Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem

För mig drog dom bara pengarna. Hoppas dom skickar telefonen snart för pallar inte vänta upp till 2 veckor för att få en telefon som alla andra fått och jag har förbokat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

För mig drog dom bara pengarna. Hoppas dom skickar telefonen snart för pallar inte vänta upp till 2 veckor för att få en telefon som alla andra fått och jag har förbokat!

Lugn i stormen.
Läste någonstans att de skickar antagligen från Irland och då tar det typ 24 timmar innan den tar sig hit.

(Är i samma sits som dig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moranic:

Lugn i stormen.
Läste någonstans att de skickar antagligen från Irland och då tar det typ 24 timmar innan den tar sig hit.

(Är i samma sits som dig)

Mjo fast, nu står det ju faktiskt att jag ska få min telefon mellan den 9 - 16 nov. Vilket är inom 8 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Jag kör också med copter display skydd. Vad är det som du inte är nöjd med? Du kanske har applicerat det fel? Mitt funkar klockrent.

Själva filmen i sig är underbar. Perfekt tjocklek och verkar vara riktigt bra rent reptåligt.

Det jag fann svårt var att applicera den utan att få en massa damm och ludd på undersidan. Har en vit Iphone, så svart ludd syns OERHÖRT lätt. Fick lyfta den flera gånger i efterhand och pilla bort smått ludd som störde mig. Nu har jag gömt undan den för att inte bli arg när jag ser den, samt att den skulle vila i tolv timmar.

Jag tvättade händerna, torkade displayen, sprayade på filmens utsida, drog loss den, sprayade på klistersidan, applicerad och förde i rätt position. Därefter torkade jag av den. Sedan fick jag dock lyfta på den flertalet gånger för att ta bort ludd i efterhand.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått tillbaka pengarna som de skulle dragit, hänt samma med någon annan här? (beställt från applestore.se)

Permalänk
Medlem

Bearbetar artiklar Färdig att skickas: 1 - 2 Weeks Levereras 11 Nov, 2011 - 18 Nov, 2011

mophie Juice Pack Air för iPhone 4

iPhone 4S 16 GB Vit

får hoppas dom skickar snart.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Artikel färdig att skickas =D Yeay!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moranic:

Nu har jag fått tillbaka pengarna som de skulle dragit, hänt samma med någon annan här? (beställt från applestore.se)

Samma sak hände mig. Ringde apple och de sa att pengarna kommer dras när de skickar telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vi i Sverige fick köpa den hos den operatören vi själva ville och då kostade den inga jävla 10k+. Jag köpte t.ex. min iPhone 4 hos TELIA för 6400kr, kontant, obunden. Bara att köra in valfritt SIM från Telia och köra på.

"kontant och obunden, bara att köra in valfritt SIM från Telia"

Obunden va det va? hahaha fan va jag garvade hårt när du skrev det

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

"kontant och obunden, bara att köra in valfritt SIM från Telia"

Obunden va det va? hahaha fan va jag garvade hårt när du skrev det

Mjo, miss, menade självklart bunden xD Inte så svårt att låsa upp den dock.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

en sak fattar inte jag med itunes..reggade mig och la till ett konto och laddade ner 2 gratis appar...men dom har dragit 1.98kr från kontot.
gratis är väl gratis?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Jag har också så att nätet kopplas ifrån o sms inte skickas osv.

Ni som har haft problemet, hur har ni löst det?

Ska man byta in mobilen? Tele2 verkar inte vilja göra det o dom säger att Apple kommer släppa en uppdatering.

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Artikel färdig att skickas =D Yeay!!

Inte för att göra dig ledsen men så har det stått för mig i en vecka nu. Tror faktiskt inte dom skickas förräns den 8e lr något sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

en sak fattar inte jag med itunes..reggade mig och la till ett konto och laddade ner 2 gratis appar...men dom har dragit 1.98kr från kontot.
gratis är väl gratis?

Du skulle gjort såhär när du skapade ditt apple id http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Annars så testar dom typ om ditt kort är aktivt och det gör dom med att dra en liten summa pengar när du laddar ne något händer dock bara en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Inte för att göra dig ledsen men så har det stått för mig i en vecka nu. Tror faktiskt inte dom skickas förräns den 8e lr något sånt.

Har du inte fått din ännu fick min idag )))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Du skulle gjort såhär när du skapade ditt apple id http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Annars så testar dom typ om ditt kort är aktivt och det gör dom med att dra en liten summa pengar när du laddar ne något händer dock bara en gång

Ok.
2kr är inget att bråka om,=) men jag tog bort mitt kreditkort och sparade ändringarna.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Bra:
* Den nya A5 -processorn är riktigt bra. Det kommer att äga i 3D-spel med den grafiklösning. Jag är lite orolig för att CPU-prestandan inte är top notch dock.
* Siri är den klart mest intressant nyheten. Om de får till det rätt, så är det här framtiden. Vi får dock vänta på svenskt språkstöd.
* Priset. Jag trodde det skulle bli dyrare.

Sådär:
Kameran slår fortfarande inte Nokias värsting. Verkar i klass med SGS2. Retinan håller än men verkar inte har förbättrats i något avseenden.

Dåligt:
* Samma storlek (3.5") om jag förstått saken rätt. För litet. Exakt samma yttre design, inklusive tjockleken ?

Kommer säkert på mycket mer sen.

Nokias värsting? Vilken exakt är det ? N8? Skulle gärna vilja veta det

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Har du inte fått din ännu fick min idag )))

Ge dig, dedär var bara elakt!

Permalänk
Medlem

Jag kommer antagligen att beställa en 4S ifrån apple.se, men jag är i australien just nu, och tänkte lite om jag beställer den ca 3v innan jag kommer hem så borde den väll finnas på plats att hämta ut? eller skickas den direkt hem till dörren?

Samt hur är det med väntan? Hur länge tror ni att den kan ligga och vänta på en på posten/schenker/dhl va fasen de nu skickar med?

Så man inte missar helt och den åker tillbaka till apple.

Hoppas ni förstår vad jag menar, blev nog lite rörigt skrivet, men vad tror ni?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliie:

Jag har också så att nätet kopplas ifrån o sms inte skickas osv.

Ni som har haft problemet, hur har ni löst det?

Ska man byta in mobilen? Tele2 verkar inte vilja göra det o dom säger att Apple kommer släppa en uppdatering.

Att ta bort PIN-kodsinmatningen i början verkar fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Jag kommer antagligen att beställa en 4S ifrån apple.se, men jag är i australien just nu, och tänkte lite om jag beställer den ca 3v innan jag kommer hem så borde den väll finnas på plats att hämta ut? eller skickas den direkt hem till dörren?

Samt hur är det med väntan? Hur länge tror ni att den kan ligga och vänta på en på posten/schenker/dhl va fasen de nu skickar med?

Så man inte missar helt och den åker tillbaka till apple.

Hoppas ni förstår vad jag menar, blev nog lite rörigt skrivet, men vad tror ni?

Tack på förhand!

All post hålls kvar i 2 veckor, så jag skulle beställa den en och en halv vecka innan jag är hemma, så man har några dagar på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

All post hålls kvar i 2 veckor, så jag skulle beställa den en och en halv vecka innan jag är hemma, så man har några dagar på sig.

okaj! tack så mycket det låter som en bra plan!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin som beställt direkt från apple? min leveranstid är typ fredag och frammåt... men de verkar inte ha skickat den än? vågar man tro på fredag?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Ge dig, dedär var bara elakt!

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Ok.
2kr är inget att bråka om,=) men jag tog bort mitt kreditkort och sparade ändringarna.

Ville bara säga det, så att andra vet det när dom ska göra konton osv

Permalänk
Medlem

Tänkte nämna lite tips på att få ner batteritiden för iphone 4s.

Se min blogg:
http://www.noyas.net/search/label/Extend%20your%20iphone4s%20...

kommer även uppdatera med info gällande täckningsproblemet och hur man löser det.

Väl mött!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Att ta bort PIN-kodsinmatningen i början verkar fungera.

Har gjort det, det funkade till en början men efter ett tag (nån timme) så vart det samma sak.

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av koffeinn:

Tänkte nämna lite tips på att få ner batteritiden för iphone 4s.

Se min blogg:
http://www.noyas.net/search/label/Extend%20your%20iphone4s%20...

kommer även uppdatera med info gällande täckningsproblemet och hur man löser det.

Väl mött!

Bra tips. Hoppas du hittar nån lösning till täckningsproblemet!

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

Yes, har hittat en lösning. Återkommer med post

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliie:

Bra tips. Hoppas du hittar nån lösning till täckningsproblemet!

Sådär, har skrivit ihop ett tips som fungera för mig. Efter att ha provat total återställning och många andra saker(vet inte om det bara i Sverige vi har det problemet?):

http://www.noyas.net/2011/11/tips-and-trix-temporary-solving....

Hoppas det löser era problem!

Väl mött!

Visa signatur