två inställningar för mus hastighet?

Permalänk
Medlem

två inställningar för mus hastighet?

någon som vet varför man har två olika inställningar för mus hastighet i spelet? vad är det för skillnad?

Permalänk
Medlem

Om du säger vilket "spelet" är så kanske du får en bättre förklaring

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Om du säger vilket "spelet" är så kanske du får en bättre förklaring

Kan väl inte vara så svårt att gissa vilket spel det handlar om? >,<

Jag skulle gissa på att Mouse sensetivity gäller för Flight och Sensitivity gäller för allt annat.

Prova dig fram?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Hmm detta undrar jag också över ... När jag ändrar min mouse sensitivity så märker jag skillnad, medans om jag ändrar den andra märker jag nästan skillnad alls.

Spelar med en Razer Deathadder, och måste förövrigt ha RIKTIGT låga sens ingame för att kunna kontrollera det. Märker även att min sens är bra när jag springer omkring som soldat. Men om man hoppar in i en jeep och är gunner så är min sens typ 5ggr så snabb, konstigt ....

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Kan väl inte vara så svårt att gissa vilket spel det handlar om? >,<

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToWfkQhjR6SpVb9HjP48...

Jag skulle gissa på att Mouse sensetivity gäller för Flight och Sensitivity gäller för allt annat.

Prova dig fram?

jag har provat men jag fattar fortfarande inte vad dom gör. båda verkar ändra sensen på samma sätt ungefär. mysko...

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Hmm detta undrar jag också över ... När jag ändrar min mouse sensitivity så märker jag skillnad, medans om jag ändrar den andra märker jag nästan skillnad alls.

Spelar med en Razer Deathadder, och måste förövrigt ha RIKTIGT låga sens ingame för att kunna kontrollera det. Märker även att min sens är bra när jag springer omkring som soldat. Men om man hoppar in i en jeep och är gunner så är min sens typ 5ggr så snabb, konstigt ....

Samma problem för mig. har också en deathadder, hoppas de fixar så det hjälper att ställa in den ena slidern.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Det står ju vertical LOOK och vertical FLIGHT, alltså look gäller när du går runt vanligt och flight gäller då när du sitter i nåt slags aircraft...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Samma problem för mig. har också en deathadder, hoppas de fixar så det hjälper att ställa in den ena slidern.

Har du deathadder programvaran installerad? Funderar på att testa o installera den o prova...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Har du deathadder programvaran installerad? Funderar på att testa o installera den o prova...

Nej det har jag inte, dock så har jag hört att andra har problem. Har ni det?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Nej det har jag inte, dock så har jag hört att andra har problem. Har ni det?

Jag har samma problem, razer diamondback 3G utan razerprogramvara.