The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av moddelkaj:

Men det kommer high res packs och moddar och nya texturer osv osv... Detta är ett spel som kommer hålla i många år framöver och det vore tråkigt om man inte kunde uppgradera det gradvis.

Grafikmoddarna till Morrowind och Oblivion kom efter flera år, för att hålla spelen uppdaterade, inte för att laga dom. Visst, kul om modcommunityn fixar så att skyrim kan mäta sig med spel från 2009, men det lär vara 2013 när det händer.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av moddelkaj:

Men det kommer high res packs och moddar och nya texturer osv osv... Detta är ett spel som kommer hålla i många år framöver och det vore tråkigt om man inte kunde uppgradera det gradvis.

Det är ju redan ett briljant spel, och jag plockar troligtvis gärna fram det om några år och ser att det finns lite moddar som gör det ännu roligare och snyggare att spela då.

Sluta vara så "förstående". Blir riktigt trött på Sweclockers ibland då folk klangar ner på MW3 bara för att det ser ut som MW2 och många är så förstående och likgiltiga till Bethesta's bedrövliga konsolspel till PC.

Skyrim ser förjävligt ut. Vi har väntat VÄLDIGT länge på fortsättningen på Elders Scroll serien. Dom har utlovat bättre texturer och UI men detta är ett konsol spel rakt igenom - styrningen - UI etc. Dom har inte ens tagit sig tiden att anpassa det till dator och mus. Jag är otroligt besviken på Skyrim men tänker ändå spela då jag lagt ner pengar, hoppas spelet känns lite mer värt efter ett par dagars spel men jag vet att jag säkerligen kommer vara otroligt besviken på deras jobb vilket som.

Dom tjänar otroligt med pengar genom att kopiera deras konsol version och sätta in en windows installation på det. Kan inte se mycket som har blivit optimerad för oss PC spelare. "Community'n kommer släppa texturer" Ja, men inte är det deras jobb då Bethesta tjänar så otroligt mycket pengar på serien och har anställda som ska ta hand om detta. Visar bara att dom ser ner på oss PC spelare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gelantious:

Bethesda har verkligen varit lata med detta spelet, menyerna/inventory är hemskt för att vara ett pc spel. Och dom låga texturerna gör inte saken bättre...
Något är fel när utvecklare som får betalt gör ett sämre jobb än mod communityn som gör saker gratis. Och troligen är det det Bethesda räknar med, att moddarna kommer fixa spelet grafiskt så dom slipper. Giriga svin.

Trodde man kunde ställa upp grafiken? Vad jag sett på alla videos så är det ju snygga texturer på landskapet?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Trodde man kunde ställa upp grafiken? Vad jag sett på alla videos så är det ju snygga texturer på landskapet?

Måste tyvärr säga att även med precis alla inställningar körda upp till absolut max, så är det rätt grynigt. Hoppas att det är spelet som inte släpper på fullt ös, något som en patch kanske kan råda bot på?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Har vi fått en day one patch än?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Why to choose Steam(tm) for your gaming needs?

Steam is an award-winning cloud service for games and gamers. Steam hates both gamers and games equally, and thus provides an utterly lousy service to it's users. At times Steam will enable you to play the games you love. At other, more frequent times, Steam will enable you to see dousins of error messages including "Server too busy" "Game is not ready" "Unable to patch" and the all time favourite "We hate you fanboy, you should have downloaded and cracked the game instead".

Steam(tm) also provides the possibility to force you to be online to play singe player games, adding a whole new depth to your singple layer experience.

With love,
Steam

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Nej nu har det blivit dags att överge den här tråden ett par dagar tills alla grafikhoror återgått till att spela "vad det nu är som har den fetaste grafiken just nu"

Själv har jag suttit och spelat detta i väntan på Skyrim: http://www.abandonia.com/en/games/1062/Might+and+Magic+I+-+Se...

och det på en 286 med orangemonokrom skärm och det är fortfarande ett bättre spel än 90% av alla titlar som släppts i år.

Det finns saker att klaga på i skyrim: slopade magier, borttagna vapen, konsollifierade menysystem och andra småsaker som moddare kommer att fixa så småningom, det är liksom inget som gör spelet ospelbart.

Att klaga på Grafik och texturer istället för att njuta av spelet... BAH! Skyrim skulle kunna ha haft Daggerfalls grafik och det hade forfarande varit årets bästa spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Trodde man kunde ställa upp grafiken? Vad jag sett på alla videos så är det ju snygga texturer på landskapet?

Det ser snyggt ut i youtubestorlek. Högupplösta stillbilder i helskärm påminner mer om deras fallout-spel.

Tur att whiskyskåpet räcker för att få det vackert i ett par veckor.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

[QUOTE="n_sandstrom;11590549"]Det ser snyggt ut i youtubestorlek. Högupplösta stillbilder i helskärm påminner mer om deras fallout-spel.

Tur att whiskyskåpet räcker för att få det vackert i ett par veckor.[/QUOTE]

...haha. så klockrent. Tack för dagens skratt

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Nu är jag kluven då majoriteten säger att spelet inte ser bra ut ens på max och jag är en sådan person som värdesätter snygg grafik, fina texturer och mjuka animationer som t ex i BF3 eller Bulletstorm. Fult skulle man kunna kalla MW3 som är riktigt grynigt, oskarpt och tråkigt. Samtidigt verkar alla eniga om att spelet är en helt magisk upplevelse och det är inte alltid spelen lyckas med det. Samtidigt minns jag när jag köpte Oblivion att det förvisso så snyggt ut (på den tiden) men att karaktärerna såg ut som skyltdockor fast det hindrade mig inte att spela från morgonkvisten till sent på natten för det var så spännande och så stort (även om min dåvarande dator inte orkade med de högsta inställningarna. Ska man köpa spelet och hoppas på grafikmods och full CFX support inom en väldigt snar framtid? Trots allt vill man inte missa att slukas in i en magisk värld nu i höst/vinter

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Nej nu har det blivit dags att överge den här tråden ett par dagar tills alla grafikhoror återgått till att spela "vad det nu är som har den fetaste grafiken just nu"

Själv har jag suttit och spelat detta i väntan på Skyrim: http://www.abandonia.com/en/games/1062/Might+and+Magic+I+-+Se...

Hellre bra RPG än bra grafik, det håller jag lätt med om. Men när Oblivion släpptes så var det i stort sätt nästan grafik som fanns kvar i serien, så det var det ända jag vågade hoppas på till skyrim.

Själv har jag blivit riktigt taggad på Might & Magic VI efter allt drakdödar-taggande sista veckorna. Blir nog till att spela igenom det snart

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Nej nu har det blivit dags att överge den här tråden ett par dagar tills alla grafikhoror återgått till att spela "vad det nu är som har den fetaste grafiken just nu"

Själv har jag suttit och spelat detta i väntan på Skyrim: http://www.abandonia.com/en/games/1062/Might+and+Magic+I+-+Se...

och det på en 286 med orangemonokrom skärm och det är fortfarande ett bättre spel än 90% av alla titlar som släppts i år.

Det finns saker att klaga på i skyrim: slopade magier, borttagna vapen, konsollifierade menysystem och andra småsaker som moddare kommer att fixa så småningom, det är liksom inget som gör spelet ospelbart.

Att klaga på Grafik och texturer istället för att njuta av spelet... BAH! Skyrim skulle kunna ha haft Daggerfalls grafik och det hade forfarande varit årets bästa spel.

Sluta slänga ut namn, det faktum att du tar så illa upp av att några av oss talar om hur under förväntan grafiken är bör inte tvinga dig till att svära och kalla folk namn. Smaken är som baken, delad. Jag har ett 360 och hade köpt spelet till 360 om jag visste hur dåligt optimerad det var för PC.

Kul för dig att du kan spela spel med "dålig grafik" bara för spelkänslan, det kan jag oftast också men när ett spel är så hypad som skyrim och man har väntad i flera år - Ja, då förväntar man sig att grafiken ska hålla i dagens läge åtminstonde.

Att klaga på något som man bör få om man betalar så många hundralappaer till ett företag som har mer en nog med pengar för att fixa till dessa saker men istället går emot det dom lovat.

Mocka; Grafiken är inte bedrövlig men man skullle vilja ha något så mycket bättre så att man kan spela det i flera år och ändå tycka att det ser rätt bra ut. Försök fixa någon kopia från vän och se hur det ser ut.

EDIT:
Kanske extra besviken på Skyrim för att BF3 blev besvikelse för mig, konstant crash/får vänta på drivfix, och Skyrim och BF3 är något jag sett framemot ganska länge.

Permalänk

Är det bara jag om gillar menyerna? Flyter på riktigt bra och jag hatade menyerna i Oblivion, var alldeles för rörigt. Här går det fort att göra det man vill göra. Det enda jag stör mig på att man inte kan använda både mus och tangenter, vissa menyer slutar fungera för musen.

Skulle dock vilja prova spelet på PS3.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Jahapp, vad hände med dx10/11 då? Inte ens oanvända dx10/11. Det är ju dx9 rakt av.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Haha gameplayet är ju mycket bättre... Visuellt sett så är det långt ifrån ett tungt spel. Mitt hd4850 står sig ett tag till
Har det stöd för dx11 btw? Tesselering? svårt för mig att veta som är bunden till dx10.
Jag undrar dock varför de rekommenderar Quad processor? Skäms de för att de 2011 gjort ett spel som flyter som smör på en Core2Duo?!
Tycker dock lite synd om de som uppgraderat sin dator i väntan på det här spelet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tycker det är grymt snyggt! Och känslan är bra med... spelar aldrig såna här spel annars, men spelat 4an med, mainquest+ några sidequest!
Men hatar när man ska dyrka upp läs, e så jäkla kass på det... i 4an så kunde man väl välja auto... det verkar inte gå här, och får inte upp ett enda lås, lol! Nån som har tips på hur man gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tycker det är grymt snyggt! Och känslan är bra med... spelar aldrig såna här spel annars, men spelat 4an med, mainquest+ några sidequest!
Men hatar när man ska dyrka upp läs, e så jäkla kass på det... i 4an så kunde man väl välja auto... det verkar inte gå här, och får inte upp ett enda lås, lol! Nån som har tips på hur man gör det?

Testa att dra lockpicken till höger och välj en vinkel (chansa). Sen matar du lite med "a" tangenten för å se om låset verkar röra på sig. Det kan hända att du får flytta lockpingen något åt nåt håll samtidigt som du vrider om låset helt. När det vridit sig ett kvarts varv öppnas det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tog en extra titt på systemkraven... Står "video card with 1GB of RAM (Nvidia GeForce GTX 260 or higher".

Gtx 260 har ju endast 896 mb minne. Dock flyter spelet ändå på bra med mitt GTX 275 på High. Det är f.ö ett 2 år gammalt mellansegmentkort.

Permalänk
Medlem

Sitter fast vid en dörr..med "golden claw"..man ska ändra 3 markeringar för att öppna, men jag är väl hel blind för ja hittar dom inte nånstans, nån som vet vart dom är?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrACiD:

Sitter fast vid en dörr..med "golden claw"..man ska ändra 3 markeringar för att öppna, men jag är väl hel blind för ja hittar dom inte nånstans, nån som vet vart dom är?

Kolla på nyckeln så ser du i vilken ordning markeringarna ska ordnas
Med nyckeln menar jag alltså claw

Permalänk

.... liknande post.!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Kolla på nyckeln så ser du i vilken ordning markeringarna ska ordnas
Med nyckeln menar jag alltså claw

tack, jag va blind

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Testa att dra lockpicken till höger och välj en vinkel (chansa). Sen matar du lite med "a" tangenten för å se om låset verkar röra på sig. Det kan hända att du får flytta lockpingen något åt nåt håll samtidigt som du vrider om låset helt. När det vridit sig ett kvarts varv öppnas det.

Jisses, det låte krångligt... "vinkel" med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Kolla på nyckeln så ser du i vilken ordning markeringarna ska ordnas
Med nyckeln menar jag alltså claw

Ha! Jag missade det helt och testade mig fram till rätt istället...

Ugla --- uggla --- uggla
Ugla --- uggla --- björn
Ugla --- uggla --- slända
Ugla --- björn --- uggla
Ugla --- björn --- björn
Ugla --- björn --- slända
Ugla --- slända --- uggla
Ugla --- slända --- björn
Ugla --- slända --- slända
Björn--- uggla --- uggla

Och vidare.

Permalänk

Gah, tunnelbanan är seg. Kommer inte hinna köpa mitt kl 11.11 :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

installerar spelet 11.11.11 11:11

Nu jäklar röjer vi!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Mocka; Grafiken är inte bedrövlig men man skullle vilja ha något så mycket bättre så att man kan spela det i flera år och ändå tycka att det ser rätt bra ut. Försök fixa någon kopia från vän och se hur det ser ut.

Blir nog ett köp oavsett, minns som sagt var Obliviontiden. Men just nu kör jag en del BF3 så Skyrim får slåss om uppmärksamheten :]

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu är klockan 11:11

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

vad har ni för inställningar i spelet?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesoulxx:

Jag måste bara skiva av mig, då jag läster det med mus och menyerna, provade spelat i ca 10min, fick hindrar mig själv ifrån att slå till skärm av rent frustration för att menyerna är SKIT... Hindrar mig själv varje gång då jag inte har råd med en ny skärm.. Säkert ett bra spel, men Fallout 2 och det svarta humor är det enda som kommer och funkar för mig.. Peace

Fixa en sladdad eller trådlös receiver till en Xbox 360 kontroll, klart. Tog mig fem minuter in i spelet sedan åkte fötterna upp på tangentbordet och musen i backen, en pinacolada i näven och solbrillorna på. Spelet är ju som sagt "gjort" för konsoll så finns inget smidigare än att köra med en då

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord