Sjukt less på BF3 efter uppgradering

Permalänk
Skrivet av Hukke97:

Lägger man så mycket pengar på ett spel måste man vara mer eller mindre mentalt sjuk.

Jag hittar ingen diagnos som passar, men kan faktiskt på samma spår tycka att tråden skriker "hej kom och hjälp mig".

Det är fortfarande mängder med buggar i BF3. Varför? Det blir så. Varför? Det är en BETA. Jag är inte först att säga det, inte ens bland dem första att säga det, men det är en beta och du ska testa buggarna. Du ska hitta felen, det är därför du får spela. Inte för att maxa bf3 och njuta av spelet, även om hypen ökar pga smakprov vilket också är en del av affärsidén. Du är testkaninen. Fungerar BF3 riktiga releasen dåligt på din rigg har du rätt att gnälla.

Däremot inte sagt att det är omöjligt med problem med överklockade prestandamonster med överklockningsprogram och annat. Inte omöjligt att felen uppstår där. Jag spelar ultra på min rigg på stabil FPS. Anti-Aliasing kommer förbättras hoppas jag däremot, shadows är också extremt krävande. Kanske lyckas koda det mer effektivt till release? Vore nice. Jag vill ha 60+ fps, ALLTID. Helst 120+ eftersom jag har sådan skärm, men det skulle kräva lite ^^

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem

Antar att det är lotteri såhär i början för olika setups. Jag är helnöjd och har inte stött på några somhelst problem med FPS dippar.. Kommer väldigt sällan under 100FPS..

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD80 | 16GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II SLI | OCZ Agility 3 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | HAF X | OCZ ZX 1000W | BENQ XL2410T 120Hz

Permalänk

Alltså, spelet är inte ens släppt ännu! Spelet ligger i BETA, du spelar en ofärdig version av spelet. Det står överallt i disclaimern som du accepterat när du loggat in på Battlelogen första gången att du spelar ett ofärdigt spel och att prestandan inte är vad den skall vara.
Chill! Spelet kommer flyta på som bara den sen när det släpps, det är jag övertygad om. Har BETAn ens stöd för SLI?

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Men vad jag hört har ALLA problem med prestandan i BF3, så du ska nog inte vara orolig.

Knappast. Jag vet att inte alla inställningar funkar i betan men kör ändå på ultra för några av inställningarna funkar iaf. Så 1920x1080 & ultra, inte det minsta lagg med 5870. Ja jag vet att det inte kommer funka lika bra i release men fattar inte hur du kan säga att alla laggar. Laggar inte ett dugg.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd

Som alla andra säger, det kommer bli bättre. Jag har 2st GTX 470 soc med en i7 950 @ 4ghz och 12gb ram.

Min fps låg på allt mellan 110-150 förut ( @Ultra ) nu har den gått ner till 70-75 (visserligen laggar jag inte men det är ju ändå en rejäl fps-minskning)

Jag vet inte, men dom kanske bara testade SLI-stödet en snabbis?
Men iallafall så kommer ju allt att optimeras, och kan min rigg prestera ett snitt på 120fps i SLI så kan din göra bra mycket mer än så.

Du behöver nog inte vara orolig, för din dator är det ju inga större fel på!

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

En slutsas att dra verkar vara att AMD har prickat bättre än Nvidia med drivrutiner till betan.
Överlag känns faktiskt nu som att det kommer bli betydligt bättre åtminstone nån månad efter riktiga releasen.

Apropå er som tyckte jag var mentalt sjuk för att bygga denna rigg bara för ett spel :P.... nä minst lika kul att bygga, modda och klura för att få till ett väl fungerande system. Extra kul att testa vattenkylning för första gången, sjukt bra temps ger det verkligen.

Men först och främst av allt i datorvärlden klappar mitt hjärta för Half-Life 3, måtte Valve rappa på så jag får maxa det med denna rigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Som alla andra säger, det kommer bli bättre. Jag har 2st GTX 470 soc med en i7 950 @ 4ghz och 12gb ram.

Min fps låg på allt mellan 110-150 förut ( @Ultra ) nu har den gått ner till 70-75 (visserligen laggar jag inte men det är ju ändå en rejäl fps-minskning)

Jag vet inte, men dom kanske bara testade SLI-stödet en snabbis?
Men iallafall så kommer ju allt att optimeras, och kan min rigg prestera ett snitt på 120fps i SLI så kan din göra bra mycket mer än så.

Du behöver nog inte vara orolig, för din dator är det ju inga större fel på!

Tycker att jag borde ha ganska mycket mer än dig med mina 560 Ti:or men jag har faktiskt mindre fps. Så mycket säger betan om olika riggar just nu.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är det ingen nu förtiden som fattar vad BETA är för något?
BETAN är ju för fan till för att testa spelet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så klart det inte är helt felfritt en-_-

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TheGamerGhost:

Är det ingen nu förtiden som fattar vad BETA är för något?
BETAN är ju för fan till för att testa spelet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så klart det inte är helt felfritt en-_-

Sluta tjata om att det är en Beta, det är säkert 20 stycken som redan påpekat det i denna tråd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Knappast. Jag vet att inte alla inställningar funkar i betan men kör ändå på ultra för några av inställningarna funkar iaf. Så 1920x1080 & ultra, inte det minsta lagg med 5870. Ja jag vet att det inte kommer funka lika bra i release men fattar inte hur du kan säga att alla laggar. Laggar inte ett dugg.

Det laggar inte för mig heller. Har bra uppkopling.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Har precis lagt en massa pengar på riggen sign. En stor anledning till burken var att se BF3 flyta som smör. Dock när jag kör i upplösningen 2560*1440 dyker det upp små lagg nån gång ibland när jag maxar allt som går. Anledningen till detta är antagligen att vram användningen ligger på 1500mb....
Fan vad less jag är
Har varken tid pengar eller lust att greja något mer med denna dator

Bara så ni vet, om nån har lust att lida med mig

taskigt läge men jag tar gärna ett av de 580

Permalänk
Antielefant

Är det bara jag som undrar varför man tar detta klagomål här, och inte direkt på EA's forum för buggrapportering?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zcenicx:

Är det bara jag som undrar varför man tar detta klagomål här, och inte direkt på EA's forum för buggrapportering?

Han ville nog bara skriva av sig lite och få en klapp på axeln.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av ehenkeee:

Har precis lagt en massa pengar på riggen sign. En stor anledning till burken var att se BF3 flyta som smör. Dock när jag kör i upplösningen 2560*1440 dyker det upp små lagg nån gång ibland när jag maxar allt som går. Anledningen till detta är antagligen att vram användningen ligger på 1500mb....
Fan vad less jag är
Har varken tid pengar eller lust att greja något mer med denna dator

Bara så ni vet, om nån har lust att lida med mig

Hej, du verkar vara en smart kille men nu ställer jag en dum fråga, har du varit inne i bios och ändrat volten på dina minnen? För mina corair Dominator var inställda på 1.5v men dom ska lira på 1.65v, för den tabben gjorde att jag tappade effekt!

Permalänk
Medlem

No offence. Men, den här tråden skricker "Hey, jag kan inte maxa bf3. Tyck synd om mig!" Det finns en feedback forum i battlelog, den är till för att användas. DICE tar åt sig all feedback väldigt bra dom får via battlelog. Om du vill hjälpa dig själv så skriv där istället. Vi behöver inte 20st trådar på sweclockers om att man inte kan maxa bf3 betan eller det är instabilt. Ta bara inte illa upp av detta inlägget.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Lugna dig ett tag, det är en beta och drivrutinerna är säkert inte ens riktigt optimerade än, ge det tid så kommer det flyta bättre än en gummibåt på smör

Visa signatur
Permalänk
Medlem

först och främst så är det GALEN stor skillnad i fps mellan 1920x1080 vs 2560x1440!! samma galna skillnad mellan FULL AA och 0x!!

jag brukar gå ner i upplösning men behålla ALLA effekter osv på max (AA alltid på 0x)

1920x1080 är inte fult alls enligt mig men flyter galet mkt bättre!
och varför svarar över 50 personer "BETA" i denna tråd ?
buggar har väl ändå inte så mkt med fps att göra det är väl grafikmotorn och hur den är uppbyggd som avgör "flytet" ??
en buggig beta kanske bidrar med mkt fel och ostabilitet (stavning) men att det gör så att spelet flyter sämre låter konstigt tycker jag.
att det dessutom utöver detta inte används alla effekter som kommer finnas tillgängliga vid release tyder ju snarare på att det kommer kräva ännu mer kraft från våra datorer?!?!

