Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat!

Ska flytta till hus (får nycklarna på fredag) och ska tapetsera för första gången själv.. kan bli intressant Tar inspiration härifrån

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Jovisst formulerade jag mig väl där? xD Var inte precis så jag skulle skriva, men men... ni förstår nog hur jag menade hoppas jag.

CV eller inte, men upp med lite bilder nu Lappa.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

CV eller inte, men upp med lite bilder nu Lappa.:):D

Har inga bilder gick piss idag. Trött och jävlig och orkade verkligen inget. Fick betsat en dörr för att se hur det blev. Själva jobbet blev jävligt bra men blev inte snyggt med vit bets så målar i vanlig vit istället. Började sätta lite lister i sovrummet då gick bygglampan sönder så jag såg inget. Sen upptäckte jag att dörrhandtagen jag köpt var bruna och inte svarta. Såg svarta ut genom plasten. Dom luras dom jävlarna för vem fan vill köpa bruna handtag?

Kommer bli mer bilder nästa vecka, ska vila i morgon och fredag och på lördag blir det att åka till Stockholm och titta på en polare som spelar och dricka ett par öl

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lappa:

Har inga bilder gick piss idag. Trött och jävlig och orkade verkligen inget. Fick betsat en dörr för att se hur det blev. Själva jobbet blev jävligt bra men blev inte snyggt med vit bets så målar i vanlig vit istället. Började sätta lite lister i sovrummet då gick bygglampan sönder så jag såg inget. Sen upptäckte jag att dörrhandtagen jag köpt var bruna och inte svarta. Såg svarta ut genom plasten. Dom luras dom jävlarna för vem fan vill köpa bruna handtag?

Kommer bli mer bilder nästa vecka, ska vila i morgon och fredag och på lördag blir det att åka till Stockholm och titta på en polare som spelar och dricka ett par öl

Det låter som en Plan käre Lappa.:) Ha ha...:) Jag tänkte samma sak angående dörrhandtagen: dom måste ju luras de jävlarna (som sagt) för vem köper bruna dörrhandtag frivilligt.:D:O

Jag sitter här med en öl och SMS:ar med en tjej.;) Så man kan nästan säga att jag är en deja vu av vad du kommer att göra i framtiden (nästan;)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Så du menar att du bara sett lgh med Gänga 3 då?
Vad fan har de för prylar som drar så mycket då nästan alla hushåll i Sverige har gänga 2 säkringar eller automatsäkringar?

Färg Strömstyrka Gänga Rosa 2 A II Brun 4 A II Grön 6 A II Röd 10 A II Svart 13 A II Grå 16 A II Blå 20 A II Svart 35 A III Vit 50 A III Koppar 63 A III

Du glömde ju Gul 25 A .. Gänga II

50A är väl silver? inte vit?

Edit: googlade runt lite och verkar vara vit, iallafall passdelen.. men jag tänkte på indikerings"pluppen" bak på säkringen.. den är då silver tycker jag

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Du glömde ju Gul 25 A .. Gänga II

50A är väl silver? inte vit?

Edit: googlade runt lite och verkar vara vit, iallafall passdelen.. men jag tänkte på indikerings"pluppen" bak på säkringen.. den är då silver tycker jag

25A brukar vara avsedd som byggsäkring.
63A brukar man ju säga bajsbrun till. De må inte stämma till 100 enligt färgskalan då olika tillverkar ha lite olika nyanser känns det som.

Måste kolla vilken färg 100A Gänga 4-5 har. Tror den var röd. Den är inte så vacker

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

25A brukar vara avsedd som byggsäkring.
63A brukar man ju säga bajsbrun till. De må inte stämma till 100 enligt färgskalan då olika tillverkar ha lite olika nyanser känns det som.

Måste kolla vilken färg 100A Gänga 4-5 har. Tror den var röd. Den är inte så vacker

Byggsäkring? vad pratar du om

Jag har då sett ett antal hus med 25A huvudsäkring.

Sen i större fastigheter är det ju ofta 25A-grupper till motorvärmare samt 3-fasuttag 32A + annat.

Mjo har faktiskt stött på 100A säkringar 1 gång, finns som huvudsäkring på en äldre hyresfastighet utanför staden jag bor i. Ovanligt att se

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Byggsäkring? vad pratar du om

Jag har då sett ett antal hus med 25A huvudsäkring.

Sen i större fastigheter är det ju ofta 25A-grupper till motorvärmare samt 3-fasuttag 32A + annat.

Mjo har faktiskt stött på 100A säkringar 1 gång, finns som huvudsäkring på en äldre hyresfastighet utanför staden jag bor i. Ovanligt att se

Jag dokumenterade en hel stad ute i elskåp och fasad mätarskåp och som oftast satt det Svart gänga 3 35A säkring och sen 16A säkring för fasadmätarskåpet. 35An är i stortsett bara en säkring för själva kabeln. Förr eller de finns säkert nu med. Säkringar som är liiite längre och har större kontaktyta för att man inte ska behöva ha PK.
Byggsäkring kommer ifrån att vid de flesta nybyggnationer så sätter man inte in PK (eller man gjorde inte iaf då) och sen när färdiganmälan var gjord att huset var klart så säkrades det om till rätt Storlek på säkringen och dit med en PK.

Jag har skruvat i en hel del elskåp och tittat i måååånga fasadmätar skåp och sett en hel del fina fulingar med muttrar och mynt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag dokumenterade en hel stad ute i elskåp och fasad mätarskåp och som oftast satt det Svart gänga 3 35A säkring och sen 16A säkring för fasadmätarskåpet. 35An är i stortsett bara en säkring för själva kabeln. Förr eller de finns säkert nu med. Säkringar som är liiite längre och har större kontaktyta för att man inte ska behöva ha PK.
Byggsäkring kommer ifrån att vid de flesta nybyggnationer så sätter man inte in PK (eller man gjorde inte iaf då) och sen när färdiganmälan var gjord att huset var klart så säkrades det om till rätt Storlek på säkringen och dit med en PK.

Jag har skruvat i en hel del elskåp och tittat i måååånga fasadmätar skåp och sett en hel del fina fulingar med muttrar och mynt.

Jag jobbade på göteborg energi i några månader och bytte el mätare runt om i hela göteborg, och måste dock säga att 25A säkring är väldigt vanligt förekommande.

Så byggsäkring är det verkligen inte

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyK:

Jag jobbade på göteborg energi i några månader och bytte el mätare runt om i hela göteborg, och måste dock säga att 25A säkring är väldigt vanligt förekommande.

Så byggsäkring är det verkligen inte

Nej precis, jag ser det nästan dagligen i hyresfastigheter.. Det är en vanlig säkring precis som dom andra..

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag dokumenterade en hel stad ute i elskåp och fasad mätarskåp och som oftast satt det Svart gänga 3 35A säkring och sen 16A säkring för fasadmätarskåpet. 35An är i stortsett bara en säkring för själva kabeln. Förr eller de finns säkert nu med. Säkringar som är liiite längre och har större kontaktyta för att man inte ska behöva ha PK.
Byggsäkring kommer ifrån att vid de flesta nybyggnationer så sätter man inte in PK (eller man gjorde inte iaf då) och sen när färdiganmälan var gjord att huset var klart så säkrades det om till rätt Storlek på säkringen och dit med en PK.

Jag har skruvat i en hel del elskåp och tittat i måååånga fasadmätar skåp och sett en hel del fina fulingar med muttrar och mynt.

25A Säkringen är inte längre än dom andra och kräver också PK

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Men om ni läser vad jag skrev så brukar man kalla 25A för byggsäkring just för att de finns/fanns i ett annat utförande där de var ett par mm längre och således inte behövde en PK.

Självklart finns de även i 'normalt utförande' och används lika vanligt som övriga storlekar.

Somsagt bilderna visar att längden skiljer på 'byggsäkringar'.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Men om ni läser vad jag skrev så brukar man kalla 25A för byggsäkring just för att de finns/fanns i ett annat utförande där de var ett par mm längre och således inte behövde en PK.

Självklart finns de även i 'normalt utförande' och används lika vanligt som övriga storlekar.

http://www.gullbergs.se/ProductImages/24-21-020/2421020/1/600...

http://www.spangajarn.se/files/images_new2/S%C3%A4kring%2013a...

Somsagt bilderna visar att längden skiljer på 'byggsäkringar'.

Väldigt lätt att missförstå dig i det du skrev då man får uppfattningen om att du knappt sett några vanliga 25A-säkringar.

on topic så tycker jag att det är bra jobbat av Lappa med renoveringen! Alltid kul med nya leksaker också!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b