Permalänk
Medlem

Kolla sidan: tomodomo.org

Sitter just och lägger sista handen vid vår lilla indiespelfirmas webbsidor. Jag vet ju att det finns många skickliga webbmasters här på sweckiockerforumen och jag skulle jättegärna höra era åsikter om sidornas design!

Kolla gärna: www.tomodomo.org

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Addade en screenshot av sidan som den ser ut nu. Vad tycker du om designen? Vad får du för bild av företaget då du ser sidan? Hur tycker du jag kan göra den bättre?

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Fresh, men varför en .org-adress?

Skulle vilja se något som skiljer menyn mer mot sidans innehåll.

About
Mer bilder eller något annat än text på sidan "About", blir en väldigt tråkig sida utan.
Möjligen lite bilder från blogginlägget:
http://www.tomodomo.org/index.php/devblog/9-tomocrunch/6-prog...

Contact
Kan ni inte kosta på er ett mailformulär eller liknande? Ingen seriös sida utan ett telefonnummer (högst personlig åsikt)

Annars proffsig layout, se också till att fylla den med innehåll.
Ger intrycket av några som gör lekfulla mobilspel.

Permalänk
Medlem

Tack kallabaz för feedbacken. Håller absolut med om att innehållet ännu måste finslipas. Ska också kolla möjligheterna till ett mailformulär. Telefonnummer måste där ju också finnas. Vi pynjar vidare

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk

Ni skulle kunna göra sid "namnen" lite roligare, alltås namnet som dyker upp på bla flikarna i firefox vet inte vad det heter samt lägga till någon icon kanske. har oftast en del flikar uppe när jag surfar och det är inget som får mina ögon att dras till just den fliken när där bara står home och ett tomt blad som icon.

Permalänk
Medlem

Tycker den känns lite för enkel..
Jag går bara gymnasiet och har gjort tre hemsidor tidigare men tycker denna är lite som den andra jag gjorde.
Dvs inte en jätte seriös sida utan mest gjort bara för att få betyg i kursen, haha.

Kommer inte riktigt på bättre hur jag ska förklara men fat cat rush hemsidan var väldigt bra gjord. Lite mer som den fyllig anser jag inte skulle vara något dåligt.

Dock tycker jag inte spelet är bra.
Det är ju bara till ios :'(