Permalänk
Medlem

Röda blinkand pixlar.

Hej swecare!

Jag köpte nyligen en ny skärm och när jag startade den så såg man på windows laddskärmen ett ungefär 1 cm brett sträck lodrätt mitt över skärmen av blinkande röda pixlar, och på höger sida kunde man se en reflektion av windows ladd loggan med samma blinkande röda pixlar.

Man märker det som tydligast mot mörka bakgrunder ( allt ljust på mitten och vänstra sidan av skärmen syns med dessa röda blinkande pixlar på högra sidan , samt sträcket i mitten av skärmen.

Har provat alla utgångar. HDMI, DP och DV-I . Har även provar från min laptop via HDMI för att se att det inte var datorn som inte fungerade som den skulle.

Har surfat runt och försökt hittat ett svar men inte kommit fram till något riktigt. Läste något om dåligt flöde i LCD:n och inverterade(?) pixlar.

Funderar mest om någon annan haft samma problem eller om någon vet vad det kan vara ?

Permalänk
Medlem

Jag har ett "liknande" problem och har läst runt lite. Testa att höja din Refresh Rate till skärmen från t.ex 60Hz till 70Hz.

Permalänk
Medlem

Det är en 120 Hz skärm och jag körde den i det läget, var samma sak iaf. Förmodligen skärmen det är fel på, eftersom det var samma sak i 2 olika datorer med olika kablar och inställningar. Ska skicka tillbaka den och köpa en ny. Var bara fundersam på vad det kan vara för fel .

Permalänk
Medlem

Okej, låter som den är sönder då. Bara att skicka tillbaka