Ny dator ~22k - BF3 - feedback please!

Permalänk
Inaktiv

Ny dator ~22k - BF3 - feedback please!

Hej,

Jag har i dagarna knåpat ihop en dator, vad tycker ni om den här?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1081316/frappy

Mina främsta mål är att kunna köra BF3 på max, och att ha en hyfsat framtidssäker burk för fortsatt spelande.

850W borde väl räcka för det här upplägget? Värt att tillägga är att jag även tänkt köpa ytterligare ett 580 för SLI månaden därpå.

Vad tycker ni spontant om datorn - ser det schysst ut, vad skulle man eventuellt kunna byta ut?

Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

fläktkontrollern är lite sämst, skulle kolla efter en lite snyggare/bättre. rattarna känns riktigt B, och är en massa kablar som temperatur mätare m.m som man inte riktigt kan använda.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gathor:

fläktkontrollern är lite sämst, skulle kolla efter en lite snyggare/bättre. rattarna känns riktigt B, och är en massa kablar som temperatur mätare m.m som man inte riktigt kan använda.

Okej. Det följer med en kontroller med chassit såg jag nu, då skippar jag helt enkelt den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181723:

Hej,

Jag har i dagarna knåpat ihop en dator, vad tycker ni om den här?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1081316/frappy

Mina främsta mål är att kunna köra BF3 på max, och att ha en hyfsat framtidssäker burk för fortsatt spelande.

850W borde väl räcka för det här upplägget? Värt att tillägga är att jag även tänkt köpa ytterligare ett 580 för SLI månaden därpå.

Vad tycker ni spontant om datorn - ser det schysst ut, vad skulle man eventuellt kunna byta ut?

Tack på förhand:)

Du kommer inte kunna köra på ultra med 60fps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simme300:

Du kommer inte kunna köra på ultra med 60fps.

Utveckla gärna. Enligt Sweclockers prestandatest borde nämligen 580 SLI och i5 2500K räcka alldeles utmärkt för just det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Tack för din input! Motivera gärna - som jag ser det får jag får det priset ett sämre grafikkort, slöare minnen och en onödigt (diskutabelt) snabb processor för spelande. Dessutom inget ljudkort, vilket jag måste säga är ett måste för mig.

Permalänk
Skrivet av anon181723:

Tack för din input! Motivera gärna - som jag ser det får jag får det priset ett sämre grafikkort, slöare minnen och en onödigt (diskutabelt) snabb processor för spelande. Dessutom inget ljudkort, vilket jag måste säga är ett måste för mig.

Du får ju 3st grafikkort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Junhager94:

Du får ju 3st grafikkort

Facepalm! Ser onekligen lovande ut, får man plats med ett PCI-ljudkort också om man kör 3 grafikkort?

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon anledning att inte köra fläktarna med högre varvtal och styra ner dem med kontroller?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1087306/2011-11-06

Fläktar får du själv lägga till, och ja, ljudkortet får plats.

Permalänk
Skrivet av anon181723:

Finns det någon anledning att inte köra fläktarna med högre varvtal och styra ner dem med kontroller?

Om man kör fläktar på högt varv så låter de ganska mycket.. (Detta gäller de flesta fläktarna på marknaden)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Junhager94:

Om man kör fläktar på högt varv så låter de ganska mycket.. (Detta gäller de flesta fläktarna på marknaden)

Självklart är det så. Varför jag undrade om det var av någon speciell anledning han hade valt 1400 rpm-fläktarna istället för 1800.

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/1088981/2011-11-06 därför soc versionen lister samma du får 2 kort på en gång. Onödigt att köra på dom minnen du tog, det är exakt samma minnen...
Du hade ingen CD läsare så jag tog ingen heller... Blir svårt att installera OS utan skiva;)... Fråga gärna om det är något!:-)

Edit: 1000w är overkill så det skriker med det... Men biligare och lika bra

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Failbygge:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/1088981/2011-11-06 därför soc versionen lister samma du får 2 kort på en gång. Onödigt att köra på dom minnen du tog, det är exakt samma minnen...
Du hade ingen CD läsare så jag tog ingen heller... Blir svårt att installera OS utan skiva;)... Fråga gärna om det är något!:-)

Edit: 1000w är overkill så det skriker med det... Men biligare och lika bra

Hehe, jag har inte haft CD-läsare i datorn på måånga år. Installerar OS via usb, funkar fint

Permalänk

Jo sant...;)
Tcker det moderortet du tog börjar bli lite gamalt och överprisat:p

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Failbygge:

Jo sant...;)
Tcker det moderortet du tog börjar bli lite gamalt och överprisat:p

Okej, jag valde det mest för att den kunde köra 2st x16 pci -- och av gammal vana har det alltid blivit asus, haha.
Vad skulle du föreslå istället? Krusiduller som inbyggt ljudkort, HDMI osv spelar inte någon roll.

Permalänk
Skrivet av anon181723:

Okej, jag valde det mest för att den kunde köra 2st x16 pci -- och av gammal vana har det alltid blivit asus, haha.
Vad skulle du föreslå istället? Krusiduller som inbyggt ljudkort, HDMI osv spelar inte någon roll.

ifall du kanske kan gå upp mer så gå på ett asrock gen3 extreme7 och köp till ett gtx 580 senare och kör 3way sli;)
Sen x16 portar vs x8 är det minimal skillnad, men lite... Men det asus kortet värkar bra förutom at flera har haft strul med nätvärkskortet..(inte bara i sverige)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!