Datorskärmen blinkar när den startas upp!

Permalänk

Datorskärmen blinkar när den startas upp!

Hej!

Har det problemet att skärmen bara blinkar när jag startar upp, så är tvungen att starta om datorn genom reset-knappen på Moderkortet.

Läste denna tråden : http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...
Där står det att det troligen är nätagget som är sönder, kan det vara så ?

Här är en video :

Datorn (Köptes för drygt 2 månader sen)
ASUS P8Z68 Deluxe
ASUS Radeon HD 6950 2GB
i7 2600K
Corsair TX V2 650W

Skulle uppskatta hjälp!

MVH

Permalänk
Medlem

hade det där felet med min gamla dator, och hade ironiskt nog samma skärm också.
men tror inte det var det som var felet, har för mig att det var grafikdrivrutinerna som inte var som dom skulle, så kolla dom.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

hade det där felet med min gamla dator, och hade ironiskt nog samma skärm också.
men tror inte det var det som var felet, har för mig att det var grafikdrivrutinerna som inte var som dom skulle, så kolla dom.

Är enligt Catalyst är det den senaste utgåvan... Började göra såhär för någon dag sen, oerhört enerverande!

Permalänk

själv hade jag en gammal samsung som behövde stå på i ca 1-2min innan bilden syntes, ca 5-10min innan det var fullt ljus...
en skärm som slår av/på sig så där har jag icke varit med om.

dubbelkolla kablar
om möjligt, testa annan skärm/tv
elller annat gfx

hur uppför sig skärmen om du låter det vara avstängd under hela boot-processen(dvs, slå på den först efter 1min eller nått)?

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Skrivet av sweloop64:

själv hade jag en gammal samsung som behövde stå på i ca 1-2min innan bilden syntes, ca 5-10min innan det var fullt ljus...
en skärm som slår av/på sig så där har jag icke varit med om.

dubbelkolla kablar
om möjligt, testa annan skärm/tv
elller annat gfx

Redan kollat kablarna, funkar till min TV, och testat med mitt gamla 5750 och det funkar inte heller... Det kan inte vara nätagget då ? Känns ju lite konstigt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Är enligt Catalyst är det den senaste utgåvan... Började göra såhär för någon dag sen, oerhört enerverande!

jadu, kommer tyvärr inte ihåg vad felet var om det inte var drivrutinerna.. kanske en kabel som var lös? jag kommer iallafall ihåg att det var ett lätt fel att fixa, så du behöver nog inte oroa dig

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |