Jag vågar inte trycka på 'Till Kassan'

Permalänk

Jag vågar inte trycka på 'Till Kassan'

Nu ska vi se,

Jag har gett mig på att försöka bygga ihop en burk som jag först och främst kommer använda till att producera musik. Självklart så ska jag kunna spela diverse spel, men att kunna maxa allt på ultra är absolut inget krav. Medium/High och sen eventuellt Ultra i vissa spela räcker gott och väl. Detta är vad jag lyckats skrapa ihop:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/995378/finalcheck

Finns det något jag behöver lägga till eller som jag kan ta bort? Jag är lite osäker på om jag behöver mer fläktar, sen vet jag inte riktigt om jag ska lägga pengar på ett 6950 eller ett 6970.

Min budget ligger egentligen på 15000, men så länge jag gömmer kvittot från min sambo så är det lugnt. Bitch is crazy.

Allright! Bra eller Anus?

Permalänk
Medlem

Bra

Jag resonerade så att jag tar ett 6950 nu och köper ett till när det kommer behövas i framtiden, detta kan du också göra med 6970 iofs om du har budgeten

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

27" 1920x1080 TN panel, det gör lite ont i skärm kvalitets nerven,
Lite låg upplösning för en så stor skärm om man sitter nära och med en "dålig" paneltyp så får man nästan garanterat färgskiftningar i ovan underkant om man sitter nära skärmen på grund av dåliga betraktningsvinklar. Kort sagt den är sådär att sitta datorskäms nära på. Om du vill ha mer kött på benen släng ett öga på slutet av senaste fredagspanelen till exempel.

För de pengarna skulle jag gå ner till antingen 24" eller till och med 23" och en VA/IPS panel, om inte spel är prio 1 är detta en hygglig skärm http://www.inet.se/artikel/2203148/benq-tft-24-bl2400pt möjligen lite långsam för spel, är spel prio känns Eizo Forris som ett hett val, men då får man gå ner på 23".

Annars så är det vettiga grejer.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

rekomenderar, ifall du kommer spela in musik, så är det väldigt skönt med 2 skärmar. för att få en bra över blick, och slippa sitta och flytta hela tiden.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av lideri:

27" 1920x1080 TN panel, det gör lite ont i skärm kvalitets nerven,
Lite låg upplösning för en så stor skärm om man sitter nära och med en "dålig" paneltyp så får man nästan garanterat färgskiftningar i ovan underkant om man sitter nära skärmen på grund av dåliga betraktningsvinklar. Kort sagt den är sådär att sitta datorskäms nära på. Om du vill ha mer kött på benen släng ett öga på slutet av senaste fredagspanelen till exempel.

För de pengarna skulle jag gå ner till antingen 24" eller till och med 23" och en VA/IPS panel, om inte spel är prio 1 är detta en hygglig skärm http://www.inet.se/artikel/2203148/benq-tft-24-bl2400pt möjligen lite långsam för spel, är spel prio känns Eizo Forris som ett hett val, men då får man gå ner på 23".

Annars så är det vettiga grejer.

Jag måste ha en skärm som klarar av spel galant. Förstår mig inte riktigt på alla skärmspeccs. Vad letar jag efter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske ett "gen3" moderkort för framtida uppgradering?

Klart för pcie 3.0 och ivy bridge till nästa år. Nu klarar väl iofs alla 1155 moderkort ivy bridge, men något pcie 3.0 blir det inte.

Sen är frågan hur långt det egentligen kommer ta innan man faktiskt behöver pcie 3.0

Permalänk
Rekordmedlem

Pcie 3 är nog helt onödigt, men för musikproduktion kanske tystnad är ett krav, så att kombinera med spel är olämpligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Castledragon3000:

Jag måste ha en skärm som klarar av spel galant. Förstår mig inte riktigt på alla skärmspeccs. Vad letar jag efter?

Skickades från m.sweclockers.com

Ta en titt här
http://www.youtube.com/watch?v=E8kiUBIC7Ig&feature=player_emb...! hoppa till en 45-46 minuter.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru