BF3 crash med Geforce driver 285.62?

Permalänk

BF3 crash med Geforce driver 285.62?

Jag har provat på den nya drivrutinen 285.62 till min GTX560 ti.. Det verkar som om drivrutinen inte klarar av spelet stabilt. Varje gång jag sätter igång Singelmode och börjar spela efter alla filmsekvenser så blir skärmen helt svart och tabbar ut sig till skrivbordet??

Är det fler som har upplevt detta?

Permalänk
Medlem

Har du överklockat? När jag överklockat för mycket blev det precis som du skrev, förutom att den inte tabbar ur, men det blir svart sen får man tabba ur själv och stänga av. Men med en stabil klockning har jag inget problem dock, med ett GTX 580.

Permalänk

Nej jag har faktiskt inte gjort det :/ jag har även testat den versionen innan, samma problem där. Nu har jag faktiskt inte en susning vad detta kan vara.

Permalänk

Verkar som väldigt många har problem just med 560 TI och då oklockat. Enda sättet är väl att avinstallera den drivrutinen och sen installera om den förra.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Excalibur:

Verkar som väldigt många har problem just med 560 TI och då oklockat. Enda sättet är väl att avinstallera den drivrutinen och sen installera om den förra.

Har redan provat alla kompatibla drivrutiner till BF3, tack för tipset ändå håller på att ominstallerar BF3 nu så kanske det ger någon resultat.

Men nu när jag tänker efter så har inte jag själv avinstallerat drivrutinerna utan själva installationsguiden har gjort åt mig. Kanske jag måste avinstalera helt? sedan installera på nytt..

Permalänk
Medlem

Gigabytes 560ti? hört att det är mycket problem med dessa.

Permalänk
Medlem

När jag överclockar mitt 460m så stängs ibland datorn av eller så spelet, det är inget fel på temps då den ligger runt 74c. Det funkar i alla andra spel! Har någon en aning om vad det kan bero på?
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

jag fattar inte varför du klagar !! ??

Det e inte så att alla kan spela som dig innan den 27:e 01:00.

Kan det vara så att det döljer sig en datecrack där bakom tangentbordet ??

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Skrivet av Moranic:

Gigabytes 560ti? hört att det är mycket problem med dessa.

Stämmer tyvärr det, skulle gjort lite mer research innan inköp.. lätt att vara efterklok

Skrivet av GuDis:

jag fattar inte varför du klagar !! ??

Det e inte så att alla kan spela som dig innan den 27:e 01:00.

Kan det vara så att det döljer sig en datecrack där bakom tangentbordet ??

Det stämmer det du säger, dock är det bara singlemode som gäller. Om man ser det från andra sidan så har jag lyckats ta reda på att problemet finns innan release, så förhoppningsvis hinner jag lösa min lilla utmaning innan release. Om någon klarar hitta lösningen så klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskbiffi:

Jag har provat på den nya drivrutinen 285.62 till min GTX560 ti.. Det verkar som om drivrutinen inte klarar av spelet stabilt. Varje gång jag sätter igång Singelmode och börjar spela efter alla filmsekvenser så blir skärmen helt svart och tabbar ut sig till skrivbordet??

Är det fler som har upplevt detta?

Kan tillägga att detta händer även mig med GTX 580 SLI.

Otroligt störande :/

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av Djuice:

Kan tillägga att detta händer även mig med GTX 580 SLI.

Otroligt störande :/

hmm.. känns rätt frustrerande detta hur har du tänkt göra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskbiffi:

hmm.. känns rätt frustrerande detta hur har du tänkt göra ?

Vet inte riktigt, har prövat äldre drivrutiner och att köra med endast ett kort utan framgång.

Ska hålla lite extra koll på NVIDIA/BF3-forumen och se om jag hittar något.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av Djuice:

Vet inte riktigt, har prövat äldre drivrutiner och att köra med endast ett kort utan framgång.

Ska hålla lite extra koll på NVIDIA/BF3-forumen och se om jag hittar något.

Jag tror jag har löst det tillfälligt iaf, provade sänka från 900mhz till 850mhz. Har funkat felfritt sedan dess

Permalänk
Medlem

BSoD

Har problem med de senaste drivrutinerna från nVidia också. Efter att spelat BF 3 i single mod så kraschar datorn och jag får BSoD som gör att jag inte kan starta datorn igen och när jag går in i felsäkert läge kan jag läsa att jag har BCCOde 116 vilket skulle kunna vara problem med drivsen på nått sätt. Har ett Gainward GTX 580 Phantome. Det flöt på riktigt bra ingame men så plötsligt dog det bara.

Nu har jag installerat de drivrutiner innan de senaste och jag får igång windows igen men jag har inte testat BF.

Nån mer som upplevt samma sak?

Edit: provade precis BF3 och samma sak hände mig igen!

Permalänk
Skrivet av fiskbiffi:

Jag har provat på den nya drivrutinen 285.62 till min GTX560 ti.. Det verkar som om drivrutinen inte klarar av spelet stabilt. Varje gång jag sätter igång Singelmode och börjar spela efter alla filmsekvenser så blir skärmen helt svart och tabbar ut sig till skrivbordet??

Är det fler som har upplevt detta?

Jag har exakt samma problem. Dock även att drivrutinen lägger av även vid internetsurfning, vilket jag finner extremt irriterande. När jag spelar så fryser spelet och antingen krävs en omstart av datorn eller att man stänger bf3 via aktivitetshanteraren. Ställde du ner frekvensen på kortet lite med bra resultat?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskbiffi:

Jag har provat på den nya drivrutinen 285.62 till min GTX560 ti.. Det verkar som om drivrutinen inte klarar av spelet stabilt. Varje gång jag sätter igång Singelmode och börjar spela efter alla filmsekvenser så blir skärmen helt svart och tabbar ut sig till skrivbordet??

Är det fler som har upplevt detta?

Jag körde med lite överklock så fick jag det. Men inte nu längre.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Jag körde med lite överklock så fick jag det. Men inte nu längre.

Överklock på processorn? För jag har lirat med oklockat och överklockat med samma resultat att det fryser sig. Sjukt irriterande och jag vet inte hur jag skall lösa detta.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Överklock på processorn? För jag har lirat med oklockat och överklockat med samma resultat att det fryser sig. Sjukt irriterande och jag vet inte hur jag skall lösa detta.

På grafikkorten.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Efter uppdatering av bios:en i gpu:n så verkar problemet ha försvunnit, har även klockat tillbaka till standard från 850mhz till 900mhz.

(Tydligen räcker det inte med HÅRDVARUFEL, nu är det EA som krånglar som ni säkert har märkt)

Permalänk
Medlem

Tror inte det är drivrutinerna i sig. Har spelat sedan 24 utan problem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Tror inte det är drivrutinerna i sig. Har spelat sedan 24 utan problem.

Det verkar så iaf. Tror det är Gigabytes version av kortet som har krånglat..

Tack för allas input och hjälp iaf

Permalänk
Medlem

Japp kan tillägga att nytt BIOS till mitt Gigabyte 560ti löste alla problem hittils iaf! drivrutin krash i firefox och BF3 är borta.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Det verkar inte bättre än att mitt kort jag har haft i tre veckor har tackat för sig och det endast efter att man spelat BF 3 i 40 min. Det sista som hände innan den lade av var att visa illavarslande röda horisontella streck på skärmen. Fick sätta in mitt gamla 4850 igen. Hoppas det går på garantin det här annars blir jag nog lite ledsen...

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt gtx 570.
Tastar gamla drivisar och nedklockning just nu. Får se om det löser sig.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Skrivet av Najj:

Har samma problem med mitt gtx 570.
Tastar gamla drivisar och nedklockning just nu. Får se om det löser sig.

uppdatera biosen om du har möjlighet till det så kanske det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskbiffi:

uppdatera biosen om du har möjlighet till det så kanske det löser sig

Ingen aning hur jag ska gå tillväga. Tog en tiit på ett par guider men som alltid så är det ingen lätt match.
Uppdaterade bios till mobo så får vi se. Annars hoppas jag att det släpps en patch Och nya drivisar.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk

Något som till slut hjälpte för mig, efter att ha underklockat och ändrat voltage fram och tillbaka utan resultat var att avinstallera både SmartDoctor och Asus Gamer OSD.

Innan dessa kunde jag "ibland" spela på Medium grafik men high och ultra gav BSoD, Efter avinstallation spelar jag på ultra med ett Asus GTC 560 Ti och har inga problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilshultan:

Något som till slut hjälpte för mig, efter att ha underklockat och ändrat voltage fram och tillbaka utan resultat var att avinstallera både SmartDoctor och Asus Gamer OSD.

Innan dessa kunde jag "ibland" spela på Medium grafik men high och ultra gav BSoD, Efter avinstallation spelar jag på ultra med ett Asus GTC 560 Ti och har inga problem alls.

tack så jätte mycket för det nilshultan, det fungerade här med
avinstallerade smartdoctor och asus gamer osd och allt fungerar perfekt

Permalänk
Skrivet av Moranic:

Gigabytes 560ti? hört att det är mycket problem med dessa.

Jag har det kortet, kunde spela i 5 minuter innan spelet crashade. Uppdaterade BIOS på kortet och nu fungerar allt som det ska. Har man problem med sitt Gigabyte 560 Ti OC, uppdatera BIOS! Tog 15 sekunder, bara att ladda ner en .exe från Gigabytes hemsida.

Permalänk
Medlem

För en som inte är insatt, hur stora risker är det med att uppdatera Bios?

Visa signatur

"Assumption is the mother of all f**k-ups"

AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB, Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER 8GB GAMING OC 3X, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair CV650 650W, MSI B450-A PRO MAX, Samsung 860 QVO 1TB x 2, be quiet! Pure Base 500DX Svart. Primär skärm ASUS 27" ROG Strix XG27WQ 165 Hz och sekundär skärm Asus 24" LED VG248QE 144Hz.