Permalänk
Medlem

Min nya dator "flimrar"

Hej. Fick igår hem min dator och packade upp den ivrigt! Började skicka över allt jag hade från min förra mm. Provade att installera BF3 betan och kunde köra på Ultra med bra resultat! Provade sen att intstallera WoW som jag spelar mkt, men när jag kör i Windows mode i graphic inställningarna så flimrar skärmen =/ Tar jag sen och sätter det på full screen som vanligt så flimrar det inte... Givetvis kommer säkert en del av er att svara : Det är ju bara att köra i Full Screen din NAAAAAB!!!!! ^^ Men jag vill veta vrf det blir så?! En helt ny dator med ett GTX 580 kort ska väl för f*n kunna köra wow ¨på Ultra...

Har kollat grafikkortets uppdaterning och den har den sista mjukvaran...

HJÄLP!!!!! Tack!

Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Se över uppdateringsfrekvensen, se om du kan höja den. Se till att din skärm är installerad så du inte kan höga utanför uppdateringsområdet i windows, välj högsta där. Välj sedan samma i spelet.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Se över uppdateringsfrekvensen, se om du kan höja den. Se till att din skärm är installerad så du inte kan höga utanför uppdateringsområdet i windows, välj högsta där. Välj sedan samma i spelet.

Allt står på högsta i spelet... Förstår inte vad du menad med : Se till att din skärm är installerad så du inte kan höga utanför uppdateringsområdet i windows, välj högsta där =/ ?

Permalänk
Medlem

Är det multisampling du menar med uppdateringsfrekvensen? Står nu på det högsta, x8 ,, fortfarande samma sak =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Allt står på högsta i spelet... Förstår inte vad du menad med : Se till att din skärm är installerad så du inte kan höga utanför uppdateringsområdet i windows, välj högsta där =/ ?

Höja*

Vet du att du kan ändra din uppdateringsfrekvens i windows? Hur många FPS du har. Har du mer så går musen mjukare. I alla fall, du hittar inställningen där du ändrar upplösning, gå till avancerade inställningar och välj bildskärm. Där kan du sedan välja uppdateringsfrekvens. Under har du en ruta som stänger av alla uppdateringsfrekvenser som din bildskärm ändå inte kan visa. Tryck i den. Men om inte din skärm är installerad med rätt drivrutiner så kanske du får fel maxvärden där och du får inte i verkligheten det du väljer. 60 Hz ska den ju klara, vissa klarar ju mer. Om du har en gammal TN-skärm så säger det ju sig själv att 120 Hz inte är vad den levererar även om du skulle kunna välja det.

Så om du installerar skärmen kan du bara välja riktiga värden, välj högsta och kom ihåg det. Välj samma uppdateringsfrekvens i spelet. Om du väljer för högt kan du få flimmer och annan skit när du väljer något som är inte är möjligt.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

Höja*

Vet du att du kan ändra din uppdateringsfrekvens i windows? Hur många FPS du har. Har du mer så går musen mjukare. I alla fall, du hittar inställningen där du ändrar upplösning, gå till avancerade inställningar och välj bildskärm. Där kan du sedan välja uppdateringsfrekvens. Under har du en ruta som stänger av alla uppdateringsfrekvenser som din bildskärm ändå inte kan visa. Tryck i den. Men om inte din skärm är installerad med rätt drivrutiner så kanske du får fel maxvärden där och du får inte i verkligheten det du väljer. 60 Hz ska den ju klara, vissa klarar ju mer. Om du har en gammal TN-skärm så säger det ju sig själv att 120 Hz inte är vad den levererar även om du skulle kunna välja det.

Så om du installerar skärmen kan du bara välja riktiga värden, välj högsta och kom ihåg det. Välj samma uppdateringsfrekvens i spelet. Om du väljer för högt kan du få flimmer och annan skit när du väljer något som är inte är möjligt.

Aha. Gick in där nu och det högsta jag kan välja är 60 HZ. Och det har jag inställt på spelet också.. Men det konstiga är att jag inte kan trycka i den rutan du menade? Den är bara grå och kan inte klicka på den? När jag trycker på leta upp drivrutiner för skärmen så står där bara att dom senaste drivrutinerna för PnP bildskärm är redan installerade. =/

Permalänk
Medlem

Och det spelar liksom ingen roll om inställningarna står på low eller ultra.. samma sak =(/

Permalänk
Medlem

Märkte precis att det skimrar även i BF3 .... såg det när jag läste scoreboardsen och allt runtomkring var still

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Musse69:

Märkte precis att det skimrar även i BF3 .... såg det när jag läste scoreboardsen och allt runtomkring var still

Ja, men i BF3 flimrar det för nästan alla.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja, men i BF3 flimrar det för nästan alla.

Hmm ok, men konstigt att den gör det i wow.. gör det mer där...

Permalänk
Medlem

Det är som ränder som vandrar upp i Bf3