IpHoNe är en dyr telefon..

Permalänk
Medlem

IpHoNe är en dyr telefon..

.. men tycker ni inte att de tagit i lite väl när det gäller priset den här gången ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420

Permalänk

hehehe xD

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

.. men tycker ni inte att de tagit i lite väl när det gäller priset den här gången ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420

Fast det hade ju varit fett att släppa en iphone som kostar lite mer än de vanliga för då är det ju ännu mer status att ha en

Permalänk
Medlem

prisvärd!

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är problemet, de har satt ett högt pris för att vara säkra, och tjäna pengar på de som köper i förtid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hahaha

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

glöm inte +FRAKT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madmoremax:

glöm inte +FRAKT!

ah... Hade de varit fraktfritt hade det blivit ett givet köp!

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Om vi nu säger att den skulle kosta 160K. Vad skulle hårvaran va då? Hologram och 1 års batteritid? ^^ Är det värt det? Hmm...

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Om vi nu säger att den skulle kosta 160K. Vad skulle hårvaran va då? Hologram och 1 års batteritid? ^^ Är det värt det? Hmm...

glöm inte intel sandybridge 2600k och 2st Ati 6990 antilles!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av Swippz:

Fast det hade ju varit fett att släppa en iphone som kostar lite mer än de vanliga för då är det ju ännu mer status att ha en

Sen när blev det status att äga en iPhone? Känns som om 7 av 10 äger en iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvmojen:

Sen när blev det status att äga en iPhone? Känns som om 7 av 10 äger en iPhone.

vf köper man en iphone då? Jag tror att om dom köper en så ser det ut som om dom har mycket pengar för en iphoe är typ den dyraste telefonen.

Permalänk
Medlem

Iphone har blivit tillräckligt vanligt för att kallas Svenssontelefon numera...

Permalänk
Medlem

Vet inte varför man gör så, men tror det är för att folk "inte ska köpa" den innan den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

glöm inte intel sandybridge 2600k och 2st Ati 6990 antilles!

Vattenkylt också!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Lätt värt!

Permalänk
Medlem

Sounds legit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Korvmojen:

Sen när blev det status att äga en iPhone? Känns som om 7 av 10 äger en iPhone.

Sedan den första Iphonen lanserades! Har du bott under en sten de senaste åren pojk?
Huruvida den fortfarande är en statuspryl kan man däremot diskutera.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Sedan den första Iphonen lanserades! Har du bott under en sten de senaste åren pojk?
Huruvida den fortfarande är en statuspryl kan man däremot diskutera.

HAR den varit en "statuspryl"?

Har alltid sett den som en dyr leksak.

Har själv en... men skulle aldrig köpt en ifall man inte fått ett så bra pris på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Sedan den första Iphonen lanserades! Har du bott under en sten de senaste åren pojk?
Huruvida den fortfarande är en statuspryl kan man däremot diskutera.

Hmm, vi måste ha vitt skilda åsiker. Det enda jag skulle kunna gå med på är att Iphoneägare skulle kunna stämplas som döda fiskar.

Men visst, i 7an är det säkert skitcoolt att ha en Iphone 4 som pappat betalat för, vad vet jag, men jag ser verkligen inte mina arbetskamraters Iphones som statussymboler xD

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill nog påstå att fram till att ihpne-4 släpptes och även de första veckorna för iphone-4 så var det jävligt hypat med denna lur i alla dess utföranden.
Jag kan svära på att en stor del av köparna egentligen inte behövde en lur för 8 tusen kronor egentligen. Var det bara funktionen av en smartphone som var intressant så har det funnits betydligt mycket billigare alternativ än att köpa den senaste iponeluren.

Fan vad folk visat upp sina iphones i min omgivning. Aldrig varit med om att folk visat upp någon annan typ av lur lika intensivt som denna.

Bara en sådan sak att en hel uppsjö studenter kostar på sig en telefon som man tappar så lätt när priset ligger på en hel månadsinkomst för dessa studeneter! Det säger väl en del...

Gällande priset så tror jag ju att de flesta som lägger mer än 3k på en mobil oavsett märke eller tillverkare har intresse av att visa upp en status genom sitt mobilköp även om majoriteten varken tänkt på sitt köp på det sättet eller skulle vilja erkänna detta.

Självfallet är det inte någon status att idag ha en gammal version av någon iphone. Det är inte heller lika hett att ha en iphone-4 idag som det var för ett år sedan. Det ger ju såklart mindre och mindre status ju fler som traskar runt med telefoner som kostar nära nog så mycket som ett halvt års konsumtion av mat. Men mobiltelefoner har fungerat som statussymbol i väldigt många år nu. Att tro något annat är naivt. Och självfallet är det det dyraste segmentet av telefoner som är av relevans här. Och i detta segment hittar vi Iphonen.

Jag vill tillägga att jag förstår att det inte bara var en statuspryl när de två första versionerna av iphone dök upp på marknaden. Då hade produkterna något helt unikt ur ett funktionsperspektiv men detta tekniska språng som Apple hade tagit där började suddas ut redan innan 3Gs hade kommit ut på marknaden (här får det plats en helt egen disskusion inser jag...).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det blir lätt ett köp!! En telefon för 157081 kr, det är ju bara ett måste! Jag kan ge allt för en Apple produkt haha

Permalänk
Medlem

Försöker du vinna tönt-VM genom att skriva Iphone som IpHoNe?

Permalänk
Medlem

Jag gillar iPhone för att jag tycker om själva mobilen och att jag inte gillar varken andriod eller WM. Skiter rätt hårt i statusen den ger :/

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Jag gillar iPhone för att jag tycker om själva mobilen och att jag inte gillar varken andriod eller WM. Skiter rätt hårt i statusen den ger :/

Håller med, när jag började leta ny telefon använde jag fortfarande en 6 år gammal sony ericsson. Tittade på flera smart phones, testade bara android lurar och iphone men föll för iphone. Ångrar inte mitt val

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Jag vill nog påstå att fram till att ihpne-4 släpptes och även de första veckorna för iphone-4 så var det jävligt hypat med denna lur i alla dess utföranden.
Jag kan svära på att en stor del av köparna egentligen inte behövde en lur för 8 tusen kronor egentligen. Var det bara funktionen av en smartphone som var intressant så har det funnits betydligt mycket billigare alternativ än att köpa den senaste iponeluren.

Fan vad folk visat upp sina iphones i min omgivning. Aldrig varit med om att folk visat upp någon annan typ av lur lika intensivt som denna.

Bara en sådan sak att en hel uppsjö studenter kostar på sig en telefon som man tappar så lätt när priset ligger på en hel månadsinkomst för dessa studeneter! Det säger väl en del...

Gällande priset så tror jag ju att de flesta som lägger mer än 3k på en mobil oavsett märke eller tillverkare har intresse av att visa upp en status genom sitt mobilköp även om majoriteten varken tänkt på sitt köp på det sättet eller skulle vilja erkänna detta.

Självfallet är det inte någon status att idag ha en gammal version av någon iphone. Det är inte heller lika hett att ha en iphone-4 idag som det var för ett år sedan. Det ger ju såklart mindre och mindre status ju fler som traskar runt med telefoner som kostar nära nog så mycket som ett halvt års konsumtion av mat. Men mobiltelefoner har fungerat som statussymbol i väldigt många år nu. Att tro något annat är naivt. Och självfallet är det det dyraste segmentet av telefoner som är av relevans här. Och i detta segment hittar vi Iphonen.

Jag vill tillägga att jag förstår att det inte bara var en statuspryl när de två första versionerna av iphone dök upp på marknaden. Då hade produkterna något helt unikt ur ett funktionsperspektiv men detta tekniska språng som Apple hade tagit där började suddas ut redan innan 3Gs hade kommit ut på marknaden (här får det plats en helt egen disskusion inser jag...).

Efter att läst ditt inlägg och med lite eftertanke är jag redo att hålla med dig. Måhända att iPhone var en statuspryl när den först lanserades men efter det har den bara blivit vanligare och vanligare.

Skrivet av Swippz:

vf köper man en iphone då? Jag tror att om dom köper en så ser det ut som om dom har mycket pengar för en iphoe är typ den dyraste telefonen.

Måhända att det är den dyraste telefonen men också en av de vanligaste. Om den sen är värd sitt pris är såklart upp till var och en att bestämma.

Permalänk
Avstängd

Apple -.-,

Hade en Iphone tröttnade på skitet!

köpte en Galaxy s2 och livet blev fan så mycket roligare!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD