Posta era bästa SC2 strategier här!

Permalänk

Posta era bästa SC2 strategier här!

Lägg in era bästa strategier åt alla nybörjare eller för proffsen!
Det kan vara vilken ras som helts, vilken bana som helts, t.o.m campianen

Här är en bra strategi om man spelar 2v2 som zerg( funkar också 1v1).
1.Börja med allting som vanligt( skaffa mineraler, gas mm.).
1.5.Skaffa så mycket mineraler och gas så du kan spawna ungefär 60 overlords.
2.Scouta för att hitta fiendens bas.
3.Bygg en reservbas nära men inte för nära.
4.När du har många units( och din lagkamrat) som ungefär 100 sammanlagt så måste ni bli berreda.
5.Först måste du skicka in all dina Overlords över fiendens bas( detta gör så att fienden inte kan se så bra).
6.Sedan attckerar du båda baserna på samma sätt.

Visa signatur

Acer Aspire 5738Z: GPU: ATI Mobility Radeon HD 4570 512mb CPU: Intel Pentuim(R) Dual-Core 2.10 ghz OS:Windows 7 home premium Motherboard: Acer JV50 Chipset: Intel GM45/GM47 Rev.7 Southbridge: Intel 82801IM (ICH9-M) Rev.3 BIOS: Phoenix Technologies LTD v1.18

Friendship is SEXY <3

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du inte ligger i en hög liga 1v1? Ingen bryr sig om 2v2 tacs heller för den delen.. Vilken liga ligger du i? Detta var det dummaste tipset ja hört talas om.

-Det är ALDRIG smart att bygga 60 overlords då du hamnar på 490 supply då.
-Det är ALDRIG bra att sacka overlords i den hastigheten. Det är bara bra om man droppar IMO och vill ha ett par dummys med.
-Det är inte särskilt accurate o skriva till folk att skaffa mineraler och gas som vanligt, då det är early game som skiljer sig helt galet mycket match från match. Det finns sannslöst många openings.
-Om du gör detta för att blocka hans vision blockar du även din egna vilket inte gör att du ligger före över huvudtaget, utan bara lossar en massa OLs.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

så du fixar 60 overlords, då får du dase av min 4 gate <3

Permalänk
Medlem

bygga 200 marines och mörda allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Jag gissar på att du inte ligger i en hög liga 1v1? Ingen bryr sig om 2v2 tacs heller för den delen.. Vilken liga ligger du i? Detta var det dummaste tipset ja hört talas om.

-Det är ALDRIG smart att bygga 60 overlords då du hamnar på 490 supply då.
-Det är ALDRIG bra att sacka overlords i den hastigheten. Det är bara bra om man droppar IMO och vill ha ett par dummys med.
-Det är inte särskilt accurate o skriva till folk att skaffa mineraler och gas som vanligt, då det är early game som skiljer sig helt galet mycket match från match. Det finns sannslöst många openings.
-Om du gör detta för att blocka hans vision blockar du även din egna vilket inte gör att du ligger före över huvudtaget, utan bara lossar en massa OLs.

Jag gissar på att du inte är hög liga i 1v1?
Han vill säker att folk ska posta sina strategier osv men det är uppenbart att han inte postade en seriös utan bara för att få igång tråden. Men tror du att 60 overlord rush är seriöst so sure.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Min är hemlighetststämplad*

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Jag gissar på att du inte är hög liga i 1v1?
Han vill säker att folk ska posta sina strategier osv men det är uppenbart att han inte postade en seriös utan bara för att få igång tråden. Men tror du att 60 overlord rush är seriöst so sure.

Diamond league. Dakk.674
Ja vet vad jag snackar om. Vad är det för mening med att starta en tråd och vara oseriös?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om TS är seriös eller inte...

Men eftersom din idé är att spara 6000 mineraler på en bas så antar jag att det är ett skämtsamt exempel.

Permalänk

Haha nej han är inte seriös

Protip i 2v2 dock: vortexa fiendearmen och nuka försvinner i hots dock :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Diamond league. Dakk.674
Ja vet vad jag snackar om. Vad är det för mening med att starta en tråd och vara oseriös?

Varför låter du så upprörd när det var en oseriös strategi? Han kanske är ganska låg liga och kan inte så mycket men tycker det skulle vara kul med folk som delar sina strats.

Skrivet av m1n1h0p:

Haha nej han är inte seriös

Protip i 2v2 dock: vortexa fiendearmen och nuka försvinner i hots dock :S

Man ska forcefielda runt när vortexen tar slut också

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Som amatör försöker jag komma i håg "allways build workers". Låter självklart men ganska lätt att glömma eller missa om man blir utsatt för harassment tidigt och man glömmer bort att det bara finns 15 workers per bas eller så. Day9 hade ett helt program bara om detta.

Permalänk

1a (Om det är 1v1 karta). Spring med en av dina första probes någonstans väldigt nära motståndarens bas.
1b (Om det är 2v2 karta). Spring med en av dina första probes till mitten av kartan.
2. Skaffa 9 probes.
3. Bygg pylon med probe från 1.
4. Bygg 2 gateways. Skicka proben för att scouta.
5. Bygg 1 probe, du har nu 10 st.
6. Pumpa ut Zealots med chronoboost.
7. Anfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Haha nej han är inte seriös

Protip i 2v2 dock: vortexa fiendearmen och nuka försvinner i hots dock :S

En grej som tyvärr inte funkar längre men som var hur grymt som helst när det funkade var att vortexa fiendens groundarmy och sen rullar ens Zergallie in 6 banelings i vortexen, ALLT dör då för splashen träffar alltid 100% av unitsen som är inne i vortexen, provade med 200 food marines/rauders och de dog av typ 6 banelings eller så, minns inte exakt hur många det krävs för att döda en marauder

Permalänk
Skrivet av SueCia:

En grej som tyvärr inte funkar längre men som var hur grymt som helst när det funkade var att vortexa fiendens groundarmy och sen rullar ens Zergallie in 6 banelings i vortexen, ALLT dör då för splashen träffar alltid 100% av unitsen som är inne i vortexen, provade med 200 food marines/rauders och de dog av typ 6 banelings eller så, minns inte exakt hur många det krävs för att döda en marauder

Hahaha epic

Permalänk
Medlem

Här bjuder jag på en bra nybörjar taktik som T.

1.Wall-In och gör 1-1-1 builden snabbt(dvs kom snabbt upp till starport)
2.Bygg en hyffsad "Ground" Armé med marines tanks och så.
3.Bygg 2 Banshees och Researcha Cloak.
4. Iinled en attack med din ground armé och samtidigt....
5. Glid in från en snygg vinkel bakom hans mineral line med dina banshees och börja döda workers.
6. Var bra med tajmingen på detta, mitt när kriget börjar ska dina banshees vara i full rulle med att döda workers.

Sist jag prova denna så förlora jag min Armé och fienden hade några få units kvar, Men gissa vems ekonomi som var totalt utplånad.

Var bara att bygga några ground units igen och rusa in i hans bas och sen var det "gg"
Vet dock inte hur den funkar nuförtiden , Standaren på sc2 players är rätt hög tycker jag (alltid värdiga motståndare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darker:

Här bjuder jag på en bra nybörjar taktik som T.

1.Wall-In och gör 1-1-1 builden snabbt(dvs kom snabbt upp till starport)
2.Bygg en hyffsad "Ground" Armé med marines tanks och så.
3.Bygg 2 Banshees och Researcha Cloak.
4. Iinled en attack med din ground armé och samtidigt....
5. Glid in från en snygg vinkel bakom hans mineral line med dina banshees och börja döda workers.
6. Var bra med tajmingen på detta, mitt när kriget börjar ska dina banshees vara i full rulle med att döda workers.

Sist jag prova denna så förlora jag min Armé och fienden hade några få units kvar, Men gissa vems ekonomi som var totalt utplånad.

Var bara att bygga några ground units igen och rusa in i hans bas och sen var det "gg"
Vet dock inte hur den funkar nuförtiden , Standaren på sc2 players är rätt hög tycker jag (alltid värdiga motståndare)

Faktiskt den bästa nybörjartaktiken jag läst på Swec, det finns hopp än

Permalänk

En väldigt bra taktik i TvZ är:
-snabb dubbelgas
-snabb factory med tech lab
-armory, starta +1 armor vehicle armor
-bygg thor.

detta tillsammans med marines och 4-5 SCV är oerhört effektivt mot zerg. Jag höll på att förlora mot en roachbust, men överlevde och lyckades vinna direkt när min första thor kom ut. +1 armor är skitviktigt. Deras roaches/banelings har ingen chans.

obs: detta kan kallas all-in, eftersom man oftast tar med 4-5 scv:s för att reparera din thor. Men om det inte fungerar kan du oftast ta med dig en bas och lite drones, vilket kompenserar för dina offrade SCVs.

Permalänk
Skrivet av kraft90:

bygga 200 marines och mörda allt

Jag älskar när folk kör denna mot mig. Har hänt ett tiotal gånger när folk kör massmarine och bara dundrar på. Har aldrig förlorat mot det.

Jag kör förövrigt ständigt blint high templars mot terran. ^^

Oh the humanity när de små knattarna brinner upp i blixtregnet.

Är för övrigt diamond

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Jag gissar på att du inte ligger i en hög liga 1v1? Ingen bryr sig om 2v2 tacs heller för den delen.. Vilken liga ligger du i? Detta var det dummaste tipset ja hört talas om.

-Det är ALDRIG smart att bygga 60 overlords då du hamnar på 490 supply då.
-Det är ALDRIG bra att sacka overlords i den hastigheten. Det är bara bra om man droppar IMO och vill ha ett par dummys med.
-Det är inte särskilt accurate o skriva till folk att skaffa mineraler och gas som vanligt, då det är early game som skiljer sig helt galet mycket match från match. Det finns sannslöst många openings.
-Om du gör detta för att blocka hans vision blockar du även din egna vilket inte gör att du ligger före över huvudtaget, utan bara lossar en massa OLs.

lol

Permalänk
Medlem

Min favvo, funkar bäst med en exp nära din main (spelade i mid platinum när jag spelade så lite noobietips). Denna funkar bäst mot zerg men kommer förlora mot en 6 pool.

Jag gillar den då du kommer ha många blink stalkers tidigt. Dessa är bra mot roaches och mutalisks, vilket är vad månag zergspelare körde mot mig. Det kräver lite micro, men med träning så är det inte så svårt. För att blinka upp för en kulle så är ett bra noobietips att A-klicka vid kullens nedre kant, shift+blink upp på kullen, shift + A-move en bit från kullens kant. Då slipper man få hälften av sina stalkers uppe på kullen och hälften där nere

1. Pylon vid 9 supply + scout

2. Forge vid 12 supply förutsatt att du inte scoutat något konstigt. Om din motståndare scoutar din forge kan du faka en cannonrush och bygga pylons vid hans bas med din probe som du canclar.. så får han dra workers från sin minerallinje.

3. ny pylon när mineralerna räcker till, typ runt 14 supply. Den nya pylonen bygger du mellan din ramp och din exp, så att du kan bygga cannons som defendar både ramp och exp samtidigt. Chronoboosta workers konstant.

4. Bygg 1-2 cannons beroende på vad du scoutat, dessa ska defenda ramp och exp.

5. bygg nexus vid exp.

6. Bygg en gateway som wallar av på lowground vid din ramp. Bygg pylons vid behov. Fortsätt chronoboosta probes. Bygg 2 gasbyggnader vid din main.

7. Bygg cybercore och fler gateways. Bygg 1 gasbyggnad vid exp. Bygg probes konstant. Här kan det även vara läge att scouta. Om det kommer en 4-gate eller roachpush bör den komma snart. Då behöver du fler cannons.

8. bygg gateways så du har 7st. Forska fram blink och börja pumpa stalkers. Bygg en robobay för en observer så du kan blinka upp för klippor. Bygg offensiva pylons runt om motsåndarens bas.

9. Attackera med dina stalkers och bygg en 3e bas samtidigt. Se till att blinka tillbaka dina skadade stalkers från fronten så de hamnar längst bak. På så vis skjuter bara fienden på stalkers med full sköld hela tiden. Du kan även dra dig tillbaka, blinka upp på high ground för harrass, blinka ned igen och attackera fronten. Använd snabbheten hos dina stalkers och blinks möjlighet att attackera var som helst. Gå runt försvarstor och attackera expansioner och svaga öppningar hos motståndaren.

10. När din 3e bas är uppe så bygger du en robo support bay och börjar bygga kollosser. harassa expansioner med dina stalkers tills du har ett gäng kollosser, då drar du ut och vinner

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Skrivet av kraft90:

bygga 200 marines och mörda allt

true...truee

Visa signatur

Acer Aspire 5738Z: GPU: ATI Mobility Radeon HD 4570 512mb CPU: Intel Pentuim(R) Dual-Core 2.10 ghz OS:Windows 7 home premium Motherboard: Acer JV50 Chipset: Intel GM45/GM47 Rev.7 Southbridge: Intel 82801IM (ICH9-M) Rev.3 BIOS: Phoenix Technologies LTD v1.18