vi kan ju jämföra med alla andra "krävande spel" ta crysis tex inte flyter det bättre alls nu jämfört med betan, inte vad jag märkt iaf , se på alla krävan de MMO:s samma med dem.

jag tror vi får leva med /vänja oss med att spelen kommer alltid vara steget före respektive tillgänglig hårdvara dvs oavsett om man har "bestinslot prylar" som dator så kommer man ej kunna maxa de senaste titlarna.

säger inte att jag har rätt och så här är det punkt slut men det är så man känner iaf och nå man får leva med helt enkelt.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker att jag spelar på ultra just nu i 1920x1080, kan testa maxa det (om det inte redan är max?) och se hur mycket minne som används.

EDIT: Maxat på 1920x1080, spelbart med 60fps+ (skulle jag gissa) och du är inte ensam.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Har precis lagt en massa pengar på riggen sign. En stor anledning till burken var att se BF3 flyta som smör. Dock när jag kör i upplösningen 2560*1440 dyker det upp små lagg nån gång ibland när jag maxar allt som går. Anledningen till detta är antagligen att vram användningen ligger på 1500mb....
Fan vad less jag är
Har varken tid pengar eller lust att greja något mer med denna dator

Bara så ni vet, om nån har lust att lida med mig

tror din rigg räcker mer än väl plus att de är BETAN! Riktiga spelet kommer inte vara så de fattar juh vem som helst

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RasmusC:

WHOA... Jag lider med dig xD 3 st 580!? och i7 980x HAHA borde flyta som vatten tycker jag :S Men som tröst: Det kommer dem säkert fixa inom sin tid Så medans är det bara att sänka något? typ shadows till high.

Då gör du något fel om det inte flyter för dig jag har min gammla dator kvar med en i7 960 till 3.8 ghz och 1x 580 EVGA från 772 Mhz på klocken till 792

Ohc jag har 70 FPS HELA TIDEN med allt ultra och ingen AA på med lite drop till 55 FPS med stora feta sprängningar och jag spelar i 1920/1080 så

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ehenkeee:

Har precis lagt en massa pengar på riggen sign. En stor anledning till burken var att se BF3 flyta som smör. Dock när jag kör i upplösningen 2560*1440 dyker det upp små lagg nån gång ibland när jag maxar allt som går. Anledningen till detta är antagligen att vram användningen ligger på 1500mb....
Fan vad less jag är
Har varken tid pengar eller lust att greja något mer med denna dator

Bara så ni vet, om nån har lust att lida med mig

Desperat försök att skryta om din dator? Det är fel på spelet, inte din dator.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt om detta är till hjälp eller förargelseväckande beteénde xD
Men jag kör tyvärr just nu på ett singel 69702gb referens kort och 1080p funkar fin fint på ultra utan drops på beta drivisar.
Samma sak i eyefinity 6000/6090x1080 funkar helt ok på ca medium/high.

Jag antar att nästan allas problem är beta relaterade, och till väldigt stor del drivrutiner.
Bara hålla i hatten och vänta in retail med slipade drivisar.
Ni får gärna slänga in en bön för mina 6950 kort också. ;/

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Skrivet av SalaMAD:

Menar du då att alla människor ska få tillbaka pengar från crytek för crysis som fortfarande inte går att maxa på en idag maxad rigg?

ehenkeee; lägga ut bilder i galleriet på din rigg?

maxad crysis...

Allt på högsta i 5080x2560 med bezel correction.

Förutom shaders för det funkar inte med quadsli.

Han förklarar detta i kommentaren till videon och länkar till byggloggen på ett forum och fler speltester+ heaven bench. Annars kan man ju kolla andra poster från samma youtubeanvändare för att se de andra testerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Jag ser exakt samma betende 60-100 och sen tre sekunder 10,,,spelet släpps 25 men kommer nog att funger halvbra tills jul..

kan iof rekomendera att spela betan på medium, då är frameraten hyfsat stabil

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |