Iphone 4S på svenska Apple Store med priser från 5 795 kronor

Permalänk
Medlem

Hahaha va? 1000 kr för att få 16 GB bytat mot 32 GB !?

microSDHC 16 GB = 200 kr
microSDHC 32 GB = 300 kr

Som vanligt blir köparen lurad utan att ens veta om det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hahaha va? 1000 kr för att få 16 GB bytat mot 32 GB !?

microSDHC 16 GB = 200 kr
microSDHC 32 GB = 300 kr

Som vanligt blir köparen lurad utan att ens veta om det.

Du har faktiskt några valmöjligheter.
1) Inte köpa telefonen alls
2) Köpa den med 16 GB om du tycker att 1 000 kronor för 16 GB extra är dyrt.
3) Köpa den med 32 GB om du tycker att 16 GB är för lite.

På så vis blir du som konsument inte lurad, i och med att det inte finns något tvång att köpa produkten i fråga.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Galna priser men många är säkert beredda att lägga sådana pengar på den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Betydligt billigare än vad jag trodde, men ändå mycket pengar för en mobiltelefon. Jag tycker apple nu ligger prisrättsligt bra till emot de dyrare Android och Windows 7.5 mobilerna. Och det handlar mycket om smaksak om vad man efterfrågar för operativsystem.

Men om man ska lägga ut så mycket pengar eller ej beror på ens ekonomi/behov, vissa nöjer sig med skitkvalité på bilder och filmer och därmed kan spendera en stor del av deras inkomst på en nalle och strunta i att köpa septerat system och -videokamera. Andra har såklart mer pengar och spendera och vissa använder mobilen inom arbetet.

För min egen del kräver mitt arbete snart att jag skaffar en bättre kamera (ska utveckla en app som via bt kan styra något) och då blir jag tvungen att köpa en dyrare. (få se hur mycket jag tvingas spendera)
Runt 2-3000kr tycker jag annars är lagom att ge för en mobil, speciellt med hänsyn till hur lätt de skadas. För mobil är något som ska bära mig sig överallt i både rusk och skur.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Aha, okej. Hur som helst så är det en "dålig" mobil - Apple försöker ta bort en annan mobil för att bli störst inom mobilbranschen. Det är sjukligt dålig stil, men bra att Samsung ger igen. Go, Samsung, go!

De ÄR redan störst inom smartphone-branschen, stämningarna mot Samsung har ingenting med det att göra. Det har att göra med att Samsung gillar att pilla på Apple-patent, patent som inte nödvändigtvis har med utseende att göra, utan t ex protokoll.

Försäljningen av SGS2 är ändå så liten i jämförelse med iPhoneförsäljningen att Apple lika gärna kan ignorera den ur en försäljningssynpunkt. Så tror knappast att det har något över huvud taget att göra med att de känner sig på något sätt hotade.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nu pratar jag inte om pris. Apple försöker förbjuda en annan mobil, "bara" för att den är bättre än iPhone. Vem är löjlig här? Samsung försöker bara stämma Apple för att ge igen, vad jag vet.

Android är inte bättre, jag skulle aldrig kunna leva med en Android.

Du är otroligt löjlig när du tror att Apple stämmer Samsung för att Samsungs mobiler är bättre, det handlar om copy-paste.. och Apple måste sätta en gräns vart dom tycker det är OK..

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

http://dailyiphoneblog.com/2011/09/29/samsung-isnt-copying-ap...

Samsung är inte så jävla oskyldiga som man vill tro.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Seriöst. Hur rättfärdigar man ett pris på 6.000-8.000 för en jäkla mobiltelefon...?

En sån är menad att hålla i cirka två år för att sedan bli helt värdelös och utbytt.

Jag tycker allvarligt de kunde sänka priserna till mer humana nivåer.
Inte för att jag vill ha en och dreglar efter en, men det är idag inte direkt lyx heller, med smartphones.
Möjligen för 5 år sen.

Dessutom är det mumma för telefonbolagen, som lär tjäna multum på alla bindningsavtal. Typ 500kr i månaden i 36 månader.
Vem vill ha såna skyhöga utgifter varje månad i tre år? Och vem har seriöst råd med det, egentligen?
Inte konstigt att skrämmande många idag har betalningsanmärkningar. För en sabla TELEFON.

</rant>

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Android är inte bättre, jag skulle aldrig kunna leva med en Android.

Du är otroligt löjlig när du tror att Apple stämmer Samsung för att Samsungs mobiler är bättre, det handlar om copy-paste.. och Apple måste sätta en gräns vart dom tycker det är OK..

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

http://dailyiphoneblog.com/2011/09/29/samsung-isnt-copying-ap...

Samsung är inte så jävla oskyldiga som man vill tro.

Partisk kommenterar från mannen med ett äpple som bild.

Tror att Galaxy Nexus kommer bli bättre än 4s. Tyckte inte att det var något speciellt dom kom med förutom Siri som man ändå aldrig kommer använda...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

hur kan dom ta en tusenlapp for 16gb extra minne fy fan va över prisat

Permalänk
Medlem

"En olåst iPhone inkluderar alla iPhone-funktioner men är inte bunden till ett abonnemang. Du kan aktivera och använda den i alla trådlösa GSM-nätverk som stöds.* En olåst iPhone 4 eller iPhone 4S fungerar inte med CDMA-operatörer."

Vad innebär detta rent praktiskt? Jag ska ha mitt Telia-abonnemang som är obundet i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Du har faktiskt några valmöjligheter.
1) Inte köpa telefonen alls
2) Köpa den med 16 GB om du tycker att 1 000 kronor för 16 GB extra är dyrt.
3) Köpa den med 32 GB om du tycker att 16 GB är för lite.

På så vis blir du som konsument inte lurad, i och med att det inte finns något tvång att köpa produkten i fråga.

Jag misstänker att han menade att man som konsument blir lurad att tro att extra minne kostar såpass mycket istället för att kunna välja en telefon som stödjer minneskort där själva korten är bra mycket billigare än så. Detta gäller iofs bara om kunden inte själv tar reda på hur det egentligen ligger till.

Marginalmässigt är Apples upplägg snillrikt då tillverkningskostnaden för 32GBarn troligtvis inte är många procent högre än 16GBarn och ändå smäller de på en såpass fet prislapp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

De ÄR redan störst inom smartphone-branschen, stämningarna mot Samsung har ingenting med det att göra. Det har att göra med att Samsung gillar att pilla på Apple-patent, patent som inte nödvändigtvis har med utseende att göra, utan t ex protokoll.

Försäljningen av SGS2 är ändå så liten i jämförelse med iPhoneförsäljningen att Apple lika gärna kan ignorera den ur en försäljningssynpunkt. Så tror knappast att det har något över huvud taget att göra med att de känner sig på något sätt hotade.

Såklart de är störst - de gör bra produkter.

Skrivet av Rawet:

Android är inte bättre, jag skulle aldrig kunna leva med en Android.

Du är otroligt löjlig när du tror att Apple stämmer Samsung för att Samsungs mobiler är bättre, det handlar om copy-paste.. och Apple måste sätta en gräns vart dom tycker det är OK..

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

http://dailyiphoneblog.com/2011/09/29/samsung-isnt-copying-ap...

Samsung är inte så jävla oskyldiga som man vill tro.

Android slår ut iOS rätt så mycket. Kalla mig inte löjlig för att jag tycker en annan sak än vad du gör.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

vad fan använder ni telefonerna till som ger en nytta motsvarade 7000 kronor? Ringa och skicka text osv kan man göra för en <500kr-mobil.

Permalänk
Medlem

För min del så är det för lite skillnad mellan 4 och 4s vist 4s har dubbelkärnig cpu o vad f*n vinner jag på det när jag skall TALA i telefon eller skicka sms?? sämre batteri tid osv nej en gång en iPhone och inte mer tack tex avsaknaden på att kunna stoppa i ett miniSD i den retar mig iaf...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Och så börjar kriget igen haha. Kan man inte bara acceptera att folk vill ha denna mobil och skiter i vad det kostar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förvirradperson:

vad fan använder ni telefonerna till som ger en nytta motsvarade 7000 kronor? Ringa och skicka text osv kan man göra för en <500kr-mobil.

Jag avänder min för att tanka ner spel (lagligt) i skolan, pga skolan har sjukt snabbt internet kontra mitt.
Spelar spel gör man ju också fast iofs har min nokia 3310 snake 2 som slår allt på android market

Permalänk

Galaxy Nexus med nya ICS känns så mycket mer intressant, men det är ju bara jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ja, man märker att de flesta som läser detta forum är skolungdomar när kommentarer som "vem har råd med 500kr/månad?" kommer upp.

Priset på 5790 känns helt okej, blir nog ett köp. Alla ni som klankar ner på iOS respektive Android är så sjukt löjliga, vem fan bryr sig vad andra köper för mobil?

Töntar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Android är inte bättre, jag skulle aldrig kunna leva med en Android.

Du är otroligt löjlig när du tror att Apple stämmer Samsung för att Samsungs mobiler är bättre, det handlar om copy-paste.. och Apple måste sätta en gräns vart dom tycker det är OK..

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

http://dailyiphoneblog.com/2011/09/29/samsung-isnt-copying-ap...

Samsung är inte så jävla oskyldiga som man vill tro.

du vet väll att veckan före apple började stämma samsung stenhårt så gjorde dom upp en deal med samsung att levirara delar till iPhones mac etc

om inte det är kall hjärtat marknads stratigi så vet inte jag vad

och som sagt samsung gör nästan alla delar till en iphone A5 minne ram laddare etc och att sen säga att samsung inte får använda sig av kunskaperna från att arbeta med apple hur är det ok?

förstå att apple är ett otrilgit ont företag när det kommer till marknaden

Permalänk
Medlem

blir billigare om man köper med abbonemang

telia och telenor la av misstag upp förbokningserbjudanden (som inte verkade vara kompletta)

Telenor:

Telia:
Apple iPhone 4S 32 GB
med Telia Mobil Flex Small
Kostnad per månad 349 kr
Telia Mobil Flex Small 199 kr
Apple iPhone 4S 32 GB 250 kr
Pottavdrag -100 kr
Anpassa abonnemang
Engångskostnad 3 095 kr
Apple iPhone 4S 32 GB 3 095 kr
Bindningstid 12 månader

Tror det blev så att hos telia så kostade telefonen 5500 kr om man låste den i 12 månader och ca 4800-4900kr om man låste den i 24 månader. 100 kr av telefonkostnaden i månaden kunde man då också ringa och skicka meddelanden för

Permalänk
Skrivet av harith:

du vet väll att veckan före apple började stämma samsung stenhårt så gjorde dom upp en deal med samsung att levirara delar till iPhones mac etc

om inte det är kall hjärtat marknads stratigi så vet inte jag vad

och som sagt samsung gör nästan alla delar till en iphone A5 minne ram laddare etc och att sen säga att samsung inte får använda sig av kunskaperna från att arbeta med apple hur är det ok?

förstå att apple är ett otrilgit ont företag när det kommer till marknaden

Marknaden är inte ett jävla dagis, och Apple är inte ondare än någon annan. Med media får det verkligen att verka så.

Bara ett exempel:

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Seriöst. Hur rättfärdigar man ett pris på 6.000-8.000 för en jäkla mobiltelefon...?

En sån är menad att hålla i cirka två år för att sedan bli helt värdelös och utbytt.

Jag tycker allvarligt de kunde sänka priserna till mer humana nivåer.
Inte för att jag vill ha en och dreglar efter en, men det är idag inte direkt lyx heller, med smartphones.
Möjligen för 5 år sen.

Dessutom är det mumma för telefonbolagen, som lär tjäna multum på alla bindningsavtal. Typ 500kr i månaden i 36 månader.
Vem vill ha såna skyhöga utgifter varje månad i tre år? Och vem har seriöst råd med det, egentligen?
Inte konstigt att skrämmande många idag har betalningsanmärkningar. För en sabla TELEFON.

</rant>

Man kan inte få allt man vill ha men priset rättfärdigas med intresset. Det finns fortfarande mobiltelefoner för 500-1000 kronor om du inte vill ha vad som mest liknas ~en liten bärbar dator som du även kan ringa med.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Plötsligt ter sig Galaxy Nexus förhållandevis billig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

SÅ länge som konsumenterna är beredda att betala priset finns det ingen anledning att sänka priset (sett till företagets bästa). IP4s har sål i 4 milj ex bara på en helg efter relesen så uppenbarligen finns dett ett intresse för denna lur. Hur rättfärdigar man jeans för 2000 kr som slits ut efter någon månad och måste slängas?

Skrivet av hajdeff:

Seriöst. Hur rättfärdigar man ett pris på 6.000-8.000 för en jäkla mobiltelefon...?

En sån är menad att hålla i cirka två år för att sedan bli helt värdelös och utbytt.

Jag tycker allvarligt de kunde sänka priserna till mer humana nivåer.
Inte för att jag vill ha en och dreglar efter en, men det är idag inte direkt lyx heller, med smartphones.
Möjligen för 5 år sen.

Dessutom är det mumma för telefonbolagen, som lär tjäna multum på alla bindningsavtal. Typ 500kr i månaden i 36 månader.
Vem vill ha såna skyhöga utgifter varje månad i tre år? Och vem har seriöst råd med det, egentligen?
Inte konstigt att skrämmande många idag har betalningsanmärkningar. För en sabla TELEFON.

</rant>

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av Förvirradperson:

vad fan använder ni telefonerna till som ger en nytta motsvarade 7000 kronor? Ringa och skicka text osv kan man göra för en <500kr-mobil.

Fixa ragg. Har man en tillräckligt bra telefon så gör den hela jobbet åt!
Annars finns det mycket man kan göra med en mobil, surfa, fotografera, filma, där man ofta annars inte har med sig videokameran då det roliga inträffar. Väldigt många pendlar långa sträckor och då vill de ha något roligt att fördriva tiden med. Vad som är prisvärt beror helt på sin ekonomi.

Så jag tycker det inte alls är konstigt att många vill spendera mycket pengar på en grej som de använder så mycket och har så roligt med. Nu behöver man kanske inte köpa en värsting, men en 3000kr är för många inte så mycket att lägga på en telefon.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creed:

Ja, man märker att de flesta som läser detta forum är skolungdomar när kommentarer som "vem har råd med 500kr/månad?" kommer upp.

Priset på 5790 känns helt okej, blir nog ett köp. Alla ni som klankar ner på iOS respektive Android är så sjukt löjliga, vem fan bryr sig vad andra köper för mobil?

Töntar!

Säger den som levt med silversked i munnen hela livet.... skämt åsido

Jo, fast det handlar ju också om att man vill göra "smarta köp" inte ge bort pengar till företag som kör med sin överpriser.
Bättre att belön de som pressar priserna och samtidgt gör en bra produkt.

Permalänk
Medlem

Att folk fortfarande tjatar om priset si så där efter 4 år. Har ni inte råd köp den inte, och kör på er plastic android.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Marknaden är inte ett jävla dagis, och Apple är inte ondare än någon annan. Med media får det verkligen att verka så.

Bara ett exempel:

http://2.bp.blogspot.com/_feNr19Yt0cU/TLg44rEASII/AAAAAAAAAYI...

Jo, det är dom.

http://www.macrumors.com/2011/10/20/from-steve-jobs-biography-im-going-to-destroy-android/
http://www.swedroid.se/45926/steve-jobs-var-ute-efter-att-forgora-android-enligt-ny-biografi/

Citat:

"I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple's $40 billion in the bank, to right this wrong," Jobs said. "I'm going to destroy Android, because it's a stolen product. I'm willing to go thermonuclear war on this."

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Det där är Steve Jobs som talar, inte Apple som företag. Du överskattar likhetstecknet mellan de båda.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Klart man reagerar på priserna samt 1000kr för en dubblering av utrymmet. Men annars hade kanske inte de med mindre utrymme sålt så mycket...
Men om man tänker efter är, är det så dyrt egentligen?
Genomsnittspriset för dessa tre mobiler är 6795kr. Någon här skrev att de släpper ny mobil 1½ till 2½ års mellanrum (känns dock oftare...) men typ varannat år då.
Detta ger ett pris på 9,3kr/dygn.
Knappt en burk cola mindre var dag, det kan man kanske leva med...