[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag fixat lite i configen, som förhoppningsvis ska minimera antalet krascher innan DICE får ordning på sin servermjukvara. De gånger VISSA spelare blir utkastade från servern är det varken mitt eller Rocket Blasts fel, det är backend som inte pallar trycket. Däremot så har mycket riktigt vår server kraschat onormalt mycket.

Nu är även köfunktionen i Battlelog aktiverad på vår server. Det är lite svårt för mig att testa ensam, så ni får rapportera hur bra det funkar med kön under dagen när servern förhoppningsvis fylls!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick precis nu ett mail om att serverversion R7 just nu läggs in på vår server:

Citat:

Good news. The awaited R7 patch is already here and is being deployed now.

Change notes:
- Fix for rubber banding

- TDM/SQDM spawn point fix

- 2 crash fixes in end of round

- Fix for connection problem when joining password protected servers

- Removed 'vars.allUnlocksUnlocked' once ranked server settings are enforced, this may come back in some form.

Jag har därför enhälligt bestämt att Teheran Highway återigen finns i kartrotationen. Rapportera jättegärna om rubberbandingproblemen är borta, i synnerhet på Caspian Border och Teheran Highway! Fortsätt även rapportera disconnects och krascher!

Permalänk
Medlem

Jaha, man får väl hoppa in och testa då och se om det har blivit nå bättre, bara det dyker upp folk på servern.

Permalänk
SpelClockers

Sista folket gav inte upp förrän strax efter 5 tiden imorse. Så dom kanske tar lite sovmorgon idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ge mig en timme sen är jag inne och är lite Freekill

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Hmm, jag verkar inte kunna hitta servern just nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Hmm, jag verkar inte kunna hitta servern just nu.

Inte jag heller, hade den som favorit men nu är den borta.

Permalänk
Medlem

"We will perform maintenance on our servers (all platforms) on the 2nd of November at 9:00 - 11:00 GMT. During this time, you won´t be able to play online."

Fast andra servrar syns visserligen...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Samma här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hmm, jag verkar inte kunna hitta servern just nu.

detta står på EA/Battlelog "We will perform maintenance on our servers (all platforms) on the 2nd of November at 9:00 - 11:00 GMT. During this time, you won´t be able to play online"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

detta står på EA/Battlelog "We will perform maintenance on our servers (all platforms) on the 2nd of November at 9:00 - 11:00 GMT. During this time, you won´t be able to play online"

Jo men hittar ju en massa andra serverar, därför jag reagerade.

Edit: Hmm. Hittar inga servrar på "Browse" nu. Men en sjuk massa på "History" som jag aldrig ens varit på. Antar att det är DICE som mixtrar med sitt nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Okej, man kan stå i kö nu. Nice!

Permalänk

Har inte varit inne på servern ännu för att den alltid varit full när jag testat. Det märkliga är att battlelog säger att jag har 135ping mot servern. Jag bor bara några mil från Stockholm och har oftast 9-18 i ping mot andra svenska servrar. Kan det vara så att den ping som står i battlelog inte stämmer?

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Har inte varit inne på servern ännu för att den alltid varit full när jag testat. Det märkliga är att battlelog säger att jag har 135ping mot servern. Jag bor bara några mil från Stockholm och har oftast 9-18 i ping mot andra svenska servrar. Kan det vara så att den ping som står i battlelog inte stämmer?

Låter konstigt. Jag bor i Norrland och har runt 13 i ping.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Erik/Out:

Okej, man kan stå i kö nu. Nice!

Bra att det funkar som det ska!

Vi har nu alltså aktiverat en RIKTIG köfunktion. Skriptet som jag själv och många av er har använt innan är ingen kö, skriptet kollar bara om det finns någon slot ledig med ett visst intervall. M a o är det turbaserat. Om ni joinar servern med den vanliga knappen så borde ni alltså sättas i kö. Nu återstår det bara att DICE ska fixa så att reserverade slots fungerar, så att vi admins kan få spela lite.

Permalänk
Medlem

Fler än jag som inte hittar servern? Hittar många andra t.ex. Webhallen men inte denna.

Permalänk
Skrivet av widL:

Bra att det funkar som det ska!

Vi har nu alltså aktiverat en RIKTIG köfunktion. Skriptet som jag själv och många av er har använt innan är ingen kö, skriptet kollar bara om det finns någon slot ledig med ett visst intervall. M a o är det turbaserat. Om ni joinar servern med den vanliga knappen så borde ni alltså sättas i kö. Nu återstår det bara att DICE ska fixa så att reserverade slots fungerar, så att vi admins kan få spela lite.

Jag hittar inte ens servern, såg dock att andra servrar har aktiverat köfunktion.

Permalänk
Medlem

Mumble verkar nere också?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Hur ser man ping när man väl är inne på servern? Har kommit in på några servrar nu men väl inne är det jättesegt, trots att det i game browsern står kanske 10 ping.

Permalänk
Medlem

Hittar inte heller servern:( Någon som kan länka till den?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Hittar inte heller servern:( Någon som kan länka till den?

Inte jag heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Hur ser man ping när man väl är inne på servern? Har kommit in på några servrar nu men väl inne är det jättesegt, trots att det i game browsern står kanske 10 ping.

ctrl + alt + s och läs av IGO Time, de är din ping på servern.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Hedersmedlem

Två meddelanden från Rocket Blast:

Citat:

Queue has been disabled for now
DICE were too early to push out the Queue announcement. They've now asked everyone to disable Queuing since it crashes the server and creates an overall bad experience for the players.

Quote from DICE:
"I’m a bit sad to have to say this but, I would recommend you to disable the game queue.

We have 2 issues currently that we need to work out.

- Server crashes when player can’t be found, case not handled correctly on server.
- Players get stuck in queue and are not moved into the server correctly when there is room.

We will inform you when the issues are resolved, hopefully for next server update."

Citat:

BF3 Backend server is not functioning correctly
As some of you may have noticed, a lot of servers are missing from Battlelog due to a maintenance issue with the backend server, Blaze.

DICE are working on it and hopefully your server should be showing up soon!

De har rejäla problem borta på EA/DICE. Jag är verkligen ledsen för alla problem, men tyvärr är jag maktlös i den här situationen.

Mumble ska vara uppe som vanligt, det kan dock hända att den åker ner korta stunder när Rocket Blast kör uppdateringar av BF3-servrarna. (FEL, Mumble är nere, jag undersöker...)

Permalänk
Skrivet av widL:

Två meddelanden från Rocket Blast:

De har rejäla problem borta på EA/DICE. Jag är verkligen ledsen för alla problem, men tyvärr är jag maktlös i den här situationen.

Mumble ska vara uppe som vanligt, det kan dock hända att den åker ner korta stunder när Rocket Blast kör uppdateringar av BF3-servrarna.

Inte ditt fel direkt, drygt att det ska vara så mycket problem bara Man tycker att dom borde ha koll på det dom lägger ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Två meddelanden från Rocket Blast:

De har rejäla problem borta på EA/DICE. Jag är verkligen ledsen för alla problem, men tyvärr är jag maktlös i den här situationen.

Mumble ska vara uppe som vanligt, det kan dock hända att den åker ner korta stunder när Rocket Blast kör uppdateringar av BF3-servrarna.

Då går jag och äter lunch

Permalänk
Skrivet av tw3R:

ctrl + alt + s och läs av IGO Time, de är din ping på servern.

Thx!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KlosterKatten:

Mumble verkar nere också?

Det stämmer. Jag ska ta reda på vad som händer.

Permalänk
Medlem

Nu är allt nere verkar det som.

Permalänk

Alltså DICE/EA, detta är ju pinsamt. Här har ni Alpha testat och Beta testat och ändå fungerar det inte.

Permalänk

Nu är servern uppe igen. vi är bara 5 inne så hoppa in.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |