Drivrutiner går inte att installera 2x SLI 580

Permalänk

Drivrutiner går inte att installera 2x SLI 580

Håller nu på att installera alla drivrutiner i min nya dator.

Lyckats med alla till moderkortet och ska nu installera dom till Grafikkorten.

Använder två av dessa i SLI - http://www.inet.se/artikel/5409113/gigabyte-geforce-gtx-580-1...

När jag nu ska försöka installera Drivrutinerna så kommer det Installation failed.
Provat med båda skivorna och nerladdade från gigabyts hemsida.

Försöker jag sedan installera dom ytterligare en gång efter det failat så står det: need a restart before installation....
Startar då om datorn och de kommer till samma felmeddelande igen "Installation failed".

OS Win7 64 bit ultimare
CPU i7 2600K
Corsair 8GB ramminne @ 1866 (org)
MK Asus P8P67 WS Revolution B3
1tb samsung spinpoind F3
120Gib OCZ Agility 3 (senaste firmware)

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Då drivrutiner har failat att installeras så där för mig, så har det varit ett ram-minne som varit paj.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

*Edit

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Då drivrutiner har failat att installeras så där för mig, så har det varit ett ram-minne som varit paj.

Låter konstigt, får man hoppas att de inte är så för mig.

För nu när jag startade om datorn igen så hittade windows en uppdatering för ett av grafikkorten så jag inteallerade denna och sedan gick det att installera drivrutinerna för grafikkortet men resterande program som ska intalleras blev inte installerade...

Försökte sedan installera de andra programen men då får jag samma problem som innan.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk

ok

Visa signatur

ASUS P6T Delux|Intel Core I7 @ 2,67GHz|RAM 6GB Kingston DDR3 1333MHz|ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA|Antec 1200||V8 coolermaster
Coolermaster nätdel 850w|Windows 7 ultimate 64|

Permalänk
Medlem

Prova att installera drivers i felsäkert läge.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Ladda ner från nvidia direkt. Pröva ett kort i taget och när det funkar så prövar du sli bryggan.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

Prova att installera drivers i felsäkert läge.

Skrivet av Old KnotVillage:

Ladda ner från nvidia direkt. Pröva ett kort i taget och när det funkar så prövar du sli bryggan.

Har nu lyckats att installera drivrutinerna och programen därtill, dock så när jag installerade dom så kom det upp ett flertal felmeddelande med "application curupt"

Efter man klickat ok på dom så gick installationen igenom.

MEN nu när jag startade om datorn så har den ena skärmen börjat att "blinka" Exp Tappar anslutning, får anslutning hela tiden. (använder två skärmar och detta händer endast på den ena)

Testat att ändra ordningen på dom och hade tänkt testa med en annan kabel snart.

Någon som haft de problemet ?

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Skrivet av vadhettehaaan:

Har nu lyckats att installera drivrutinerna och programen därtill, dock så när jag installerade dom så kom det upp ett flertal felmeddelande med "application curupt"

Efter man klickat ok på dom så gick installationen igenom.

MEN nu när jag startade om datorn så har den ena skärmen börjat att "blinka" Exp Tappar anslutning, får anslutning hela tiden. (använder två skärmar och detta händer endast på den ena)

Testat att ändra ordningen på dom och hade tänkt testa med en annan kabel snart.

Någon som haft de problemet ?

//samma sak med annan kabel (hdmi)

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk

Jag kan bara använda det översta kortet, kör jag det understa så går skärmen i energispar. Vet inte om det har att göra med att jag kör PhysX i auto.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Old KnotVillage:

Jag kan bara använda det översta kortet, kör jag det understa så går skärmen i energispar. Vet inte om det har att göra med att jag kör PhysX i auto.

När man kör med SLI så är endast de ena kortets portat aktiva.
Så jag använder endast det ena kortets portar.

Jag testade nu att installera drivrutinerna igen och då gick allt igenom utan några felmeddelande.
Även skärmen har slutat att "blinka".

Fick dock en Bluescreen när jag sedan startade upp datorn igen men efter de så verkar allt fungera.

Ska jag bara uppdatera alla drivrutiner och OS så får jag se om allt blir bra

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk

Men kan man inte välja vilket kort man vill köra på.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS