Ångrar du köpet av Battlefield 3?

Permalänk
Skrivet av Airwolf:

LOL typ, på ett annat sätt.

Då både BF2 och BFBC2 va så roliga, så förhandsbokade jag spelet utan att ens ha testat demot. Väl vid installationen så insåg jag att den inte stödjer XP, när jag redan reggat spelet mot mitt EA konto. hehehe de va rätt mycket fail på mig där :D. Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat ana att BF3 inte skullde stödja XP.
Får väl kanske göra en fullösning o installera win7 vid sidan om XP, bara för BF3; i framtiden.

XP?, är det, det nya Windows som ska komma nästa år?

Permalänk
Medlem

Nej absolut inte, jag tycker det var värt de 400kronorna jag spenderade på det. Kul som satan och värt pengarna! Buggar kommer fixas om folk bara lugnar ned sig lite. Dessutom tycker jag det är onödigt med alla som är ledsna på det, 50% klagar på att det kräver för mycket av datorn, och 50% klagar på att dom upplevt en bugg. Jag menar, det är fullt normalt att uppleva buggar i ett spel som är såpass nytt som det är..

Definitivt inte besviken! Har inte kört något Co-Op uppdrag än och jag hoppas det till och med är roligare!

Permalänk
Medlem

Jag ångrar ABSOLUT INTE mitt köp! Visst, de har haft en del problem men de fixar dem. Gameplay är underbart och Frostbite 2 är extremt häftigt. Bästa köpet på länge

Permalänk
Medlem

Jag ångrar inte mitt köp av BF3, men jag väntade mig mer av spelet. De borde ha struntat i SP och co-op och istället lagt krutet på MP. Vad jag irriterar mig mest på är att allt lagg och buggar. Banorna är för små för 64 spelare (de borde vara limit på 50) och laggar precis som i BF2. Att vara tvungen att ha igång två tredjepartsprogram i bakgrunden är också drygt (Origin och webbläsare).

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en poll?

Permalänk
Medlem

Grymt spel. Visst det har sina issues, men det är fortfarande ljusår bortom alla andra shooters.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Betalade 291kr för limited edition, ingen jävla rysk verision heller. Värt varje litet öre och mycket till.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

- Origin (spyware of the year).

du vet att det går att få tag på en modifierad bf3.exe fil som gör att man inte behöver ha origin på datorn ? funkar skit bra allt man behöver är ett EA konto för att logga in på battlelog

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Betalade 450 kr för bf limited. Skulle kunna betala det tiodubbla om det krävdes. Så nöjd är jag
Det enda som kan vara till nackdel är att det några gånger har fryst så att man är tvungen att starta om datorn. Tydligen ett känt problem, och jag är övertygad om att det blir åtgärdat snarast

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Medlem

BF3 är betydligt bättre än BC2 men jag är väldigt besviken på att även BF3 till slut blev en konsol-port (vilket Dice mer eller mindre erkänner).

Permalänk
Medlem

skit nöjd är jag. Jag har inte haft några problem som andra har haft och nu när jag har lärt mig att köra heli så blev det ännu roligare

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Xalbrah:

BF3s utveckling:
Alpha = Pre Alpha
Beta = Alpha
Retail = Beta
Retail + 1 Uppdatering = Release candidate
Retail + 2 Uppdateringar = Retail

OnT: Nej, jag ångrar inte mitt köp.

Sjukt rätt, ni måste ge spelet en chans innan ni dissar det, första veckan var det förjävlig, det tog för lång tid att joina, man blev kickad hela tiden, spelet crashade, servrarna laggade m.m.
Men nu börjar det fixa till sig. många spel är buggiga i början och blir patchade fort som tusan

BF3 <3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

399kr. Jag är nöjd. Knapp spelat de andra Battlefield-spelen så jag har egentligen inget att jämföra med.

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Medlem

Ångrar det inte men hade haft mer Battlefield än Bad Company.

Permalänk
Medlem

NO WAY

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Vad sägs om en poll?

Poll added

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Poll added

Excellent

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Helt underbart spel. Battlelog tog dock ett tag att börja gilla, men nu tycker jag faktiskt nästan om Battlelog

Origin däremot, förstår inte ens varför jag behöver ha det installerat

Origin är ju bara fult, äckligt och onödigt

för att stänga av cheaters/hackers ,)

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Grymt spel! Och det blir ännu roligare när man efter en rundas bök fått in hela sitt party in samma squad så man får några rundor i samma squad

Visa signatur

NZXT Phantom Svart | NZXT HALE90 850W 80+ Gold | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II SLI

Microsoft Sidewinder X4 | Mionox Naos 5000 | Razer Tiamat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Battlefield 3-anhängarna är nog de enda som välkomnar oönskade försämringar.

Detta är en stor anledning varför Battlefield 3 och dess anhängare får mig att vilja kräkas.
Spelet är fördummat ner till Call of Duty-nivå, men samtidigt tar Battlefield 3-anhängarna fram Modern Warfare att slå på dom som inte tycker om det designvalet.

Själv ser jag Battlefield 3 som ett manifest för allting som är fel i industrin. Vi snackar slopat stöd för allting som skapade Battlefield 2 och fick spelet att överleva, modningsredskap. Däremot får vi betal-DLC stöd, Trojanen Origin och efterblivet slopande av något så fundamentalt som en serverbrowser i det faktiska spelet.

Klart man blir besviken om man köper ett spel man inte får tillgång till. Personen du svarar till hade ju knappast förväntat sig ett dåligt spel, då skulle han ju inte köpt det alls i rimlighetens namn. Läs vad han faktiskt skriver och var inte så förbannat defensiv och försök inte rätta till hans historia efter dina egna mått.

Battlefield 3 är inte alls som Battlefield 2 på något sätt, utöver att namnet är förvillande likt.

Kloka ord!.Spelet är inte värt Bf namnet utan borde hetat Bc3 Modern wannabee.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Det enda jag ångrar är att jag beställde mitt BF3 ifrån dustin(gjorde det i fredags). Varan var inte på lager men jag tänkte "hmm stor release dom måste få in nya exemplar snart i och med att dom är stora it-återförsäljare", ack så fel jag hade....

Vad som är lite lustigt är att jag igenom support fick reda på att dom endast fick in 150st ex inför denna release, hur är det ens möjligt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tEan:

Bc3 Modern wannabee.

Nu var du riktigt jävla fyndig och originell.

Skrivet av Quip:

150st ex inför denna release, hur är det ens möjligt?

Skulle kunna vara att de fuskat med nån annan release och börjat sälja för tidigt, då kan butiken bli straffad på den sättet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Själva spelet är awesome, även om jag bara spelat några timmar.

Men jag gillar verkligen inte Origin, så jag ångrar ändå köpet. Riktigt dålig stil av EA, tycker jag.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

Jag ångrar mig absolut inte. Spelet har sina brister, stora som små men överlag så är spelet mycket prisvärt och riktigt underhållande!

Permalänk
Medlem

Ångrar absolut inte köpet! Har inte haft så här kul på väldigt länge

Kanske värt att nämna att jag inte är någon Battlefieldveteran, har väl ~25h speltid på bc2, så jag vet inte om det är "en värdig uppföljare" etc..

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag ångrar mig absolut inte. Spelet har sina brister, stora som små men överlag så är spelet mycket prisvärt och riktigt underhållande!

På "min tid", något som gratisgenerationen inte fått uppleva ;), kunde man hyra en video för 40-50 spänn och det gav i genomsnitt 1,5h underhållning (i bästa fall). Ett spel som då kostar 500kr och spelas i ett dygn är inte ens hälften så dyrt. Och det blir bara billigare ju mer man spelar. Som en bil som man bara behöver tanka en gång. Lite så ser jag på det hela och då kan man "leva" med en del brister (fast det skall erkännas att det är rätt frustrerande att inte kunna döda någon med HS, medans jag själv dör bara fienden tittar på en).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Absolut inte. MEN synd att spelet inte var mer färdigt vid release. Har en i vår platoon som inte kunde aktivera vid release.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Ångrar köpet gör jag inte, dock så är det väl i dagsläget inte dom mest väl spenderade pengarna.
Men om några veckor och ett antal patchar kanske dom får till det så att det funkar som det ska.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | ASUS Z87-PRO | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB | Samsung EVO 840 250Gb | Fractal Design R5 | Dell U2713HM, Eizo Foris FS2333 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geeze:

Nej absolut inte, jag tycker det var värt de 400kronorna jag spenderade på det. Kul som satan och värt pengarna! Buggar kommer fixas om folk bara lugnar ned sig lite. Dessutom tycker jag det är onödigt med alla som är ledsna på det, 50% klagar på att det kräver för mycket av datorn, och 50% klagar på att dom upplevt en bugg. Jag menar, det är fullt normalt att uppleva buggar i ett spel som är såpass nytt som det är..

Definitivt inte besviken! Har inte kört något Co-Op uppdrag än och jag hoppas det till och med är roligare!

kör helst med en irl polare över skype eller liknade för co-op, det kommer hjälpa enormt på vissa banor.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

kör helst med en irl polare över skype eller liknade för co-op, det kommer hjälpa enormt på vissa banor.

du kommer gilla vissa co op bano, det gjorde jag iaf

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |