Ni med IMEI upplåst iphone 4, fråga ang restore i iTunes.

Permalänk
Medlem

Ni med IMEI upplåst iphone 4, fråga ang restore i iTunes.

Hej!

Har fått min iphone 4 upplåst via operatören, tog ett par sega dagar men sen efter en restore kom "Congratulations, your iphone has been unlocked". Testade sen med ett tele2 comviq sim istället för 3 och funkade bra.

Dock har jag nu restorat igen, men denna gång får jag inte detta meddelande? Testat restora 2 ggr men ingen skillnad, dock fungerar det när jag sätter i mitt tele2 kort men känns endå obekvämt. Kommer inte ha möjlighet att krongla med detta då jag kommer vara datalös och på resande fot 4 mån med direvse olika simkort/länder.

Så ni som har en upplåst iphone 4 och kört restore på denna, får ni upp detta meddelande varje gång?

Om jag förstår denna information rätt så ska man få det.
http://support.apple.com/kb/TS3198?viewlocale=sv_SE (dock står de Last Modified: februari 24, 2010 kanske har ändrats?)

mvh
Johan

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

bump, någon måste väl ha en upplåst iphone 4 som ni kört restore på? =/

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Har du fått meddelandet "Congratulations ....." en gång så är din telefon upplåst för alltid. Spelar ingen roll om du inte får det igen. Räcker med att det sker en gång så ditt IMEInr registreras som olåst. Du behöver inte oroa dig

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, då är de bara att köra då! Blev förvirrad när jag läste på sidan ja länkade, vilket inte är så konstigt med tanke på vad dom skrev. Men nu ska ja inte tänka mer på detta, tack

Skrivet av Hibos:

Har du fått meddelandet "Congratulations ....." en gång så är din telefon upplåst för alltid. Spelar ingen roll om du inte får det igen. Räcker med att det sker en gång så ditt IMEInr registreras som olåst. Du behöver inte oroa dig

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD