Får allt plats? mATX SLI samt ljudkvalité fråga

Permalänk
Medlem

Får allt plats? mATX SLI samt ljudkvalité fråga

Hej alla glada

Blivit sugen på att skaffa en liten speldator och trycka i följande:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1090158/liten
Har redan vissa av delarna.

Kollat igenom detta och tänkt igenom luftflödet osv.. detta bör väl funka bra? Tänkt air penetratorn som insug i den övre fronten samt utsug med noctuan på sidan. Detta bör fixa värmeutveklingen som SLI medför. Hoppas även att datorn är hyfsat tyst.

Sen har jag frågan ang. ljudkvalitén. Hört blandade åsikter om moderkortets ljudkort, SupremeFX X-Fi 2. Men vad säger ni? Är detta ljudkort i samma klass som ett man köper separat, ifall ej, kan ni tipsa om det mest prisvärda ljudkortet.. så billigt men bra som möjligt.

Tack!

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Avstängd

jag har det moderkortet , jag har dock inte testat ljudet till maximalt men det duger för mig i allfall. i övrigt så det undre grafikkortet kommer att bli varmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

jag har det moderkortet , jag har dock inte testat ljudet till maximalt men det duger för mig i allfall. i övrigt så det undre grafikkortet kommer att bli varmt

Tror du menar det övre :)..

Kör du SLI? I så fall.. funkar det att sätta ett ljudkort i det nedre PCI x4 uttaget eller blir det tight?

Tror du inte att det kommer bli bra med air penetratorn som skjuter in luft mellan grafikkorten och att jag har Noctua fläkten som suger ut all luft så bör det bli rätt bra flöde? I värsta fall får jag väl köpa ett referenskort när jag ser att det inte funkar..

Har inte orkat kolla ännu, men tror även att mina grafikkort släpper rätt mkt luft utanför chassit, känns i alla fall så när man känner baktill. Ska även testa att känna ovanför dem inne i chassit för att se..

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Avstängd

ja du kan altid testa ja är nöjd som fan över mobordet i allfall

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en liknande burk med samma chassi, mobo, CPU och liknande kylare. Jag valde evga:s 560 istället för asus just för referensdesignen. Jag kör dock initialt med ett kort.

Jag har dock inte försökt att köra sli med eftermarknadskylare (eller sli överhuvudtaget för den delen) men rent logiskt borde du få problem med värmen. Hur stora de sen blir kan ialf inte jag svara på.
Lycka till med ditt köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av muf3:

Har precis beställt en liknande burk med samma chassi, mobo, CPU och liknande kylare. Jag valde evga:s 560 istället för asus just för referensdesignen. Jag kör dock initialt med ett kort.

Jag har dock inte försökt att köra sli med eftermarknadskylare (eller sli överhuvudtaget för den delen) men rent logiskt borde du få problem med värmen. Hur stora de sen blir kan ialf inte jag svara på.
Lycka till med ditt köp!

Skickades från m.sweclockers.com

..börjar bli tveksam till bygget :l Varför känns det logiskt att det ska bli problem?

Själv tycker jag att det bör funka rätt bra, men man börjar tveka nu när ni är så skeptiska :D.

Kör just nu med dessa två kort i SLI, dock verkar jag ha större mellanrum mellan PCI-E uttagen på mitt moderkort (http://se.msi.com/product/mb/Big-Bang-Trinergy.html). Visst är det övre kortet ngt varmare, men har inga som helst värmeproblem just nu..

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Ni har nog rätt.. i och med att jag har eftermarknadskylare så blir det nog problem.

Hitta den här bilden, trodde att det skulle bli ett större mellanrum mellan korten.

Ligger nog lågt med detta ifall ingen kan bevisa att det går :). Om jag inte bestämmer mig för att byta kort till referens.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz