Ljud borta efter strömsparläge

Permalänk
Medlem

Ljud borta efter strömsparläge

Spec: OS: Windows 7 64-bitar, Ljudkort: M-Audio Delta Audiophile 2496.

Problem: Jag har efter åtskilliga gångar råkat ut för att ljudet är helt borta och kräver en omstart för att återvända, efter att jag har försatt datorn i strömsparläge (antagligen synonymt med viloläge). Ibland efter flera strömsparningar inpå varandra, ibland efter enbart en.

Någon som har en lösning eller något lol Drivrutiner ska jag kolla och återkommer...

EDIT: Drivrutinerna var de senaste, men jag körde ändå en repair. Har ett par gånger kört default på mjukvaran, då jag hade fifflat lite och det gett mig blåskärm :/. Men detta problem har uppstått tidigare. Som sagt, några funderingar?

Permalänk
Medlem

Nu har det låg volym enligt operativets kontroll. Men inget ljud kommer ut hur monitorerna. Hjälp?

EDIT: Datorn ville inte stänga ned, utan jag fick knäppa. Cubase 6 vägrade avsluta. Hädanefter tänker jag inte försätta datorn i strömsparläge. Någon fix på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Nu har det låg volym enligt operativets kontroll. Men inget ljud kommer ut hur monitorerna. Hjälp?

Har haft samma problem, men då var det när jag körde ljudet via HDMI utgången på grafikkortet.
Fixade det via att koppla monitorns ljudingång till moderkortets utgång. Men det gick bara för ett tag. Verkar som om det antingen är något med att min monitor inte " tycker om" ljud från en uppväckt dator, eller så är det Windows 7 som strular. Tippar på det sista

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambda²:

Har haft samma problem, men då var det när jag körde ljudet via HDMI utgången på grafikkortet.
Fixade det via att koppla monitorns ljudingång till moderkortets utgång. Men det gick bara för ett tag. Verkar som om det antingen är något med att min monitor inte " tycker om" ljud från en uppväckt dator, eller så är det Windows 7 som strular. Tippar på det sista

Mm, man vet aldrig Men jag får passa mig för att aktivera strömspar hädanefter

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Mm, man vet aldrig Men jag får passa mig för att aktivera strömspar hädanefter

Vist, men är irriterande att behöva stänga av och sätta på datorn varje gång man går till sängs, är mycket enklare att bara sätta på strömspar.
Får väl lära sig att stå ut med aslång shutdown och ca. 25 sec startup. Damn you windows!

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)