisats sig med att lägga en tenta på tisdag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisa:

klicka på settings sen klicka på download+cloud och välj en annan land (jag provar nu med norge) starta om steam .Nu få jag runt 300 kb/s och 1 timme att vänta.

Ah najs, är klar med installationen nu men ska testa det på dator 2 (till tv:n), men fick detta meddelande: "Steams servrar har inte möjlighet att hantera din begäran just nu. Försök igen om några minuter"

Permalänk
Medlem

Varför börjar steam ladda ner hela spelet istället för att installera från skivan? Jag har tagit ledigt och vill fasen inte vänta 8 timmar på att spela !

Visa signatur

Intel i2500K @ 4.3GHz | Asus P8P67 Pro B3 | 2 x 4 Gb Corsair Vengeance 1866MHz | XFX 6950HD 2Gb | Corsair Force3 120Gb SSD | Antec Kühler H2O 620 | Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Skarpare skuggor på Ps3 än Xbox 360, kanske kan motivera ett köp för någon

Permalänk
Medlem

Tycker texturerna på PC är mycket finare, kolla bara detaljerna på väggen, trappan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Fixa en sladdad eller trådlös receiver till en Xbox 360 kontroll, klart. Tog mig fem minuter in i spelet sedan åkte fötterna upp på tangentbordet och musen i backen, en pinacolada i näven och solbrillorna på. Spelet är ju som sagt "gjort" för konsoll så finns inget smidigare än att köra med en då

Du kommentera 11-11-11 - 11:11 ville bara gratulera

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

En sak jag inte fattar. Hur vet man vad man fått för rewards för olika avklarade quests? Det kommer upp snabba meddelanden som man inte ens hinner läsa. Tittar jag sedan i inventoryn så hittar jag inget nytt?! har jag missat något?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...