Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

ojdå, inet - 63.53% i skrivande stund, 1301 röster av totalt 2048..

Permalänk
Medlem

känns som att Inet vinner

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Min röst läggs hellt å hållet på Alina då butiken i norrköping är bäst i mina ögon, trevlig personal och skit bra service! Får hem produkterna snabbt även om dem inte finns i sortimentet, kanske inte alltid är billigast men jag slipper betala frakt men dom är inte dyrast heller

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1090 @ 4Ghz, Corsair H70 Cpu kylare, Asus Crosshair IV Formula, 4x 2GB Corsair XMS3 @ 1600Mhz, XFX Radeon HD 6950 2GB x2 Crossfire, XFX Pro 80+ Bronze 850w,OCZ Solid 3 60GB SSD(boot), 2x WD 250GB HDD (Raid0),Coolermaster HAF-X, 3xBenq 1080p Ledisar för Eyefinity

Permalänk
Medlem

Inet får min röst.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valle91r:

Min röst läggs hellt å hållet på Alina då butiken i norrköping är bäst i mina ögon, trevlig personal och skit bra service! Får hem produkterna snabbt även om dem inte finns i sortimentet, kanske inte alltid är billigast men jag slipper betala frakt men dom är inte dyrast heller

Kan ju tillägga att 99% av min burk är köpt från alina

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1090 @ 4Ghz, Corsair H70 Cpu kylare, Asus Crosshair IV Formula, 4x 2GB Corsair XMS3 @ 1600Mhz, XFX Radeon HD 6950 2GB x2 Crossfire, XFX Pro 80+ Bronze 850w,OCZ Solid 3 60GB SSD(boot), 2x WD 250GB HDD (Raid0),Coolermaster HAF-X, 3xBenq 1080p Ledisar för Eyefinity

Permalänk
Medlem

varför inet när det är komplett som är goast

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Jag röstade faktiskt på webhallen, då jag handlat av både inet och webhallen i år. Inets priser ligger oftast lite högre än webhallens. Dessutom måste jag beställa hem grejjerna från Inet, för de har knappast någon parkering vid stockholmsbutiken. Visserligen snabb frakt från dem, men vad spelar det för roll när jag bor 5 minuters bilväg från webhallens centrallager (fruängen). De har ordentlig parkering, för de gånger jag köper mycket eller stora prylar. Dessutom gillar jag att de har mer än bara datagrejjer. I år kommer det bli många julklappar från webhallen. Tycker att Inet dessutom verkat ha lite lagerproblem i år. Verkar som att allt lyser gult när man kollar hos dem.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

själv tycker jag cdon har värdelös support 4v från att jag skickade in nãtagget tills. Man hade pengarna tillbaka. Sjukt sega på svara i mail. Kommer aldrig mer köpa något annat än film och böcker.

Billigast är inte alltid bäst, bra support är värt dom extra pengarna.
Inet får min röst iår igen

Skickades från m.sweclockers.com

Har hört det att vissa får sämre suport än andra... Är kanske bara jag som har haft tur..

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Inet it is
Har aldrig stött på ett enda problem när jag handlat från Inet. Hade fått problem med ett grafikkort som jag köpt där för 1½ år sedan, skickade ett mail om vad som var fel, fick tillbaka en fraktsedel, en knapp vecka senare... nytt grafikkort i brevlådan (ett bättre:))

Så ska service se ut. Inget krångel med mail-korrespondens som varar i en månad.

Tack, Inet!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Röstade på Alina, enda grejen jag handlar från Inet det här året är en processor och dessutom vet jag att det finns en massa personer som röstar på Inet. Har visserligen bara köpt ett grafikkort och en hårddisk från Alina, men jag gillar deras butik i norrköping så det blir min röst.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Inet, överlägset. De har bra priser. De har börjat fixa mer butiker kring landet vilket gör så att folk blir varse om de. De skickar varor väldigt fort, aldrig varit med om att de inte skickar en beställning för att en vara inte kommer in på ett tag utan att skicka iväg ett email som notifierar om detta inom 5 timmar.

Och när de kommer till service är de oslagbara. Som nämt så bestälde jag ihop en hel dator för två år sedan eller så och just det grafikkortet jag beställde var inte i lager förrän inom två veckor. Så då fick jag ett mail tre timmar efter beställning som notifierade om detta och frågade om jag fortfarande ville vänta. Eller byta ut grafikkortet. Ungefär två mail och 30 minuter senare var ett annat, bättre grafikkort för snarlikt pris inlagt i beställningen och datordelarna kom två dagar senare.

Har inte fått någon så bra service i någon annan butik, teknik butik eller ej.

Permalänk

Cdon

Röstade på CDON pga att dom var mkt billigare än de andra butikerna när jag handlade... Och bra service..

Permalänk
Medlem

Inet (grattis )

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

Köpte min dator på Inet i våras. Fick det snabbt. Dock var det fel på moderkortet (/cry). Men hade ett nytt i näven efter en vecka

Röstar på Inet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Inaktiv

Lägger min röst på JME Data som är billiga och jag aldrig har haft några problem med. Inets leveranstid till Dalarna kan ibland vara långsam (inte dagen efter om man inte beställer vid lunch typ).

Permalänk
Medlem

Min favorit är Alina, de är alltid trevliga och kompetenta och så brukar dom ha vad jag söker. Leveranstiderna vet jag inget om då de har sin fysiska butik bara ett kvarter bort.

Permalänk
Medlem

Inet har bra service men dessutom har dom en väldigt bra hemsida för att köpa delar på, väldigt lättöverskådligt och faktiskt riktigt roligt att navigera runt i

Permalänk
Medlem

Webhallen helt klart, sjukt snygg och funktionell hemsida, bra support, prise och leveranstider. Webhallen är bäst.

Permalänk
Medlem

Inet utan att tveka!!, rekommenderar det till alla som behöver en dator eller datordelar. Som stark tvåa är det Dustin då dom har ett enormt sortiment.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns lite trist att Inet vinner denna tävling gång på gång men man kan ju inte göra något annat när de är så fantastiskt bra. Har köpt de flesta delarna till min dator där och allting har fungerat problemfritt och överlag är de helt klart billigast. Komplett kommer på en andra plats men är även de fantastiskt bra. Webhallen är också bra. Tycker vi i Sverige är väldigt bortskämda med bra datorförsäljare.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Webhallen eftersom jag så ofta handlat där då butiken ligger nära tillhands i centrum plus att de verkligen har riktigt stort utbud. De är inte billigast men ändå tillräckligt billiga för att konkurrera. Dock borde de sänka priset på nya PC spel från 450 till 400 som flera andra tar.

Inet är naturligtvis också bra och får min andraplats.

CDON får min tredjeplats då de kan komma att bli stora om de fixar till navigeringen bland datorprodukterna och framförallt namnsättningen som är rätt skum i många fall. Plus för bra priser och fraktfritt över 600kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Komplett. Senast när jag beställde Crysis 2 (en kampanj de hade) så glömde jag hämta 10-20:- kr extra och de sa ingen fara.

Permalänk

Hos mig är det Inet, DustinHome och Cdon som jag står och väger mellan. Inet pga deras oslagbara leveranstid och dess priser. Dustin oxå pga deras priser (studentrapport) och snabb leverans. Cdon har jag inte handlat hos än med varit mkt nära då de ger mycket trevlig rabatt för oss på SweC
Får se vem som får min röst, det låtar dock åt Dustin som förra året

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Jag har genom alla tider beställt mina prylar från Komplett.
Deras sortiment samt deras snabba leveranstid och utomordentliga support gör att de får min röst.

Visa signatur

|Intel Core i7 2600K |Asus Maximus IV Extreme P67 |Gigabyte 7970 WindForce |16GB Corsair Vengeance LP |Corsair AX1200W |Fractal Design Define XL |Corsair H80 |Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Inet pga av deras support, men Dustin delar plats med inet då Dustin har sinnesjuka leveranstider. Senaste 2 beställningarna jag har lagt hos Dustin, ca vid 5 tiden så hade jag varorna hos mig vid 12 slaget dagen efter :).

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Det blir Inet min röst läggs på. Med utomordentlig service som alltid vid inköp och reklamation samt telefonservice med kunniga personer på andra sidan luren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Min röst går till Inet. Suverän service och snabb leverans samt otroligt bra priser på det mesta.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Avstängd

Blir svårt att rösta något annat än Inet, då dom är de enda jag har handlat ifrån..

Permalänk
Medlem

Min röst går till indomo pga dess smidiga support system med båda telefon och chat får att snabbt kunna ställa leverans/lager frågor. Servicen är kanon och frakfritt över 500 eller om man är guldkund då är allt frakfritt :D. Leverans tider som komplett och idag alla andra bra nätbutiker. För mig är indomo starkare än inet pga framförallt chat funktionen inga köer man får nästan alltid en handläggare inom 10s-1min och tackvare vattenkylnings utbudet. Cdon är också värd en vinst då de på väldigt kort tid blivit väldigt väl etablerade inom hårdvaran.

Intressant att inet fortfarande är så starka. Väldigt bra på alla sätt men de blev utan tvekan populära här pga fraktfritt... Vilket idag många andra butiker har med. Så man kan ju försöka se steget längre och inte bara ta de för att de är dem utan jämföra vilka pros och cons som finns. BRA SERVICE är inte direkt ett argument för många har lika bra service. Återigen missförstå mig inte handlar mycket från inet menmen.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9