Friendship is SEXY <3

Permalänk
Medlem

tokdrona -> mutas -> spines -> baserace.
Är så fruktansvärt roligt mot Protoss och deras eviga deathball, då deras reaktion brukar vara att fullfölja racet och panikbygga pylons över hela banan. Spines har ju två fördelar gentemot pylons, de kan vandra all världens väg samt peta tillbaka.
Lyckas inte baserace hela vägen så haltar man förmodligen deathballen i vilket fall som och båda spelarna är tillbaka på ruta ett.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Z mot P

6 Drone
10 Extractor trick till 11 - använd denna för att scouta early.
11 pool
10 OV (asap)
10 (spara ihop 300 minerals) Bygg 1 queen + 6 lings Injecta asap.
15 (lings) rallypoint motståndarens bas. (var inne och poka galet, fokusera production, har de inget att attackera med förutom probes kommer de att bli overwhelmade av lings till slut - OVERCOMMITTA EJ lings i en probeling fight.
16 (lings)
17 (OV)
Lings från inject.
GG.

Om inte, drona och behåll mapcontroll into expo - Roaches - mutarass som containar och Hydras+roaches OM han kör heavy gateway (vilket kommer vara hans counter mot dig om han håller - kommer stresspusha dig, vid fail dra 2 spines och en extra queen.

Slår Forge fast expo, 4gate, zealotpush, allt jag stött på hitills. Mitt rekord är att vinna med denna strategi på 3.45min.

Edit, kanske ska lägga till att jag spelar i top 5 gold (spelar för lite för att avancera) och mitt rekord var mot en platina rank 12.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Alakai:

tokdrona -> mutas -> spines -> baserace.
Är så fruktansvärt roligt mot Protoss och deras eviga deathball, då deras reaktion brukar vara att fullfölja racet och panikbygga pylons över hela banan. Spines har ju två fördelar gentemot pylons, de kan vandra all världens väg samt peta tillbaka.
Lyckas inte baserace hela vägen så haltar man förmodligen deathballen i vilket fall som och båda spelarna är tillbaka på ruta ett.

Lol... Mutas ja, det är en för jävlig enhet mot toss, går knappt att ta om man inte snabbtechar till DTs och kör harass överallt med archons överallt. Sen derpar ni iväg med mass spines så det är inte jätteaktuellt att attackera in i det. ;_;

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Lol... Mutas ja, det är en för jävlig enhet mot toss, går knappt att ta om man inte snabbtechar till DTs och kör harass överallt med archons överallt. Sen derpar ni iväg med mass spines så det är inte jätteaktuellt att attackera in i det. ;_;

Ser bara att man kan hantera mass mutas genom att själv vara aggressiv. Phoenix är visserligen relativt billiga men man vill ju inte gärna sitta där med tjoget phoenix och inget annat om zerg gör ling-drive-by. Enda sättet att hantera det är genom att vara aggressiv, ju tidigare desto bättre, spines eller ej. Talar bara av egen erfarenhet när man, oftast, förlorat på denna strategi.

Annars, något som får varje protoss under diamond att kasta ut tangentbordet genom fönstret är banelingsdrops. Oohhohoho, finns inget roligare. Var inte längesedan man blev kallad för noob-a-move-shitfucker för att han plockat upp sin misslyckade banelingsurround och sakta droppat dem över stackars forcefieldade P. Men det är för basic.
Annat är det med alternativa drops. A-move med banelings, droppa lings, se motståndaren svära över noobfasoner och ragequitta

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

...

Skrivet av SmashPixel:

Lägg in era bästa strategier åt alla nybörjare eller för proffsen!
Det kan vara vilken ras som helts, vilken bana som helts, t.o.m campianen

Här är en bra strategi om man spelar 2v2 som zerg( funkar också 1v1).
1.Börja med allting som vanligt( skaffa mineraler, gas mm.).
1.5.Skaffa så mycket mineraler och gas så du kan spawna ungefär 60 overlords.
2.Scouta för att hitta fiendens bas.
3.Bygg en reservbas nära men inte för nära.
4.När du har många units( och din lagkamrat) som ungefär 100 sammanlagt så måste ni bli berreda.
5.Först måste du skicka in all dina Overlords över fiendens bas( detta gör så att fienden inte kan se så bra).
6.Sedan attckerar du båda baserna på samma sätt.

Du har också sett den filmen på Youtube när en kille gör så här.
Detta är inte din Strategi och det är ingen bra heller, OKEJ för fun-games. men inte i Ladder. Tyvär.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem

Har en till ZvZ jag har gjort
Du kommer inte dö till banelings med 14 eller 12 pool då dina roaches poppa precis i tid. Samt blir din roachwarren klar precis när din larva poppar så du har 5 eller 6 larva.
Mot 6-10 pool får du göra ling och defenda med drones. Men sen ska det bara vara att försätta.

14: pool
16: bygg gas
16: Overlord
Pool 100% - 1 spine + Queen
drones till 20
Roachwarren 20 supply eller när din queen är 75% klar
20: Overlord
5st roaches när roachwarren är klar
30: 2 drones+overlord+expand
dronea till 34 och gör en evolution chamber (+1 attack när klar)
forsätt drona till 38
Massa upp roaches och när du har ca 22 stycken pushar du och förhoppningsvis vinner

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Alakai:

Ser bara att man kan hantera mass mutas genom att själv vara aggressiv. Phoenix är visserligen relativt billiga men man vill ju inte gärna sitta där med tjoget phoenix och inget annat om zerg gör ling-drive-by. Enda sättet att hantera det är genom att vara aggressiv, ju tidigare desto bättre, spines eller ej. Talar bara av egen erfarenhet när man, oftast, förlorat på denna strategi.

Annars, något som får varje protoss under diamond att kasta ut tangentbordet genom fönstret är banelingsdrops. Oohhohoho, finns inget roligare. Var inte längesedan man blev kallad för noob-a-move-shitfucker för att han plockat upp sin misslyckade banelingsurround och sakta droppat dem över stackars forcefieldade P. Men det är för basic.
Annat är det med alternativa drops. A-move med banelings, droppa lings, se motståndaren svära över noobfasoner och ragequitta

Jo, det är ju så. Att kunna skaffa två enheter, mutas och lings, som countrar i princip allt protoss kan slänga mot zergs är lite sådär. Speciellt med tanke på kostnaden och allt det där. Mobiliteten gör enorm skillnad också! Men ja, det gäller att ta död på zergen innan han får critical mass på mutas, så innan 15-20, och det tar inte alls lång tid...

Blingdrops är ju rätt effektiva och kräver betydligt mycket mer skill att deffa än att utföra, samma med mutas. Men ja, macrot med zerg ska ju inte underskattas heller, det kräver mest. Detta säger jag som en gammal randomspelare.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Ser bara att man kan hantera mass mutas genom att själv vara aggressiv. Phoenix är visserligen relativt billiga men man vill ju inte gärna sitta där med tjoget phoenix och inget annat om zerg gör ling-drive-by. Enda sättet att hantera det är genom att vara aggressiv, ju tidigare desto bättre, spines eller ej. Talar bara av egen erfarenhet när man, oftast, förlorat på denna strategi.

Phoenixes kontrar inte mutas när det finns mer än 10 mutas, inte en chans. Sen att vara aggresiv är oftast ingen bra idé förrän du har en riktigt bra armé. Gäller ju bara att techa upp till high templar, sen lämna ett gäng stalkers och 2 templars på var expansion, så slipper du att förlora i ett baserace.

På Tal Darim är det däremot praktiskt taget omöjligt att slå en spelare som är lika bra som en själv om han/hon gör mutas, så man får helt enkelt hoppas på att man är bättre eller att motståndaren inte gör mutas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritter:

Phoenixes kontrar inte mutas när det finns mer än 10 mutas, inte en chans. Sen att vara aggresiv är oftast ingen bra idé förrän du har en riktigt bra armé. Gäller ju bara att techa upp till high templar, sen lämna ett gäng stalkers och 2 templars på var expansion, så slipper du att förlora i ett baserace.

På Tal Darim är det däremot praktiskt taget omöjligt att slå en spelare som är lika bra som en själv om han/hon gör mutas, så man får helt enkelt hoppas på att man är bättre eller att motståndaren inte gör mutas.

Mötte en toss för några dagar sen på taldarim när jag gick mutas.
Kändes som han hade jätte lätt att defenda mot det med mass blink stalkers ifrån 3 baser. Han väntade och maxade på stalker immortal archon och då var min greater spire nästan klar och jag hade 20 spines och han bara körde över mina mutas, roaches, infestors fast jag hade dubbelt så många baser.

Så man kansk inte hänga på mutas förlänge om man märker att protoss inte försöker ta några mer baser utan bara bygger arme.

Av min erfarenhet om man redan har phoenix när han går mutas eller startar en stargate när man ser spire och försöker få ut runt 10 phoenixes är det superlätt att hålla muta talet nere. Han kan inte gå in med sina mutas då du har phoenixes så du får upp en tredje sen massar du upp stalker archon ifrån 3 baser och pushar. Just phoneixes tillåter dig att få upp din tredje då mutas inte kan fightas med phoenixes i låga nummer.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag