Hur kör man BIGADV nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Hur kör man BIGADV nu för tiden?

Hej,

Jag får inte BIGADV fungera denna säsong, vad är det för flaggor och klient som behövs?

Tackar för svar!

EDIT: Såg en tråd att BIGADV-bonusen var minskad, är det fortfarande värt att köra BIGADV? Vill ha ut mest PPD.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Jag använder FAH GPU tracker V2 och där det bara att gå till "settings" välja "configuration" och "client setting" där hittar man "SMP setting" och sedan är det bara att kryssa i "enable -bigadv".

Men om det är en dedikerad folding maskin du har så rekommenderas det att du har Ubuntu - och hur man gör där är mer än jag vet om.

asusrog.com hade lite information om -Bigadv. Men det handlar också om Windowsklienter.
http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?64-Folding-Home-...

You need at least a 3.5Ghz overclocked i7 with HyperThreading enable in order to finish the WU in time.

Required:
1) Passkey recieved from stanford & input into setup
2) finished 10 A3 WU to recieve bonus points.

Same instructions as above, but when you see this line:

Code:
Set advmethods flag always ..... [no]
Type "no" If you don't type no here, you will NEVER get -bigadv units

Hit enter again until you see:

Additional client parameters []: Type "-smp -bigadv"

Du får nog ge dig till tåls tills sweclockers foldingvärstingar ser tråden och kan ge dig ett ordentligt svar.

Om BigAdv är värt det? Ohh ja!
Sett till strömförbrukning, oväsen och stabilitet så är cpu-folding överrlägset bäst. GPU-folding är för de otåliga.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Hej,

Jag får inte BIGADV fungera denna säsong, vad är det för flaggor och klient som behövs?
.

Hmm... Jag svarade inte på detta i förra inlägget, men om du försökt just i dag så verkar det som om det är något strul. Min dator har försökt plocka upp SMP arbeten i flera timmar nu utan att lyckas, att starta om datorn har inte hjälpt. Det är inte det att den misslyckas att folda, den finns inget att den kan arbeta med.
GPU-klienten verkar ok dock.

Kanske är det något strul borta hos Stanford? BigAdv är ju SMP-arbeten, bara ovanligt stora sådana med extra stor bonus.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Hej,

Jag får inte BIGADV fungera denna säsong, vad är det för flaggor och klient som behövs?

Tackar för svar!

För att få bigadv i Win måste du bland annat ha mint v6.34 av klienten, v6.29 funkar alltså inte längre. Och sen bara -smp och -bigadv.

Men om du ska köra bigadv rekommenderar jag mycket starkt att köra med Linux, antingen på 'riktigt' eller i en VM. Detta då FAH-kärnan till Linux är betydligt mer effektiv, gäller SMP-kärnan som används vid bigadv bl.a. Det är lite knepigare att sätta upp och komma igång med foldingen i VM, men inte mycket och när det väl är klart är det lika enkelt som vanligt Winbloes. Gick från native W7 och vanlig SMP-folding till att köra Ubuntu i VM och TPF dök ner drygt 10% vilket resulterade i ett hopp på nästan 20% i PPD (från 9800PPD till 11710PPD) på just den WU. Detta på en PHII X6a men resultaten borde iaf kunna duga som riktpinne åt ett Intelsystem.

Har funderat på att skriva ihop en liten guide för hur man foldar med Linux i en VM men har inte kommit längre än så. Det finns en del guider på engelska men svenska är ju finare, och antagligen lättare för dom flesta att sätta sig in i. Skulle du behöva lite pointers hjälper jag gärna till att få igång det.

Skrivet av EoZ:

EDIT: Såg en tråd att BIGADV-bonusen var minskad, är det fortfarande värt att köra BIGADV? Vill ha ut mest PPD.

Jo den sänktes ju en del. Men det är fortfarande bigadv man skall satsa på om man har igång datorn större delen av dygnet. Så det är det man bör satsa på.

Skrivet av a4magkar:

Du får nog ge dig till tåls tills sweclockers foldingvärstingar ser tråden och kan ge dig ett ordentligt svar.

Ja, nu väntar vi på svar från dom.

Edit:

Skrivet av a4magkar:

Hmm... Jag svarade inte på detta i förra inlägget, men om du försökt just i dag så verkar det som om det är något strul. Min dator har försökt plocka upp SMP arbeten i flera timmar nu utan att lyckas, att starta om datorn har inte hjälpt. Det är inte det att den misslyckas att folda, den finns inget att den kan arbeta med.
GPU-klienten verkar ok dock.

Kanske är det något strul borta hos Stanford? BigAdv är ju SMP-arbeten, bara ovanligt stora sådana med extra stor bonus.

Ja, det är flera som rapporterat om det, inget direkt svar har kommit ännu.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Jag använder FAH GPU tracker V2 och där det bara att gå till "settings" välja "configuration" och "client setting" där hittar man "SMP setting" och sedan är det bara att kryssa i "enable -bigadv".

Men det är för GPU det där va? Jag började köra andra stora arbeten på grafikkortet som beskrevs här i en tråd högt upp. Men det verkar fungera jättedåligt. Samma PPD som smp på CPU och vanlig folding på mitt gamla GTS 250.

Skrivet av a4magkar:

Men om det är en dedikerad folding maskin du har så rekommenderas det att du har Ubuntu - och hur man gör där är mer än jag vet om.

asusrog.com hade lite information om -Bigadv. Men det handlar också om Windowsklienter.
http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?64-Folding-Home-...

You need at least a 3.5Ghz overclocked i7 with HyperThreading enable in order to finish the WU in time.

Required:
1) Passkey recieved from stanford & input into setup
2) finished 10 A3 WU to recieve bonus points.

Same instructions as above, but when you see this line:

Code:
Set advmethods flag always ..... [no]
Type "no" If you don't type no here, you will NEVER get -bigadv units

Hit enter again until you see:

Additional client parameters []: Type "-smp -bigadv"

Du får nog ge dig till tåls tills sweclockers foldingvärstingar ser tråden och kan ge dig ett ordentligt svar.

Om BigAdv är värt det? Ohh ja!
Sett till strömförbrukning, oväsen och stabilitet så är cpu-folding överrlägset bäst. GPU-folding är för de otåliga.

Skrivet av a4magkar:

Hmm... Jag svarade inte på detta i förra inlägget, men om du försökt just i dag så verkar det som om det är något strul. Min dator har försökt plocka upp SMP arbeten i flera timmar nu utan att lyckas, att starta om datorn har inte hjälpt. Det är inte det att den misslyckas att folda, den finns inget att den kan arbeta med.
GPU-klienten verkar ok dock.

Kanske är det något strul borta hos Stanford? BigAdv är ju SMP-arbeten, bara ovanligt stora sådana med extra stor bonus.

Skrivet av Rba:

För att få bigadv i Win måste du bland annat ha mint v6.34 av klienten, v6.29 funkar alltså inte längre. Och sen bara -smp och -bigadv.

Men om du ska köra bigadv rekommenderar jag mycket starkt att köra med Linux, antingen på 'riktigt' eller i en VM. Detta då FAH-kärnan till Linux är betydligt mer effektiv, gäller SMP-kärnan som används vid bigadv bl.a. Det är lite knepigare att sätta upp och komma igång med foldingen i VM, men inte mycket och när det väl är klart är det lika enkelt som vanligt Winbloes. Gick från native W7 och vanlig SMP-folding till att köra Ubuntu i VM och TPF dök ner drygt 10% vilket resulterade i ett hopp på nästan 20% i PPD (från 9800PPD till 11710PPD) på just den WU. Detta på en PHII X6a men resultaten borde iaf kunna duga som riktpinne åt ett Intelsystem.

Har funderat på att skriva ihop en liten guide för hur man foldar med Linux i en VM men har inte kommit längre än så. Det finns en del guider på engelska men svenska är ju finare, och antagligen lättare för dom flesta att sätta sig in i. Skulle du behöva lite pointers hjälper jag gärna till att få igång det.

Jo den sänktes ju en del. Men det är fortfarande bigadv man skall satsa på om man har igång datorn större delen av dygnet. Så det är det man bör satsa på.

Ja, nu väntar vi på svar från dom.

Edit:

Ja, det är flera som rapporterat om det, inget direkt svar har kommit ännu.

Jag ska kika på VM. Har tidigare haft det, så jag ska nog lyckas, bara justera flaggorna till det ovan så borde det väl lira igen när stanford levererar BIGADV.

Tack!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Fixade ubuntu på VM och det var inga större problem och tog rätt arbete direkt, perfekt. 56% nu. Uppskattar arbetstiden till 2d och 11 h.

Men nu ser jag tydligare som jag innan anat är det något som inte står rätt till med grafikkortet. Jag har nyss installerat ett GTX 480 istället för GTS 250. Avinstallerade drivrutinerna och istallerade betadrivrutinen för BF3. Fick även byta till en klient som verkar vara avsedd för fermi, lyckades få en grafisk variant.
1,325p var tredje timme ger det, runt 10600PPD, men tycker inte det brukar landa på soppas i slutändan ändå varje dag.
Lite dåligt va?
Det går på 100%, men det blir ju inte så varmt, men vattenkylning är ju som det är.

Hade först kryssat i stora arbeten, kryssade ur det igår utan framgång. Är det något man behöver tänka på med dessa kort?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Hade först kryssat i stora arbeten, kryssade ur det igår utan framgång. Är det något man behöver tänka på med dessa kort?

Gissar på att drivrutinerna för grafikkortet i linux kan vara orsaken, huvudsaken är att du har stabila drivrutiner och att kortet inte klockar ner -- vilket de senaste windowsdrivrutinerna kan orsaka. Min PPD sjönk från 15000 till 900 på kortet när det hände. Hrmpf.
Kör nu bara 266.66.
480 är ganska ooptimalt kort för folding med tanke på strömförbrukningen, det ska kunna ge kring 14 000 - 15 000 ppd med windowsdrivrutiner. Men det kan även 560 ti nå upp till därför att f@h gillar överklockade kort med hög frekvens.

Med stora jobb, menade du advmethods? Kan du köra de jobben stabilt kanske du inte får mer ppd från ditt grafikkort, men Projekt 7620/7621 belastar knappast cpu alls, och med bigadv borde det ge ett antal tusen extra, jämfört med om du foldar vanliga jobb samtidigt på ditt grafikkort.

Jag var tvungen att klocka ned mitt grafikkort lite från 950 till 900 för att få de GPU-WU helt stabila, ppd sjönk från 15100 till 14200 på grafikkortet men eftersom inga jobb längre avbryts så var det värt det.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Gissar på att drivrutinerna för grafikkortet i linux kan vara orsaken, huvudsaken är att du har stabila drivrutiner och att kortet inte klockar ner -- vilket de senaste windowsdrivrutinerna kan orsaka. Min PPD sjönk från 15000 till 900 på kortet när det hände. Hrmpf.
Kör nu bara 266.66.
480 är ganska ooptimalt kort för folding med tanke på strömförbrukningen, det ska kunna ge kring 14 000 - 15 000 ppd med windowsdrivrutiner. Men det kan även 560 ti nå upp till därför att f@h gillar överklockade kort med hög frekvens.

Med stora jobb, menade du advmethods? Kan du köra de jobben stabilt kanske du inte får mer ppd från ditt grafikkort, men Projekt 7620/7621 belastar knappast cpu alls, och med bigadv borde det ge ett antal tusen extra, jämfört med om du foldar vanliga jobb samtidigt på ditt grafikkort.

Jag var tvungen att klocka ned mitt grafikkort lite från 950 till 900 för att få de GPU-WU helt stabila, ppd sjönk från 15100 till 14200 på grafikkortet men eftersom inga jobb längre avbryts så var det värt det.

Grafikkortet kör jag i windows, bör jag köra det i linux istället?

Det klockar inte ned, ligger på GPU: 701 MHz, Minne: 1848 MHz och Shader: 1402 MHz. Antagligen lite fabriksklockat, minns inte alls vad referens är för GTX 480. En idé kan ju vara att byta till en icke beta drivrutin, ifall det skulle vara något.

Strömförbrukningen ser jag som positivt då datorn är min primära värmekälla, knappt någon värme alls på elementet här.

Verkar kanske värt att klocka lite, temperaturerna är det inga problem med.

Med stora jobb menar jag att jag klickade i denna rutan i den grafiska klienten:

"Allow receipts of work assignments and results greater than 10 MB in size. (Note that such work units may have large memory demands.)

Borde ju vara motsvarande -advmethods, eller big som man kan välja i konsollklienten? Jag får samma WU's. Jag har även en konsollklient, där har jag adv-flaggan. Ska testa den nu igen när den är klar och se vad som händer.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Jag har stängt av datorn varje natt, då kan det bli ont om tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Grafikkortet kör jag i windows, bör jag köra det i linux istället?

Det klockar inte ned, ligger på GPU: 701 MHz, Minne: 1848 MHz och Shader: 1402 MHz. Antagligen lite fabriksklockat, minns inte alls vad referens är för GTX 480. En idé kan ju vara att byta till en icke beta drivrutin, ifall det skulle vara något.

Strömförbrukningen ser jag som positivt då datorn är min primära värmekälla, knappt någon värme alls på elementet här.

Verkar kanske värt att klocka lite, temperaturerna är det inga problem med.

Med stora jobb menar jag att jag klickade i denna rutan i den grafiska klienten:

"Allow receipts of work assignments and results greater than 10 MB in size. (Note that such work units may have large memory demands.)

Borde ju vara motsvarande -advmethods, eller big som man kan välja i konsollklienten? Jag får samma WU's. Jag har även en konsollklient, där har jag adv-flaggan. Ska testa den nu igen när den är klar och se vad som händer.

Kör inte grafikkortet i Linux om du inte gillar problem och huvudvärk, dessutom är det inget fördel (poängmässigt) att köra det i Linux (om du nu får igång det. 'big' i den grafiska klienten är samma som som konsol, eller borde vara det. Det borde gå att kryssa i '-advmethods' i den också, om inte kör den gamla hederliga: http://www.stanford.edu/~friedrim/Folding@home-Win32-GPU_XP-6.... Där kan du dels välja det vid start (som flagga i genvägen) eller i configen.

Du vet när du har nya fina adv-WU till GPUn när dom ökar tempen med ~10C och totalpoängen är 5k, dom heter 7620/7621. Hur övervakar du, med HFM typ?

Skrivet av Farenheit:

Jag har stängt av datorn varje natt, då kan det bli ont om tid

http://i55.tinypic.com/34s026u.png

Uh, oh! Lösning: Stäng inte av datorn.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Grafikkortet kör jag i windows, bör jag köra det i linux istället?

Nej, jag missförstod, du nämnde Ubuntu, så jag trodde 480 kortet kördes på Ubuntu också, vilket kunde förklara varför ppdn var lägre än förväntat.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Kör inte grafikkortet i Linux om du inte gillar problem och huvudvärk, dessutom är det inget fördel (poängmässigt) att köra det i Linux (om du nu får igång det. 'big' i den grafiska klienten är samma som som konsol, eller borde vara det. Det borde gå att kryssa i '-advmethods' i den också, om inte kör den gamla hederliga: http://www.stanford.edu/~friedrim/Folding@home-Win32-GPU_XP-6.... Där kan du dels välja det vid start (som flagga i genvägen) eller i configen.

Du vet när du har nya fina adv-WU till GPUn när dom ökar tempen med ~10C och totalpoängen är 5k, dom heter 7620/7621. Hur övervakar du, med HFM typ?

Uh, oh! Lösning: Stäng inte av datorn.

Hehe, nä då tänker jag inte köra det på linux. Fick minst en sådan på konsollklienten i alla fall, har inte kollat sedan. Ska byta så fort jag är vid datorn och lyckas tajma en färdig WU.

Övervakar med resultatsidan, då vet man vad som i slutändan gills på något vis: http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

En av FAHMON och HFM vet jag inte var bra på hantera bonus. Den andra är jobbig att starta. Då skiter jag i det.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

HFM hanterar bonus bra och är lätt att starta, bara dubbelklicka på programfilen eller ställa in så den startar direkt när Windows startar. Med dom programmen får man iaf en fingervisning om det presterar som man kan förvänta sig och kan kanske rädda det tidigare.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack!

Höll precis på få magsår... Först ser jag att uppdateringarna som jag ville installera startade om linux, upptäckte inte det på en bra stund, det var väl igår jag bad den uppdatera, eller var det i morse?

Så det var ju bara och starta klienten, men då funkar inte startkommandot som jag sparat i anteckningar. Jag hatar kommandon, efter lite blod, svett, misslyckade försök och tårar så fick jag ihop följande och den startar:

cd /home/eoz/folding
./fah6 -smp -verbosity 9

JAAA!

Haha, tur man behärskar linux till fullo. ^^

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Gött, för att navigera till en katalog som ligger under 'home' i Linux kan du skriva följande för ex vis katalogen 'folding':

cd ~/folding

Skulle du vilja köra igång foldingen automatiskt när du startar kan du göra som nedan:

Skapa en ny terminalprofil som du kallar för 'fah6smp'. I ett terminalfönster väljer går du på menyn 'File'>'New Profile...'
När den är skapad gå till andra fliken 'Title and Command', kryssa i
'Run command as a login shell' och
'Run a custom command instead of my shell'

I 'Custom Command' skriver du:

/home/eoz/folding/fah6 -smp 8 -bigadv -verbosity 9

Tillbaka i terminalen kör du sedan följande:

cd ~/folding gedit

I gedit skriver du detta:

sleep 5 cd /home/eoz/folding/ gnome-terminal --profile=fah6smp

Spara som fah6smp.sh i folding-katalogen

I terminal igen:

cd ~/folding chmod +x fah6smp.sh

Nästan färdigt, lägg till fah6smp.sh i 'Startup Applications' under 'System'>'Preferences'>'New'. Ge den passande namn och leta upp filen (fah6smp.sh) du nyss skapade.

Så, nu kommer foldingen komma igång så fort du har loggat in på maskinen.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Får inte riktigt bigadv att funka helt. Körde klart en nyss som legat på 28k ppd, a5 och P6900. Min andra nu ligger jag på 32k ppd, också den P6900, och en tpf på 28:30. Kör bara flaggorna -smp -bigadv. Borde ju åtminstone ligga över 40k ppd med en 2600k @ 4,6?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Får inte riktigt bigadv att funka helt. Körde klart en nyss som legat på 28k ppd, a5 och P6900. Min andra nu ligger jag på 32k ppd, också den P6900, och en tpf på 28:30. Kör bara flaggorna -smp -bigadv. Borde ju åtminstone ligga över 40k ppd med en 2600k @ 4,6?

Du nämnde tidigare att detta var en dator du använde. Det drar ned ppd från det förväntade en hel del beroende på hur mycket du använder den, nu vet vi i alla fall att du kan köra klart en BigAdv trots det.

Har du något annat som körs samtidigt på din dator? Typ ett antivirus som kollar upp datorn varje natt eller ett automatiskt backup program?

Sist... du kör direkt från Windows? Det gör jag också, men man ska tydligen få högre ppd om det körs från linux - även om det sker via ett vmware som installerats på windows.
Just det är lite överkurs för mig så du får vänta på ett bättre svar från storfoldarna.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av a4magkar:

Du nämnde tidigare att detta var en dator du använde. Det drar ned ppd från det förväntade en hel del beroende på hur mycket du använder den, nu vet vi i alla fall att du kan köra klart en BigAdv trots det.

Har du något annat som körs samtidigt på din dator? Typ ett antivirus som kollar upp datorn varje natt eller ett automatiskt backup program?

Sist... du kör direkt från Windows? Det gör jag också, men man ska tydligen få högre ppd om det körs från linux - även om det sker via ett vmware som installerats på windows.
Just det är lite överkurs för mig så du får vänta på ett bättre svar från storfoldarna.

Jag använder just nu bara datorn till surf så det drar ner PPDn kanske med 1000. Och a5 processen ligger på 100%. Det konstiga är att vid vanlig SMP folding får jag rimlig PPD, men inte med bigadv. Men kanske ska man köra några bigadv först innan några slutsatser kan dras?

Har kollat lite kring att köra det genom vmware, men det verkar inte som det är någon jätteboost man får (runt 5000ppd)...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Hmm, nu kan jag inte få några bigadv alls. Har prövat gpu tracker, vanliga smp klienten samt client v7. ingen advmethods på. Har inte kunnat få bigadv på en nästan en vecka. har prövat att folda för andra användare men får inga bigadv då heller. mycket konstigt. har stanford slut på bigadv eller vad är grejen?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Hmm, nu kan jag inte få några bigadv alls. Har prövat gpu tracker, vanliga smp klienten samt client v7. ingen advmethods på. Har inte kunnat få bigadv på en nästan en vecka. har prövat att folda för andra användare men får inga bigadv då heller. mycket konstigt. har stanford slut på bigadv eller vad är grejen?

Faktum är att Stanford periodvis kan få slut på Bigadv. Du är inte ensam - även om en vecka låter lite extremt.
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1295179

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av a4magkar:

Faktum är att Stanford periodvis kan få slut på Bigadv. Du är inte ensam - även om en vecka låter lite extremt.
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1295179

"Just so you guys are aware, I just saw this over at FF. bigadv servers are getting moved around and may have wu shortages for the next 2 weeks."

såpass. nåja, bara att vänta

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jupp, har tre maskiner som kan, och är inställda, för att få bigadv men har bara haft en senaste tiden.

Tråden i fråga: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=55&t=19906
Servers som det jobbas med och tydligen har SMP högre prioritet just nu.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i bigadv torkan, men men det kommer säkert nya vad det lider.