Nvidia publicerar Geforce 285.62 WHQL för Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Ingen som haft problem med att hitta HDTVn med DVI -> HDMI kabel ?

funkar inte med de nya drivrutinerna, men fungerar perfekt med förra versionen

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk

J*!"a skitdrivrutiner säger jag bara. Inte nog med att betadrivisarna började balla ur riktigt duktigt nu dom senaste dagarna med svart skärm, låsningar och meddelanden om att drivrutinen slutat fungera och återställts (om man har tur). Annars var man tvungen att resetta och starta om. Fönstrena flimmrade och stora svarta streck blinkar över startmenyn etc etc.

Installerade precis den nya drivrutinerna och efter 5min... svart skärm och sedan det sedvanliga meddelandet "Display driver stopped responding and has recovered".

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent för mig.

Permalänk
Medlem

Antar att klassikern 6600GT fortfarande står med bland kort som stöds. Synd att man inte har en dator med AGP-slot

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Har samma problem. Dök dock upp lite närsomhelst, även när den inte hadde någon större belastning... Bra att veta att inte grafikkortet pajat igen utan "bara" drivrutinerna

Fungerar utmärkt för mig med beta drivrutiner, kör dock inte SLI.

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Dawn Of War II krashar direkt vid uppstart med denna driver :S

Edit: efter "Verify integrity of cache files" så hoppade det igång (och ominstallation av drivern)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag har ett 560 TI och har spelat BF3 ikväll. Men spelet craschar hela tiden och det är stora konstiga streck ibland i spelet när jag kör. Sen låser sig bilden och man kommer ut till windows igen
Någon som har samma problem?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Jag har ett 560 TI och har spelat BF3 ikväll. Men spelet craschar hela tiden och det är stora konstiga streck ibland i spelet när jag kör. Sen låser sig bilden och man kommer ut till windows igen
Någon som har samma problem?

Hahaha, spelet släpps på torsdag. Innan dess vill jag inte diskutera en piratversion.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanx2000:

Jag har 560 ti sli.. jag har inte updaterat någon bios på det sen jag köpte det, kanske bra att göra? hur går jag till väga?

Jag har updaterat min drivers nu, gick sedan in i min nivida panel och undrar nu vart i den jag aktiverar mitt SLI igen? Hittar det inte nu..

bios hittar du här:
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3707#bi...

läs denna tråd först:
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044983-ni-som-h...

det har funkat bra för många (inkl mig själv) men vissa har fortfarande problem. värt att testa utan tvekan.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av matte_swe:

J*!"a skitdrivrutiner säger jag bara. Inte nog med att betadrivisarna började balla ur riktigt duktigt nu dom senaste dagarna med svart skärm, låsningar och meddelanden om att drivrutinen slutat fungera och återställts (om man har tur). Annars var man tvungen att resetta och starta om. Fönstrena flimmrade och stora svarta streck blinkar över startmenyn etc etc.

Installerade precis den nya drivrutinerna och efter 5min... svart skärm och sedan det sedvanliga meddelandet "Display driver stopped responding and has recovered".

tack. nu vet jag att jag kan ligga kvar på mina 277.33 drivare ännu ett halvår eller så. skit är vad dem drivarna är efter dem. bara problem.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Hahaha, spelet släpps på torsdag. Innan dess vill jag inte diskutera en piratversion.

Logga in med amerikansk/asiatisk ip så kan du ladda ner det om du förbokat genom origin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner eller Nvidia system tools?

MSI Afterburner eller Nvidia system tools?

japp kort å gött, msi eller nvidia?
kör Afterburner nu och är nöjd men kanske nvidias är samma fast anorlunda?

Permalänk
Medlem

Bluescreen !!!

Fick irq not less or equal ett par timmar efter uppdatering av Nvidas nya drivrutin. Kan det vara en tillfällighet????????????????????
Kör dock med Vista 64................

Permalänk
Medlem

Med denna drivrutinen installerad så går det åt helsike när jag använder VLC.
Drivrutinen krashar och VLC hänger sig. (Display driver stopped working and has recovered successfully, eller något sånt)
Aldrig haft detta problem förut.

EDIT: Och ja just det, går inte ens att se på en 1080p film i 4 sekunder innan det skiter sig.
Temperaturer, ström m.m är under kontroll.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Ger blue screen och Windows varnar för ocertifierad drivrutin. Återgår till .38 beta.

Permalänk
Medlem

den nya funkar klockrent för mig än så länge .. testa som ovan med vlc samt media classic player på 1080 samt även spelat spel ... funkar klockrent än så länge även youtybe. testade även nån som hade problem med hdtv dvi till hdmi .. det funkade även bra för mig. så vi verkar få helt olika resultat allihopa o det låter konstigt.

Visa signatur

[Moderkort: Asus Z370-H Gaming ] [Cpu: i5 8700K ] [Grafikkort: Msi Gtx 1070 ] [Minne: 16Gb 3000Mhz ] [Ljudkort: asus xonar essence stx ll ]

Permalänk

Alltid trevligt med nya drivrutiner, men jag börjar undra om dessa är något för mig, även om dom fungerar hittills. För er med nyare grafikkort är väl nyare drivrutiner som mest intressanta eftersom det är där prestandaökningarna hamnar, men hur intressant är det för oss som har äldre kort ur 6800, 7800 och 8800-serien, tjänar man något på det alls? Om man dessutom lägger till att man håller på med äldre spel också, eller blir kompatibiliteten bättre även i äldre applikationer/spel?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Nvidias hemsida har lagt ner ju! Jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Nvidias hemsida har lagt ner ju! Jobbigt.

Ja, verkar som den är nere. Den nya geforce-sidan för drivers var inte speciellt snabb innan heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Nvidias hemsida har lagt ner ju! Jobbigt.

Jag kommer då åt den: http://www.nvidia.co.uk/page/home.html Länk till drivrutinen: http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-285.62-whq...

Permalänk
Medlem

GTX 560ti här, inga problem hittills.

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

Tror att du måste in i Nvidias kontrollpanel och aktivera SLI efter du bytt drivrutin. Inget avancerat, har för mig att man bockar för "använd maximal grafikprestanda" eller något liknande.

Jo, det är jag fullt medveten om

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

"Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows kernel mode driver, version 285.62 slutade svara och har återställts"

Jaha, blir så lack på Nvidia drivrutiner. Jag sitter på ett "ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA" och den enda stabila rutinen jag har haft är 275.33.
Alla rutiner efter 275.33 dyker av och till när man sitter och surfar, dock har jag aldrig haft problem i spel, men varför i hel**e funkar det inte ute i Windows/under surfning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

"Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows kernel mode driver, version 285.62 slutade svara och har återställts"

Jaha, blir så lack på Nvidia drivrutiner. Jag sitter på ett "ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA" och den enda stabila rutinen jag har haft är 275.33.
Alla rutiner efter 275.33 dyker av och till när man sitter och surfar, dock har jag aldrig haft problem i spel, men varför i hel**e funkar det inte ute i Windows/under surfning?

Testa surfa utan Flash (avinstallera det). Flash använder GPU så kanske något där som ställer till problem om det är mest när du surfar.

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa så mycket. Körde lite BlackOps igår utan problem iaf. Kan tillägga att 285.38 fungerade riktigt bra för mig. (GTX 470 SLI).

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd

Fungerar bra, Single 580

Permalänk

Då var det bytt och det funkar bra. 460 SLI.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

Har ett 2d-surround system med 3 st 24 tums-skärmar. När allt funkar som det ska har jag en upplösning på 5760x1080, inga som helst problem, men med drivrutiner nyare än 275.33 får jag bara 5040x1050. Jag har skrivit på nVidias forum och blivit hörsammad av ManuelG, skickat diverse rapporter av olika slag, men trots det funkar det fortfarande inte. Det finns några till som har samma bekymmer (som skrivit på nVidias forum), så det är inte bara mitt system som krånglar. Är det någon här som har liknande problem, alltså att man inte får 'native resolution' som det så vackert heter?

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

"Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows kernel mode driver, version 285.62 slutade svara och har återställts"

Jaha, blir så lack på Nvidia drivrutiner. Jag sitter på ett "ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA" och den enda stabila rutinen jag har haft är 275.33.
Alla rutiner efter 275.33 dyker av och till när man sitter och surfar, dock har jag aldrig haft problem i spel, men varför i hel**e funkar det inte ute i Windows/under surfning?

Skrivet av Buio:

Testa surfa utan Flash (avinstallera det). Flash använder GPU så kanske något där som ställer till problem om det är mest när du surfar.

Har nu testat att avinstallera Flash och kört det sedan ca 14 tiden, men samma sak händer fortfarande "Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows kernel mode driver, version 285.62 slutade svara och har återställts", jag pratar inte om en gång i timmen utan högst oregelbundet.
Det som är märkligt är att allt började strula med 280.xx så jag börjar bli ledsen i ögat för man får inget vettigt svar från Nvidias forum heller.

Permalänk
Skrivet av Pincett:

"Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows kernel mode driver, version 285.62 slutade svara och har återställts"

Jaha, blir så lack på Nvidia drivrutiner. Jag sitter på ett "ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA" och den enda stabila rutinen jag har haft är 275.33.
Alla rutiner efter 275.33 dyker av och till när man sitter och surfar, dock har jag aldrig haft problem i spel, men varför i hel**e funkar det inte ute i Windows/under surfning?

Jag läste någonstans att man kan prova stänga av Hårdvaruacceleration i webbläsaren (firefox Verktyg/inställningar)
ex: http://www.yourdigitalspace.com/wp-content/uploads/How-to-Ena...

Sen ändra till Prestanda på den här sidan
http://www.cgl.ucsf.edu/chimera/graphics/images/vista_nvidia1...
Kanske hjälper men det kan ju vara något annat också.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!