Permalänk
Medlem

Herregud..........

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

vet inte om jag har plats i datorn till allt detta :s radiator pump och sånt :s

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem

Läste: Gtx 580 problem
Tänkte: vad fan, vad har hänt nu då med GTX580?

Läste: OMFG ... Allvarligt?
Tänkte: Har kastat bort 30 min av mitt liv i onödan ... men var hilarious xD

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Det här blir ju bara roligare och roligare

Det är ju nästan så att man borde skicka en länk till eVGA på den här tråden så de kan ha nåt att prata om på fikarasten nästa vecka De lär ju inte fatta svenska dock

Gissar att du inte läste recensionen som de länkade till på inwarehouse

The EVGA GTX 580 FTW Hydro Copper 2 is made for a specific type of enthusiast. It comes with a custom, pre-installed water block that eliminates two of the biggest concerns associated with high end graphics cards: heat and noise. When interconnected to a liquid cooling loop, the HC2 makes no sound and operates at relatively frigid temperatures. The lower operating conditions inherently lead to increased overclocking ability and the performance edge that goes along with it. Keep reading as we install this monster in our liquid cooled test bed to see how fast it can really go.

Let's get this out of the way first. The GTX 580 FTW HC2 is really expensive. While it's not the most expensive consumer gaming card out there (Asus HD 5970 Ares 4GB sells for $1099), buying the HC2 will leave a considerable hole in your wallet. But if you're seriously interested in this card, it's a safe bet that price is not the deciding factor in your purchasing decision. There are plenty of mainstream models that offer better bang for your buck. This card targets the ultra high end of the market and was designed for the handful of enthusiasts that want no comprimise solutions.

Permalänk
Konsolgrävare

GHahahaha! bästa tråden på länge! fy fan vad roligt! dagens fail på existenz eller vad

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet så tycker jag att du ska skicka tillbaka kortet till inwarehouse. Det känns som att du behöver lite mer kött på benen innan du ger dig in på vattenkylning. Annars så kan jag fixa det åt dig.. om du bor i Kalmar.

Permalänk
Medlem

ville bara säga igen att kortet är inte trasig eller DEAD lol kortet fungerar normalt , men jag använder inte den nu jag ska skaffa en vattenkylning lol

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

ville bara säga igen att kortet är inte trasig eller DEAD lol kortet fungerar normalt , men jag använder inte den nu jag ska skaffa en vattenkylning lol

Hehe som sagt gå till närmaste dator affär och fråga. och måste säga du verkar skön, du påminner mig om maria montazami när du skriver. (när du ser sand, då är det dags att gå )

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

Hehe som sagt gå till närmaste dator affär och fråga. och måste säga du verkar skön, du påminner mig om maria montazami när du skriver. (när du ser sand, då är det dags att gå )

lol xD

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Om du har möjlighet så tycker jag att du ska skicka tillbaka kortet till inwarehouse. Det känns som att du behöver lite mer kött på benen innan du ger dig in på vattenkylning. Annars så kan jag fixa det åt dig.. om du bor i Kalmar.

kommer dem att betala mig tillbacks även om jaghar öppnat kartongen och använt den? för att jag har öppnat kablar och små påsar lol

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Skrivet av hdmihdv:

kommer dem att betala mig tillbacks även om jaghar öppnat kartongen och använt den? för att jag har öppnat kablar och små påsar lol

Jo det ska dem göra. Du har 14 dagars ångerrätt enligt svensk lag. http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

kommer dem att betala mig tillbacks även om jaghar öppnat kartongen och använt den? för att jag har öppnat kablar och små påsar lol

Tror inte det största problemet i detta fallet är om du har "öppnat små påsar" lol

I så fall är det nog lite värre att du kört ett kort som skall vattenkylas utan just vatten

Annars har du en väldigt skön inställning som några skrev där uppe Jag hade blivit helt förstörd om jag gjort något sånt här. Svenska Hollywood-fruar nästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

du har 14dagars ångerrätt enligt svensk lag OM DET ÄR KÖPT VI INTERNET eller på distans

Varan ska dock vara i "väsentligen oförändrat skick". Frågan är vad butiken säger om den saken om dom läst den här tråden?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

Verkar dock väldigt konstigt att ett utan tvekan high end kort som MÅSTE ha vattenkylning för att kunna köra google earth skulle säljas utan vattenkylning. Du borde få pengar tillbaka enbart på grund av att varan inte ens är komplett. Som att en mobiltelefon levereras till dig utan funktionen att ringa eller ta emot samtal, men den kan göra allt annat. Verkar väldigt suspekt!

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Detta är säkert en urdum fråga, men har sett så många urdumma fel och problem på sista tiden så.... Du HAR kopplat vatten till kortet va?

Skrivet av MultiMan:

Veckans felsökningsdiplom går till WolfOfVengeance.

Jag hade ärligt talat aldrig ens funderat över det scenariot.

Hatten av för den bästa tråden jag läst på mkt länge. Är som vattenkylningshistorien när snubben fyller chassit med vatten fast sant den här gången! Bilden på kortet senare i tråden gör ju det här till det starkast lysande forumguld man kan önska.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt? Du har köpt ett kort som kyls med vatten för lite drygt 7k, UTAN att ha vattenkylning till dator? Hur är det ens möjligt?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Helt ärligt? Du har köpt ett kort som kyls med vatten för lite drygt 7k, UTAN att ha vattenkylning till dator? Hur är det ens möjligt?

lol jag gillade kortet hahahah visste inte att den har vattenkylning lol

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musketör:

Verkar dock väldigt konstigt att ett utan tvekan high end kort som MÅSTE ha vattenkylning för att kunna köra google earth skulle säljas utan vattenkylning. Du borde få pengar tillbaka enbart på grund av att varan inte ens är komplett. Som att en mobiltelefon levereras till dig utan funktionen att ringa eller ta emot samtal, men den kan göra allt annat. Verkar väldigt suspekt!

De som köper ett vattenkylt grafikkort vill oftast inte ha den billiga kylningen som följer med. Vattenkylningen måste anpassas till chassit och delarna i det så att ha en standard för vattenkylda datorer blir nära omöjligt.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Lol men va?! Hur lyckades du med det där? Dagens lol!

Du lär nog snarare vara på jakt efter något som ser ut som och kostar som denna: http://www.inet.se/artikel/1902127/evga-geforce-gtx-580-1536m...

Och jag lovar dig, du vill inte trassla med vattenkylning. Det är något endast inbitna "experter" gör. Jag skulle till exempel inte våga mig på något sådant.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Jag vill gråta! För det första på grund av misshandeln av grafikkortet och den höga lvln av retardism! För det andra för jag hatar folk som inte svarar på frågor eller tar till sig av de svar dem får! Svara på frågorna, sluta tänk själv och gör för fan inget annat än att koppla in ditt gamla grafikkort tills dess att du har de grejerna som krävs för att kyla ditt nya grafikkort!

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så ger man fan i att bete sig som en idiot mot folk som har problem. Blir riktigt jävla förbannad av att läsa svar som ditt i trådar där folk faktiskt behöver hjälp, fyfan säger jag! Javisst, han skriver lol i sina inllägg och verkar ta det hela med en klackspark, men om man är någorlunda funtad i psykologi så fattar man att han inte tycker det är speciellt kul och det blir ju knappast bättre av att folk, som faktiskt är kunniga i området, trycker ned honom istället för att hjälpa till.
Extremt låg nivå, hoppas du skäms.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

jag kommer att skicka kortet imorgon men dem skrev du måste ange serienummer på amballage vilken serienummer är det ?

kortet är köpt från inwarehouse

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

jag kommer att skicka kortet imorgon men dem skrev du måste ange serienummer på amballage vilken serienummer är det ?

kortet är köpt från inwarehouse

Ska finnas på kartongen som grafikkortet ligger i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Ska finnas på kartongen som grafikkortet ligger i

ah jag hittade den , nu väntar jag på return lappen

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

ah jag hittade den , nu väntar jag på return lappen

Så bra att det löste sig utan att du fick dig en dyr läxa då!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Anguzz:

Eller så ger man fan i att bete sig som en idiot mot folk som har problem. Blir riktigt jävla förbannad av att läsa svar som ditt i trådar där folk faktiskt behöver hjälp, fyfan säger jag! Javisst, han skriver lol i sina inllägg och verkar ta det hela med en klackspark, men om man är någorlunda funtad i psykologi så fattar man att han inte tycker det är speciellt kul och det blir ju knappast bättre av att folk, som faktiskt är kunniga i området, trycker ned honom istället för att hjälpa till.
Extremt låg nivå, hoppas du skäms.

bra sagt!

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Medlem

Fin SSD grabben har.
Det verkar inte fattas stålar i alla fall....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musketör:

Verkar dock väldigt konstigt att ett utan tvekan high end kort som MÅSTE ha vattenkylning för att kunna köra google earth skulle säljas utan vattenkylning. Du borde få pengar tillbaka enbart på grund av att varan inte ens är komplett. Som att en mobiltelefon levereras till dig utan funktionen att ringa eller ta emot samtal, men den kan göra allt annat. Verkar väldigt suspekt!

Ungefär det hände migockså. Jagöpte ett chassi och när jag får det är det tomt! Inte en enda datordel i det...

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Helt underbart roligt. Borde skaffa en forumsdel dit alla "epic fail"-trådar flyttas. Jag kommer leva gott en vecka bara av den här.

Fint att det löste sig innan kortet brann upp.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk

Awesome, tack för underbar läsning till eftermiddagskaffet :).

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Haha detta gjorde min dag, ska bli spännande vad du ska köpa nästa gång. Men förvarna oss innan du skapar en tråd så alla kan skratta tillsammans, så hinner vi lägga upp en TS server.

Du är bäst manneeeennn!