BF3 Squad Management / Party Join

Permalänk
Medlem

BF3 Squad Management / Party Join

Tja!

Efter att ha spenderat lite över 24 timmar med BF3 måste jag säga att jag gillar det skarpt, trots alla barnsjukdomar som spelet dras med. Det finns dock en sak som jag skulle vilja ventilera och höra eran åsikt om, någon kanske sitter på mer information än vad jag gör?

För mig är Battlefield ett lagspel, just därför jag älskar denna serie. Det gör inte saken bättre att jag lirat CS seriöst i många år... man är helt enkelt van vid att sitta med polare på skype och spela tillsammans. Vad är tanken bakom SM / PJ egentligen? Det verkar inte spela någon roll att jag och mina polare "joinar as party", så länge vi inte går in på en server med 25/64 spelare inne.

När man väl lyckas hitta en server som alla kan connecta till slutar det 99% av gångerna med att 3 polare kommer i ett squad medans den sista får sitta själv och spela, alternativt kommer i andra laget. Att försöka få ett helt eget squad på en populär svensk server krävs en hel del "har han droppat, finns det en plats ledig?" frågeställande samt en hel del tur.

Som jag förstått det kunde man skapa helt egna squads in-game i BF2, samt SL kunde kicka folk i sitt squad vilket gjorde det möjligt att faktiskt spela med sina vänner. För mig är det helt otroligt att dom "tagit bort" en i min mening vital del av spelet. Borde dom inte uppmuntra folk att spela i squad med sina vänner?

Vad tror ni, kommer dom implementera något lik det som finns i BF2? Någon som hört något där ute, rykte, twitter, blogg? Inte för att någon kanske bryr sig men om dom inte fixar det inom en snar framtid är jag rädd att mitt intresse för BF3 dör =/

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk

Håller med till fullo! Battlefield 2 är bättre i teorin. SqM är inte alls speciellt bra i bf3. Sen att det bara går att trycka in 4 i en squad är också ganska illa. Fast igår så såg jag en squad med "5/4" spelare. Hur funkar det? Mena, keyword in Battlefield 3 är ju att taktikspela vilket de inte gjort speciellt bra förutsättningar för. Hmm

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Medlem

Att inte kunna skapa nya squads är ett stort minus.

Dock kan man fortfarande kicka som SL, men många servar har det avstängt. Man kan även låsa en squad som SL så att inga okända kommer in.

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Låsa Squads har jag upptäckt, vilket har räddat mig och mina vänner ett fåtal gånger (oftast efter map byten då det är vanligast att folk droppar).

Fan att det ska vara så krångligt att lira med vännerna! Lonewolf är inte riktigt min melodi. Får hoppas att dom löser det i en patch snart.

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Testa TacticalGamer servarna och joina TS, du blir automatiskt insatt i rätt squad med folket ingame och de brukar köra bra teamwork.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle_hakman:

Håller med till fullo! Battlefield 2 är bättre i teorin. SqM är inte alls speciellt bra i bf3. Sen att det bara går att trycka in 4 i en squad är också ganska illa. Fast igår så såg jag en squad med "5/4" spelare. Hur funkar det? Mena, keyword in Battlefield 3 är ju att taktikspela vilket de inte gjort speciellt bra förutsättningar för. Hmm

Rätt säker på att jag sett 6/4

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Det går att skapa egna squads!!! jag har gjort de senast i helgen, de som vill spela i samma grupp måste dock göra följande, först lämna den squad de befinner sig i. Därefter måste de välja den nya squaden samt trycka samtidigt på join squad.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

Det går att skapa egna squads!!! jag har gjort de senast i helgen, de som vill spela i samma grupp måste dock göra följande, först lämna den squad de befinner sig i. Därefter måste de välja den nya squaden samt trycka samtidigt på join squad.

Nu har du nog trillat in i fel tält.

Permalänk
Skrivet av Woods:

Rätt säker på att jag sett 6/4

Hur går detta till?

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Medlem

Har sett en server med 9/4 xD.

Tycker att servern ska kunna ställa in om squadsen ska vara 8st 4 manna squads eller 4st 8 manna squads

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Håller med det är totalt värdelöst om man är t.ex. 2 kompisar som ska spela och så joinar man en server och så är alla squads 3/4 fulla..
Hur i blåbärsskogen ska man kunna vara i samma squad som sin kompis? Då är det helt omöjligt vilket SUGER!!

Permalänk
Medlem

Att de inte bara kunde föra över kösystemet som fanns i BFBC2, det skulle lösa många problem. Jag upplever inte at det är nåt större problem att gå in i en squad med polarna. Det är bara Alpha squad som inte går att joina.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lagom besviken man blev då man läste igenom deras senaste blogginlägg angående saker dom fixa. Lite mer info angående just party join / squad management hade ju inte skadat...

För er som inte läst; http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Detta är det största problemet jag har med spelet!

Permalänk
Medlem

Håller med. Detta är något som de måste fixa omgående!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av Ftx:

Nu har du nog trillat in i fel tält.

eller så fungerar det, du kan ju testa innan du e dryg

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Hela squad grejen i bf3 är ett stort felsteg om man jämför med bf2.

Funkade kanon i bf2 sen tog dom bort squadjump och sen kom bf3.
Enda sättet att göra det värre är att ta bort squads helt så alla kutar som lonewolfs...

Sen tycker jag hela spawngrejen är ganska kass vad gäller squads. Om man väljer en spelare att spawna på och han dör... då hamnar man i hemmabasen och har en halv mil att springa. Om spawnpunkten försvinner så borde det inte gå att spawna innan man väljer ny. Kanske serversetting vad vet jag... Så squads och spawn har lyckats bli sämre än ett 6 år gammalt spel...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Spelade nästan enbart på 32 players servers igår, då är det _oftast_ inga problem att lira i squad med sina vänner.

Ni som är sugna på att teama är välkomna att lägga till mig på battlelog! Gärna någon som styr sitt shit i jets/helli
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/kailuz/

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk

Håller med, största problemet med spelt för tillfället är den usla squadhanteringen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

eller så fungerar det, du kan ju testa innan du e dryg

Man behöver inte trycka samtidigt. Räcker med att man joinar en tom squad sen skapas den när nästa person joinar den och det kan vara 10min senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Jo men i BF2 så kunde man skapa helt NYA squads, med nya namn. Det är det vi vill kunna! Förrutom då att kunna joina samma sida på en server som grupp.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Men är det nån som har fattat hur man kan vara mer än 4 i squaden?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Men är det nån som har fattat hur man kan vara mer än 4 i squaden?

Det är en bugg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

2 frågor angående sqauds:

Efter att jag försökte göra en grupp plus voicechat i webbläsaren med en kompis som var "away", plus skrev i chatten som jag antar jag skapade så antog jag att jag inte kunde joina någon squad medans jag väntade på kompis. Han kom aldrig in och jag stängde ner voicechatten och tänkte inte mer på det. Nu 2 dagar senare, varit inne på olika servrar så kan jag fortfrande inte komma in i squad. Jag kan se att några andra inte är i grupp men jag kan inte göra en eller komma in i någon, lite tråkigt på vissa banor att vara helt själv. Är det någon inställning som jag råkat komma åt eller?

Sen undrar jag om man kan stänga av 3D spotting så inte lagmedlemmar syns genom byggnader? Har flertalet gånger dött av att en från samma sida stått precis bakom fienden och sen så dör jag naturligtvis. Vet inte om detta är fixat sen patch om det nu är en bugg men oerhört irriterande att tro det är en vän man ser.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

2 frågor angående sqauds:

Efter att jag försökte göra en grupp plus voicechat i webbläsaren med en kompis som var "away", plus skrev i chatten som jag antar jag skapade så antog jag att jag inte kunde joina någon squad medans jag väntade på kompis. Han kom aldrig in och jag stängde ner voicechatten och tänkte inte mer på det. Nu 2 dagar senare, varit inne på olika servrar så kan jag fortfrande inte komma in i squad. Jag kan se att några andra inte är i grupp men jag kan inte göra en eller komma in i någon, lite tråkigt på vissa banor att vara helt själv. Är det någon inställning som jag råkat komma åt eller?

Sen undrar jag om man kan stänga av 3D spotting så inte lagmedlemmar syns genom byggnader? Har flertalet gånger dött av att en från samma sida stått precis bakom fienden och sen så dör jag naturligtvis. Vet inte om detta är fixat sen patch om det nu är en bugg men oerhört irriterande att tro det är en vän man ser.

Ang squads, har du provat på fler servers än den du hade problem på? För squad leadern har ju möjligheten att låsa squaden, det kanske till och med var så att alla squads var låsta? Prova gå in på någon annan server och se om problemet kvarstår. Prova även båda lagen på servern och se. Nu efter patchen har dem flyttat "Join" knappen upp en bit, strax under namnen på spelarna i squaden. Kika där och se om det löser sig.

I den kommande patchen så ska dem tydligen fixa så vi kan skapa egna squads, det var någon här på Sweclockers som länkade en sida där det stod. Sedan om den var legit eller inte vet jag ej.

Permalänk

Jo, provat några olika servrar. Kanske haft otur att träffa fel...
Men förut kom jag in i olika squads nästan på varje bana utan att jag efterfrågade det, så tänkte därför att jag kanske ändrat någon inställning utan att veta om det, bara för att jag försökte göra en squad med en kompis. Har inte provat göra en efter det heller.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att kicka någon ur en squad om det är så

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Jo, provat några olika servrar. Kanske haft otur att träffa fel...
Men förut kom jag in i olika squads nästan på varje bana utan att jag efterfrågade det, så tänkte därför att jag kanske ändrat någon inställning utan att veta om det, bara för att jag försökte göra en squad med en kompis. Har inte provat göra en efter det heller.

I den senaste patchen la dem in att du inte kommer in i en squad automatiskt längre, så nu blir du tvungen att joina en squad om du är intresserad av viss teamplay och squad förmåner. Kanske därför du tycker det fungerar annorlunda än förut.