The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Steam säger om runt 6 timmar för mig.

Känns som det behövs, går fortfarande pinsamt slött att tanka... @50%

Permalänk
Medlem
Permalänk

skönt, fick hem mitt skyrim nyss

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Känns som det behövs, går fortfarande pinsamt slött att tanka... @50%

Testa o byta "Download region" i settings, bytte från Sverige till Österrike och hoppade från 200KB/s till 0.8-1.4MB/s ! Vet inte om just Österrike var speciellt bra men jag testade Danmark och Norge först utan att få någon märkbar skillnad.

Permalänk
Medlem

Har fått hem det nu!
Men hur funkar det på PS3?
Måste jag vänta till imorrn då också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Har fått hem det nu!
Men hur funkar det på PS3?
Måste jag vänta till imorrn då också?

Bara spela på, behövs ej vänta för dig.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Någon som har sätt gametrailers recension och kan säga om den innehåller några stora spoilers? Vet inte om jag vågar se den.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Någon som har sätt gametrailers recension och kan säga om den innehåller några stora spoilers? Vet inte om jag vågar se den.

Vad jag kan säga är att den avslöjar väl lite om hur spelet startar.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Flurg! Fortfarande inget spel från Webhallen, nåja får det förhoppningsvis i morgon... hoppas posten är tidig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Har spelat en timma nu. Trots att spelet är dåligt optimerat för närvarande (eller en bugg som ställer till det), så kan jag snabbt konstatera att detta är GOTY 2011. Fullständigt makalös atmosfär!

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av joYchez:

Har spelat en timma nu. Trots att spelet är dåligt optimerat för närvarande (eller en bugg som ställer till det), så kan jag snabbt konstatera att detta är GOTY 2011. Fullständigt makalös atmosfär!

AAAARGH! Wtf, du kan ju inte spoila sådär!?!?!

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Ja, du köper en nyckel från green och aktiverar koden i steam och laddar ner det från steam.
Ja, det bör gå att lira till natten.

Nice, tack för tipset! Billigare än steam och predownload, guld mannen!

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Bara spela på, behövs ej vänta för dig.

Woohoo, tack det visste jag inte!

Permalänk
Skrivet av Raikiri:

Ja, du köper en nyckel från green och aktiverar koden i steam och laddar ner det från steam.
Ja, det bör gå att lira till natten.

Suger så hårt att just nu bara ha en 3G-mobil för internetuppkoppling till datorn >_<

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk

Meen jag vill spela, jäkla Steam... Vet ju inte hur man skaffar en VPN-tunnel heller, aja, får väl vänta helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proboarder:

Suger så hårt att just nu bara ha en 3G-mobil för internetuppkoppling till datorn >_<

Hoppas du har fast avgift för datatrafiken, eller att det inte tokstryps efter 500MB, annars blir det lite tokigt
Sitter själv med 3G-modem, det går normalt i upp till 20Mbps men steam ligger bara runt 500KBs i dagsläget...

Permalänk
Medlem

Har vi någon lösning på problemet att man endast får 20fps?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Steam säger om runt 6 timmar för mig.

Steam ska akta sig för min sandlåda.

Permalänk
Medlem

hmm mitt fps ligger på 60 hela tiden. Går ej över det. Men det ser bra ut! Mkt snyggt!

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Hoppas du har fast avgift för datatrafiken, eller att det inte tokstryps efter 500MB, annars blir det lite tokigt
Sitter själv med 3G-modem, det går normalt i upp till 20Mbps men steam ligger bara runt 500KBs i dagsläget...

Med tanke på vad jag betalar per månad så ska det vara fast och inga gränser, men Skyrim lär ju vara typ 300GB eller nåt så fint som det ser ut, kommer ta längre tid att tanka än att hämta spelet imorgon

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan köpa det online för digital download förutom Steam?

Direct2Drive vill inte acceptera mina visa kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Någon som vet var jag kan köpa det online för digital download förutom Steam?

Direct2Drive vill inte acceptera mina visa kort

http://www.greenmangaming.co.uk/

Pratades det om tidigare i tråden

Du behöver ju fortfarande steam för att ladda ner det men det är mycket billigare.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

http://www.greenmangaming.co.uk/

Pratades det om tidigare i tråden

Synd att voucher inte fungerar längre, blir att hämta ett ex hos Webhallen imrn ;). Ni som redan fått, kom det med en karta + manual till PC?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från webhallen och fått hem sitt spel i lådan i dag? Själv får jag vänta till framåt 16 imorgon när posten behagar dyka upp här. Dagens i-landsproblem må hända, men jag är löjligt sugen på att börja spela!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Fick hem mitt fysiska exemplar idag och tänkte ägna halva kvällen åt att lusläsa manualen som medföljde. Till min förskräckelse så märkte jag nyss att innehållet är väldigt magert, finns endast lite instruktioner om hur man installerar det och key bindings. Vill minnas att manualen till Oblivion var mycket roligare, fanns alla klasser och raser att läsa om samt mycket mer. Jag vet att alla inte vill ha reda på massa såna saker utan vill upptäcka dem själva, men jag tycker ändå att de kan ge ut en i alla fall godkänd manual eftersom det är helt valfritt att läsa den! Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till den närmsta timmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proboarder:

Med tanke på vad jag betalar per månad så ska det vara fast och inga gränser, men Skyrim lär ju vara typ 300GB eller nåt så fint som det ser ut, kommer ta längre tid att tanka än att hämta spelet imorgon

Ca 6GB (5.7), tar int så lång tid, så länge man hittar en bra server, dvs int sverige för den ligger på avg 30KBs medan andra ligger på 500KBs+...

Permalänk
Medlem

Nu slutar jag att läsa denna tråden.....vill inte veta nåt mer om spelet för det förstör bara upplevelsen....
Lycka till allihopa !

Visa signatur

Intel i2500K @ 4.3GHz | Asus P8P67 Pro B3 | 2 x 4 Gb Corsair Vengeance 1866MHz | XFX 6950HD 2Gb | Corsair Force3 120Gb SSD | Antec Kühler H2O 620 | Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Har vi någon lösning på problemet att man endast får 20fps?

En patch när det släpps förmodar jag. Känns som det är någon liten buggfix på gång. Bara att vänta några timmar eller sitta och testa om det fungerar med några speciella inställningar

Permalänk
Medlem

Sitter ni redan o spelar? Jag pre-loadar nu från steam i typ 500kb/s. Innan sa steam till mig att jag inte kan spela än för att spelet är inte släppt. Är det något jag missat?

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Ca 6GB (5.7), tar int så lång tid, så länge man hittar en bra server, dvs int sverige för den ligger på avg 30KBs medan andra ligger på 500KBs+...

Jag rekommenderar Ukraina Steam server. Min nedladdningshastighet låg på 1.8 MB/s