Microsoft visar upp startmenyn i Windows 8

Permalänk
Medlem

Usch, dubbel usch, gör om, gör rätt
Antingen går det här hemska Metro att stänga av HELT, eller så får man hålla fast vid Windows 7
Är inte funktionen i sig jag retar mig på, utan utseendet och vadå APPS ?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Verkar grymt;)

Permalänk
Medlem

Vänta och se, releasen kommer nog räta ut en del frågetecken:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Wow, en sökfunktion som täcker hela skärmen. Innovativt, not!

Haha, dessutom med en design tagen direkt ifrån de tidigare versionerna av XP Home Edition.

Ser ut som det designades med ett packe kritor som någon snott från dagis

Permalänk
Avstängd

eww eww ewww

nä nä blir inte win 8 om det ska se ut så

Permalänk
Medlem

tycker det ser ganska fint ut. troligen kan man ha vilken färg som helst om man inte gillar grönt? Ser ingen nackdel med det här i jämförelse med w7.

Permalänk

Alltså vad är problemet med er, att haka upp sig på apps är ju stört!
Lugna ner er och vänta på en beta så kan ni testa, wp7 är grymt skönt och mjukt så kan bara hoppas att win8 blir lika bra på framtida plattor!
Sen verkar man ju kunna välja skrivbord så då är det skitsamma!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

stort NEJ! lite lättare och bara trycka upp startmenyn och söka

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det såg snabbt och komplicerat ut men vad vet jag innan jag har testat det själv, kanske är en vane sak.

Skulle va kul om man kan välja någon slags bakgrund istället för hel färgat.

Ja, själv skulle jag klart välja helt genomskinligt för de områden som inte har någon funktion i sig, så man kan se vad som händer i bakgrunden när man råkar trycka sig in på menyn. Men det här är inte ett dugg innovativt om ni tror det gott folk, det är helt enkelt bara en efterapning av Gnome3 i min mening.
Hade jag varit Microsoft hade jag nog hellre gått med KDE's Krunner som inte tar upp hela skärmen och som klarat av precis samma funktioner för redan 6 år sedan

Permalänk
Medlem

tycker att metro var sjukt irriterande när jag testade 8an. kanske vänjer sig vad vet jag

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Metro UIt är imo jävligt bra på Windows Phone och verkar vara lika bra på tablets. Med det känns som att det kommer att vara helt hemsk på desktops / laptops utan touchskärm.... Vi får se hur det utvecklas helt enkelt

Permalänk
Medlem

Edit: nvm

Permalänk

Å jäklar vad gräsligt. Spygrön färg över hela skärmen! Nej tack. Och sen ökar de väl på licenskostnaderna också som grädde på moset! Monopol!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Nu kan man se ALLT om dokumentet, förutom just själva dokumentet när man sökt fram en uppsättning matchande resultat. Varför inte köra som i Mac OS, att man faktiskt kan SE dokumentet. Och i de fall som det inte stöds, får man se informationen om dokumentet... W8 ligger ett steg bak här...

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Jag testade det lite granna jag blev dock förbannad på startmenyn, då så form man tryckte på tex. antekningar så var det svårt och förså hur man skulle stänga av programet eller spara. Jag skulle inte satsa på det på en vanlig dator dock som en plattform för alla typer av Pads där det finns gå bakåt knapp tror jag det kommer bli en riktig hitt

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Usch, dubbel usch, gör om, gör rätt
Antingen går det här hemska Metro att stänga av HELT, eller så får man hålla fast vid Windows 7
Är inte funktionen i sig jag retar mig på, utan utseendet och vadå APPS ?

Håller med, tidigare windows har ju iaf byggt på samma grundlayout med startmeny, taskbar osv, det här känns dåligt anpassat för mus+tangentbord och mer för pekskärm.

Har hört onda rykten om att "apparna" dessutom körs i helskärm hela tiden av folk som provat betan och JA det heter väl för sjutton Program eller åtminstone Applikationer, ser väldigt oprofessionellt ut att skriva Apps.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Nä usch, även om jag älskar WP7 och metro där så vill jag inte ha det på min PC. Lär behålla Win7 istället för att gå till Windows 8.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

En annan kommentar: Det dom gjorde, tryckte upp startmenyn och slog på ett par bokstäver, det kan man ju göra med både Win 7 och Win XP start menyerna, även fast dom inte tar upp lika stor plats.

Ännu en gång, fy på Microsoft för slanget med "apps"! Det heter Program tack så hemskt mycket!

Classic Shell for the win!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Får se om Microsoft håller sig till trenden "varannan bra, varannan dålig", verkar nästan så.
Kan säkert vara något för surfplattor och smartphones dock.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Äh, de fixar det säkert genom att endast släppa IE11 eller 12 eller vilken version IE nu är uppe i till Windows8, mutar speltiverkare och ser till att nya Direct X Kräver att man har windows 8, och fejkar inkompatiblitet för en rad program som folk vill ha, som de brukar göra.

Jag gick från XP till W7 direkt när SP1 släpptes... Vista fungerar ju sämre än Windows ME gjorde, så nej tack. Kommer förmodligen tvingas till Windows 8 sparkandes och skrikandes, som alla andra, men väntar i alla fall till SP1.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

orka..

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Ser ur som de har snott det mesta from ubuntus unity, kategorierna osv.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd

Ni som klagar på den gröna färgen... Det är redan bekräftat att man kommer kunna byta tema.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Än så länge är jag inte alls intresserad utav något nytt operativsystem. W7 fungerar bra. Jag var koncerativ när det gällde vista, hade bara man kunnat köra dx11 i xp hade jag nog haft kvar det. Men för tusan om xp lever kvar än och W7 blev bra mottaget då ska man väll inte göra något nytt? räcker gott som det är nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

blir nog att stanna kvar på w7 ett tag till iaf

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

blir nog att hålla fast vid window 7 så länge som möjligt vilcket är ett bra tag till (win7 ulti klarar av 128 GB ram)

och jag tror dom har tappat gerpet om vilka funktioner folk använder, den större delen av befolkningen vet inte ens om ctrl + F

Permalänk
Medlem

Orka w8, w7 for the win

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Ser ur som de har snott det mesta from ubuntus unity, kategorierna osv.

Precis vad min första tanke var!

Påminner om Unity/Gnome 3.

Tydligen ska alla gå åt de där oanvändbara hållet

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

jag kommer bara byta till w8 om det skulle ha en super nice funktion som w7 inte har. w8 värkar inte ha något super nytt som man bara måste ha.

Ptja, jämför man samma rigg mellan Windows 7 och 8 så fick i alla fall jag exakt samma värden i Windows egna Prestandaklassificering på Grafik, hårddisk, minne. Dock så fick jag 1.0 poäng högre på CPU. Känns som en ganska väsentlig uppdatering, säkert en optimering i koden.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Som Linux-användare så är det lite roligt, speciellt när man läser deras motiveringar.
De flesta windows-användarna föredrar alltså att söka efter programmet via sök-rutan istället för att klicka på en av 23 olika ikonerna på skrivbordet eller klicka sig igenom ett menyträd i 7 nivåer? Konstigt.

Vore det inte dags att MS kommer över sitt anti-Unix komplex och sätter dit en liten kommandorad på en del av taskbaren istället? Ungefär som sökrutan i Webbläsaren.
W8 ser förresten hemskt ut på bilderna om man skulle ha det sådär på datorn, men förhoppningsvis går det att justera lite.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3