WD extern hdd dyker inte upp i "den här datorn"

Permalänk

WD extern hdd dyker inte upp i "den här datorn"

Tja! jag har en Western Digital extern hårddisk som ja haft rätt länge nu och den har fungerat utmärkt har aldrig haft problem med den men nu för nån dag sedan så när ja kopplade in den så plingar de precis som de ska göra när man ansluter usb o där nere vid klockan kommer de upp "säker borttagning av maskinvara" o den ligger där men den vill inte synas i "den här datorn" och när jag klickar på den här datorn ->Hantera ->diskhantering o där ligger den men det står okänd och är markerad med "inte allokerat"? vet ej vad de betyder?
Hårddisken lyser också grönt som den ska göra när den är igång, bara det att den vill inte komma upp i "den här datorn"
Jag har provat på två andra datorer, en stationär XP data och en bärbar vista och samma där som på min dator.
Jag sitter på OS Vista home premium SP2.
Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig till vad ja ska göra, ja har en hel del viktiga dokument på hårddisken.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Av någon okänd anledning så är partitionen borta på disken eftersom det står "inte allokerat".

Dock vet jag inget program på rak arm som kan hjälpa dig att få tillbaka filerna. Men det finns andra medlemmar som har stenkoll. Så håll ut!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

Av någon okänd anledning så är partitionen borta på disken eftersom det står "inte allokerat".

Dock vet jag inget program på rak arm som kan hjälpa dig att få tillbaka filerna. Men det finns andra medlemmar som har stenkoll. Så håll ut!

jaja okej okej. då får ja vänta o se om nån kommer med ett bra svar. rätt så trist att de ska hända när man har en del viktiga dokument där :/

Permalänk
Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk

Ingen aning om vad detta är? är de nåt som hjälper eller? bara till att installera o sen koppla in hårddisken eller?

Permalänk
Skrivet av PrOxY_1337:

Ingen aning om vad detta är? är de nåt som hjälper eller? bara till att installera o sen koppla in hårddisken eller?

Det är ett program som du kan ta hjälp av, när du ska plocka ur filer ur en skadad disk.
Det finns ett flertal olika program för att göra detta ----Google----

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av LoveLeon:

Det är ett program som du kan ta hjälp av, när du ska plocka ur filer ur en skadad disk.
Det finns ett flertal olika program för att göra detta ----Google----

jaja okej okej men kommer jag inte kunna använda hdd sen igen?

Permalänk
Skrivet av PrOxY_1337:

jaja okej okej men kommer jag inte kunna använda hdd sen igen?

När du hittat dem filer du vill ha så formaterar du om HD igen.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av LoveLeon:

När du hittat dem filer du vill ha så formaterar du om HD igen.

Okej Okej kommer ja in på hårddisken genom programmet så ja kan ta filerna o sen formatera genom programmet?

Permalänk

Ja! På första frågan, sen kan du alltid formatera genom os.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av LoveLeon:

Ja! På första frågan, sen kan du alltid formatera genom os.

Skickades från m.sweclockers.com

aa okej okej, ja är inte så insatt i datorer än, hur formaterar man genom OS då?

Permalänk

Edit: Jag ladda ner programmet du hänvisade till och tänkte göra som du sa, enda problemet är att hårddisken syns inte ens i de programmet. de enda jag hör är plingljudet när man ansluter det genom usb, och sen kommer de upp nere vid klockan att den e installerad och klar att användas.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av jookeer:

Prova reparera MBR med testdisk

haha fattar inget av de du menade där