Trött på fps, moba..

Permalänk
Medlem

Trött på fps, moba..

Hej! Jag har börjat tröttna på fps tex cod, battlefield och cs. Är också relativt trött på typ lol, hon. Är det någon som har tips på andra spel, inte våldsspel utan annat? Jag spelar minecraft, som är det bästa spelet jag spelat och from Dust fast det har dåliga kontroller. Någon som har tips på lite ovanliga, kul spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Hej! Jag har börjat tröttna på fps tex cod, battlefield och cs. Är också relativt trött på typ lol, hon. Är det någon som har tips på andra spel, inte våldsspel utan annat? Jag spelar minecraft, som är det bästa spelet jag spelat och from Dust fast det har dåliga kontroller. Någon som har tips på lite ovanliga, kul spel?

Kör igenom Amnesia: The Dark Descent. Ett ''riktigt'' skräck/äventyr och ingen jä**a survival. Även om våld förekommer så utövar du ej det själv. Dock så är hörlurar och mörker ett måste :).

Edit: Med survival så menar jag panic-survival som Resident Evil 5, Left 4 Dead etc.

Permalänk
Medlem

Dungeon defenders är rätt skoj, tror dock inte att de håller länge :P, sen har du assassins creed serien Fantastisk stor Skyrim släpps snart dock är AC och skyrim våldsam vet inte om DD räknas som våldsam men men icke våldsam så borde du gå över till bil- och sportspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Kör igenom Amnesia: The Dark Descent. Ett ''riktigt'' skräck/äventyr och ingen jä**a survival. Även om våld förekommer så utövar du ej det själv. Dock så är hörlurar och mörker ett måste :).

Kanske skulle testa Kul att folk inte bara klankar ner på en, utan ger seriösa förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Kanske skulle testa Kul att folk inte bara klankar ner på en, utan ger seriösa förslag.

Kul :). Berätta gärna vad du tyckte sedan. Spelet förtjänar mycket mer uppmärksamhet än vad det har fått (anser jag) samt att det är svenskt :D.

Permalänk
Medlem

Tropico 4 är skoj!

Permalänk

Sonic Generations

Permalänk
Medlem

Jag skulle föreslå strategispel, de är iofs våldsamma på ett sett men inte direkt som fps. Själv älskar jag både starcraft 2 och warcraft 3 där båda även har en trevlig campaign, men det finns ju massor av andra strategispel också ^.^

Permalänk
Medlem

Som nämnts spela igenom Amnesia. Sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Portal 1 & 2? Är ju ett absolut måste!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

När jag ledsnar är det sjukt skönt att bara chilla med Nhl eller Fifa, online eller singleplayer kvittar. Det är mitt tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Kör igenom Amnesia: The Dark Descent. Ett ''riktigt'' skräck/äventyr och ingen jä**a survival. Även om våld förekommer så utövar du ej det själv. Dock så är hörlurar och mörker ett måste :).

Tackar också för det tipset. Verkar riktigt trevligt att dra igenom i vintermörkret...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NHL och Fifa är alltid kul:), men sen kan man ju ta igen de riktigt gamla spelen, "rune", quake w/e, finns ju massor!
Sen kan du ju prova Batman, need for speed, age of empires, och unreal turnament!:D

Tävlar själv endel i CSS, så man brukar ha en massa spel på datorn för att hålla upp nördnivån^^

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

assassins creed spelen är riktigt bra!

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Folk har redan nämnt dessa , dom är "våldsspel" men:
Assassin's Creed 2, skit i 1an.
Dragon Age
Witcher 2
Anno 1404
Tropico 4
Settlers 7
Age of Empires online var ganska kul under ett par dagar.

Permalänk

Myst Online? (Det är väl frågan om man kan rekommendera det i nuläget, men man har nyss släppt källkoden, så nyheter kanske är på väg. Lagom ovanligt är det, i alla fall. Multiplayer-Myst i 3D.)

Permalänk
Medlem

Portal 1 & 2
Mirrors Edge
Assassins Creed

Är väl inte så mycket multiplayer i något av spelen om du sökte det men visst är de lite mer annorlunda. Portal är mycket pussel och tvåan innehåller även mycket humor. Mirrors Edge och Assassins Creed tycker jag är roliga då de skiljer sig från mängden i och med att det till stor del går ut på att (förenklat) "leka ninja". Dvs hoppas från tak till tak osv.

Permalänk

lira Tomb raider spelen du.
skitkul att utforska och klättra och leta secrets etc

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Det kan allt bli lite långtråkigt med fps.
Om du gillar strategi så tycker jag att Hearts of Iron (HOI) är riktigt skoj.
Det kan vara lite svårt att sätta sig in i men skoj när man väl hajar.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Hej! Jag har börjat tröttna på fps tex cod, battlefield och cs. Är också relativt trött på typ lol, hon. Är det någon som har tips på andra spel, inte våldsspel utan annat? Jag spelar minecraft, som är det bästa spelet jag spelat och from Dust fast det har dåliga kontroller. Någon som har tips på lite ovanliga, kul spel?

Om du gillar Minecraft kanske du skulle ta en titt på Terarria, finns på Steam.

Permalänk

Som sagt tidigare:
Portal 1+2
Mirror's Edge

Riktigt bra spel. Mass effect är ganska coolt det också (både 1 och 2).

Sedan får jag väl slå ett slag för starcraft 2 multiplayer också, riktigt bra är det

Permalänk
Medlem

BASTION! för guds skull bastion! sjuuuuukt jädra mysigt spel både story, gameplay, grafik (handmålat!) och musiken! ooh man har lyssna på soundtracksen på spotify sen jag köpte spelet för nån vecka sen!
javisst att de e lite våldsamt, men de e ju inte så att blodet sprutar precis
lite synd du inte skrev tråden för typ 2 dar sen, då va de rea på spelet med -50%, fast de ynka 130 spänn de kostar annars e totaly worth it!

http://store.steampowered.com/app/107100/?snr=1_4_4__13

edit: Limbo finns ju också ett litet sjukt enkelt spel men mysigt på ett annat sätt!, förövrigt... kolla lite på indie-spel på steam, finns många trevliga titlar där för en billig peng!

http://store.steampowered.com/app/48000/?snr=1_5_9__13

edit 2!: Trine2 e ju påväg nu i december, finns demo på trine1 som du kan testa

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av ost486:

Kanske skulle testa Kul att folk inte bara klankar ner på en, utan ger seriösa förslag.

Du måste spela Amnesia, svensk utvecklat indiespel Som håller en bit också på grund av mod tools och ett trevligt forum. Frictional Games har även släppt en DLC, Justine tror jag den heter, spelvärt så in i bänken. Ta en titt på kära Dopefish igenom spelning av både Amnesia och DLC'n, om du är osäker på att köpa det, för köpa måste du!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Antar att du ska spela på PC. Med det sagt så vill jag höja ett varningens finger för Dungeon Defenders och Bastion. Båda är konsoll-portar så det bara skriker om det. Båda är väldigt skoj och Bastion (det mer välgjorde av de två) gör sig nog bäst på sin orginalplatform (360?) men menyer och kontroller ger mig utslag. Är du känslig för sånt som jag så kan det vara något att ha i bakhuvudet. Kanske kolla in en demo eller så. Dungeon Defenders är ju skoj och gear-samlande a la dungeon-crawler-rpg är alltid beroendeframkallande. Spelet lider dock av dåliga designbeslut och dålig balansering av klasserna. Att hela hack & slash-delen känns trasig med ett fruktansvärt dåligt, icke avslagbart, auto-aim hjälper inte riktigt. Båda såg riktigt roliga ut när TB körde en WTF-is på dem men det framgick inte hur pass horribla kontrollerna var.

Roliga spel som jag sänkt många timmar i men inte utan stora irritationsmoment. Dungeon defenders skulle jag kräva pengarna tillbaka på om jag kunde, även om de patchar det i princip varje dag.

Kan väl kommentera på Amnesia också, ser kul ut men rädslan i spelet skapas av att du inte får/kan slåss. Något som hindrar mig från att köpa det. För att inte nämna de 2 let's plays jag redan sett.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Anno 1404 och Anno 2070 kan jag starkt rekommendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

*wall of text*

jag har inte kört dungeon defenders, men får väll hålla med om att bastion känns som en konsollport, t ex. när man ska scrolla m.m i menyer, men själv tycker jag att kontrollerna när man kör mus+t-bord fungerar riktigt bra! jag försökte även använda min 360 kontroll till datorn men spelet ville inte hitta den

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

The sims (1)

Permalänk
Medlem

Som nämnts en gång, Skyrim. Dock så innehåller det ju uppenbarligen våld.
Annars Morrowind eller Oblivion? Tanka "The Stanley Parable"-modden till hl2. Riktigt bra. Inte våldsamt.

Visa signatur

[i7 7700K][Asus STRIX Z-270F][16GB Corsair Vengeance DDR4 3200M][MSI 2080 DUKE][WD 1TB][970 Pro m.2 500G][EVGA 750 G2][27" 1440p 144hz ASUS][Cooler Master HAF932][Win 10][Z-5500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ingen som nämnt Portal 1 & 2? Är ju ett absolut måste!

Portal är awesome!!

Permalänk

Portal 1 och 2 är riktigt bra spel.

Såg att du ville ha lite udda spel men slår ett slag för både Total War och Civilization. Både Shogun 2 och Civ V är riktigt bra.

World in Conflict är mycket trevligt med, inget vanligt rts. Spel utan våld finns det inte överdrivet många

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.