Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Synd att 720p är så lite bara

Haha ser att jag postat i denna tråden under namnet "Nilsie", oj det var längesen denna tråden skapades

Gammal men god tråd onekligen
Tror Onlive kommer att lyckas riktigt bra, ett vettigt alternativ för de som vill spela på PC utan att behöva betala sjuka mängder för hårdvaran

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Gammal men god tråd onekligen
Tror Onlive kommer att lyckas riktigt bra, ett vettigt alternativ för de som vill spela på PC utan att behöva betala sjuka mängder för hårdvaran

Mm, är riktigt nyfiken på hur lagget kommer vara bara, om det är en delay som är värre än Vsync-delayen blir det svårt att spela FPS på Onlive

Permalänk
Medlem

Nu har jag dratt iväg ett mejl om att migga mitt account till UK, ska bli spännande å se hur pass bättre responsen blir.

Permalänk
Medlem

Det här är helt klart framtiden. Spelkonsoller är snart ett minne blott. Kanske inte nästa generation men generationen efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Nu har jag dratt iväg ett mejl om att migga mitt account till UK, ska bli spännande å se hur pass bättre responsen blir.

Blev ingen skillnad, är inte UK servers online än eller vad!?

EDIT: Något random spel märktes det faktiskt skillnad, styrningen var helt ok, det var 3d person men man känner av eftersläpningen mest när man ska använda muspekare.

Permalänk
Medlem

Testade igen och nu är det bättre bildkvalite än för ~7 månader sedan och i det bilspel jag körde så var det inget märkbart lagg. Var så lite lagg så att jag "råkade" spela i 1 timme .. :x

Men nej, grafiskt blir det ju inga mästerverk eller något man kan jämföra med en dator för 15k. Tror dock inte onlive vänder sig till de som vill ha något optimalt, mer till de som vill ha något som är mer "konsol". Med skillnad att man kan lira med mus+tangentbord. När de ställer servrar i Sverige så att det blir möjligt att få en inputlag på under 20ms kommer jag definitivt vara på.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Testade precis Just Cause 2 i cirka 15min.
Funkade kanon, inget större lagg av vad jag märkte (har 100mbit fiber).

Dräglade som fan när jag såg detta för cirka 2år sen, eller när det nu släpptes. Hel grym ide
Men stängde av när jag såg att man ska betala i månaden för att spela spelen :/

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Bah inget för mig, då kan man ju lika gärna köpa en konsoll.

- Ingen high-end grafik
- Du äger inte spelen, vilket gör att du inte kan modda etc
- Sparas spel i molnet också? I så fall är du bunden till tjänsten för att kunna fortsatta med spelens progress.

Kan dock tänka mig att personer med sämre datorer kanske kan få ut något av det här.

Permalänk
Medlem

är både positiv och negativ till onlive,,
De positiva är att jag kan lira FEAR 2 på fruns netbook med atom cpu.
Negativt är att spelupplevelsen är lika "wow" som att se på ett youtube klipp, grafikinställningarna är på tog för låga.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Dom kör med en ganska hyfsad rea nu, spel för 1$ och det finns några hyfsade titlar. Det blir nog att man provar på ett spel trots det lilla lagget som finns.

Någon som har tips på spel som borde funka att köra trots lite input lag och halvbra grafik? Jag har provat på ett par FPS och det var inte så jäkla kul faktiskt.

Visa signatur

Mjo