Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Nice, men man ser aldrig en ljusbild själv framför sig? Man får bara lyssna efter ljudet och höra vad som verkar vara på och av?

Marken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Med dogtags så visar man vad för challenges man har klarat av, hur länge du har kört, hur nördig du är, vilken klass du har kört mest osv. Ungefär detsamma som i MW2 med emblens och titles!

Aah okej, tackar

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ett mycket bra initiativ EoZ !

Jag har oxå en fråga om något som jag inte lyckats klura ut:
Hur gör jag för att automatiskt få BattleLog att använda Chrome istället för IE9?
Utan att ändra min defaultbrowser ifrån IE9 till Chrome?

Kort sagt:
Jag vill köra BattlleLog i Chrome, men ha kvar IE9 som min default browser.
Hur gör jag?

sök vara efter battlelog på google i chrome och vips så kör du BF3 via chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nepp, varken på marken eller väggar eller något.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Hur ändrar man mods på sina vapen, tex zoom/ förbättad zoom? läggs det till automatiskt? dom som man vinner... i multipl

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Så du säger alltså att det är NOLL PROCENTS chans att man lär sig något av att kolla igenom kontrollerna? Nej skada kan det inte göra åtminstone.

Anledningen till att tråden skapades var för att man skulle kunna ställa just såna frågor som "Vilken knapp slår jag av Tacticallight på". Kanske lite onödigt av dig att ens påpeka att man skall kolla igenom kontrollerna....

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Anledningen till att tråden skapades var för att man skulle kunna ställa just såna frågor som "Vilken knapp slår jag av Tacticallight på". Kanske lite onödigt av dig att ens påpeka att man skall kolla igenom kontrollerna....

Hjälp till självhjälp my friend...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Hur ändrar man mods på sina vapen, tex zoom/ förbättad zoom? läggs det till automatiskt? dom som man vinner... i multipl

menar du customize, i så fall är det bara att trycka på customize fliken och sedan leta efter loadout och sedan tryck på customize precis under vapnet väl där framme så kan du ändra allt från sikte, barrel, silencer osv

Permalänk
Medlem

Måste man starta om spelet när man ändrar inställningar för kvalitet osv?

Permalänk
Medlem

Vilken knapp får man fram 3d wiev eller vad man säger då du sitter i en tank ? asså så du ser hela tanken medans du kör

och om någon nybörjare ej visste kan du "spota" folk/fordon/flyg osv på Q då får du bonus om någon lagkamrat dödar denna.. även ett tips att skjuta på de där röda trianglarna fast än du inte ser en snubbe om du skjuter mot denne och din lagkamrat dödar så får du suppression bonus typ 50poäng + assist om du träffat fienden också.. sen är det ju en hel del som ej vet vad den där alarmerande saken i rush är oxå har ja märkt.. sett hundratalet ggr folk stirrar på den där alarmerande saken :S

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av dauit:

menar du customize, i så fall är det bara att trycka på customize fliken och sedan leta efter loadout och sedan tryck på customize precis under vapnet väl där framme så kan du ändra allt från sikte, barrel, silencer osv

är detta inne i spelet? var exakt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

är detta inne i spelet? var exakt?

Ja, precis innan du kan deploy så ser du tre olika flikar "deploy, Squad och Customize" observera att du inte kan customize under tiden du kör bara när du är död och redo att respawna

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Nice, men man ser aldrig en ljusbild själv framför sig? Man får bara lyssna efter ljudet och höra vad som verkar vara på och av?

du måste sätta fast lampan på vapnet oxå!. sen kan man trycka på T för att släcka elr tända den, den är oftast tänd från start..Det syns tydligt om du har lampan på elr av..det blir en ljusfläck framför dig. precis som en riktig ficklampa

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Måste man starta om spelet när man ändrar inställningar för kvalitet osv?

Nej, vad jag vet så ändras detta direkt när man sparar inställningarna.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Nej, vad jag vet så ändras detta direkt när man sparar inställningarna.

Okej. I betan var ju man tvungen att starta om.

Permalänk
Medlem

Hejsan davidaxelsson,

Skrivet av dauit:

sök vara efter battlelog på google i chrome och vips så kör du BF3 via chrome

Tack för svar!
Jag kör BL genom Chrome; jag startar upp Chrome, går till BL. Men jag måste logga in i Origin innan det funkar, och stänga ner IE9:an som startas upp.
Det skulle vara smutt om det gick att konfa BL/Origin/BF3 som att BL startas i en vald browser istället för din defaultbrowser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan davidaxelsson,

Tack för svar!
Jag kör BL genom Chrome; jag startar upp Chrome, går till BL. Men jag måste logga in i Origin innan det funkar, och stänga ner IE9:an som startas upp.
Det skulle vara smutt om det gick att konfa BL/Origin/BF3 som att BL startas i en vald browser istället för din defaultbrowser.

eller så tar du chrom till default? det brukar väl fråga varje gång du startar chrome?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan davidaxelsson,

Tack för svar!
Jag kör BL genom Chrome; jag startar upp Chrome, går till BL. Men jag måste logga in i Origin innan det funkar, och stänga ner IE9:an som startas upp.
Det skulle vara smutt om det gick att konfa BL/Origin/BF3 som att BL startas i en vald browser istället för din defaultbrowser.

Jo jag förstår din frustration! Men vad händer om du kör BL i Chrome och joinar ett game utan att trycka på BF3 i Origin, jag själv brukar göra så då jag är lite lat av mig:P

OT: Får man fråga varför du använder IE och inte Chrome eller FF?

Permalänk
Medlem

Kan man ändra hur ens "kit" ska vara utanför spelet i typ battelog eller liknande?

Smådrygt att behöva stå i menyn halva tiden man spelar för att man vill byta mellan tillbehör osv.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vart jag kan kolla för att jämnföra dmg mellan olika vapen för varje klass ? Eller gör alla vapen samma dmg ?

Permalänk
Medlem

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ag42gMGK9WrwdHRfa...

Lite knepig lista men det ska komma en bättre här snart: http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Jag tyckte det gick rätt fort att komma på hur saker och ting funkar med de olika småpryttlarna. Vissa saker tog lite längre som hur man tänder och släcker lampor på vapnen, hur man växlar firemode och byter vapnen på fordonen.

Undrar fortfarande hur man får fram Chatloggen eller justerar chattens storlek om nån vet?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Appropå dog tags som någon nämnde, vet någon hur kommer det sig att jag har lyckats ta fler dog tags än jag har knife kills på min soldier?
Finns det fler sätt att ta dog tags på än med kniven? Eller har jag lyckats få fler än en dog tag för vissa kills på något sätt?

Permalänk

Vad gör man med de dogtags man tar?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Någon som har någon lösning på att få party invites att fugnera ihop med avast?
jag kan inte ta emot invites..

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Vad gör man med de dogtags man tar?

Ingenting egentligen, är väl mest för att skryta med (såvitt jag vet).

Skrivet av mock:

Någon som har någon lösning på att få party invites att fugnera ihop med avast?
jag kan inte ta emot invites..

Avaktivera Avasts 'Web Shield' innan du startar din webbläsare och går in på Battlelog så ska det nog lösa sig.

Permalänk
Skrivet av dauit:

Denna fråga kmr ständigt upp: hur chattar man?

Squad: L
All: J
Team: L
Chattloggen: ingen aning, lite hjälp kanske!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, det var vad jag tänkte fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ag42gMGK9WrwdHRfa...

Lite knepig lista men det ska komma en bättre här snart: http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Jag tyckte det gick rätt fort att komma på hur saker och ting funkar med de olika småpryttlarna. Vissa saker tog lite längre som hur man tänder och släcker lampor på vapnen, hur man växlar firemode och byter vapnen på fordonen.

Undrar fortfarande hur man får fram Chatloggen eller justerar chattens storlek om nån vet?

hur växlar man firemode? alltså från burst till auto? tex..

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlr9989:

hur växlar man firemode? alltså från burst till auto? tex..

V

Permalänk
Medlem

Hur får man upp chattloggen utan att skriva i chatten? Och går det att få upp den permanent? Försvinner direkt ju!

Permalänk
Medlem

För att se fps. Klicka upp console med § skriv render.drawfps 1

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H