Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av gFd:

20 timmar och fortfarande ingen nyckel... 48h jo tjena

Håller helt med dig, vi får helt enkelt inse att vi blev ägda och får vänta tills på torsdag.

Edit: Att det sedan står "kontakta EA support för hjälp" är ju rätt underligt. Eftersom det inte finns några Advisors där när man stått i kö 1 timme..
Sen så fungerar de inte ens att logga in med mitt account till ea chatten..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev inte jätteimponerad men jag tycker Battlefield präglas av fordon, den här kartan utan fordon gör det till vilken shooter som helst och på det planet håller det inte. Sedan en grej jag verkligen stör mig på är att man får se framsidan av spelaren som dödat en (varför vill jag göra det? kameravinkeln är hemsk och ger illamående). Varför inte någon mer normal kameravinkel?

Det var iaf inte så krävande som jag befarade och det blir säkert skitbra när man spelar en karta med fordon, vilket är varför jag spelar BF-serien.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ingen söt själ som har en beta nyckel liggandes? Har så himla tråkigt så vill gärna testa spelet.. PM isåfall så får du en blöt puss!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av h0psi:

Blev inte jätteimponerad men jag tycker Battlefield präglas av fordon, den här kartan utan fordon gör det till vilken shooter som helst och på det planet håller det inte. Sedan en grej jag verkligen stör mig på är att man får se framsidan av spelaren som dödat en (varför vill jag göra det? kameravinkeln är hemsk och ger illamående). Varför inte någon mer normal kameravinkel?

Det var iaf inte så krävande som jag befarade och det blir säkert skitbra när man spelar en karta med fordon, vilket är varför jag spelar BF-serien.

Bättre hade varit att inte visa någon vinkel alls utav den som dödade en... Hatar sånt.

Sen håller jag inte alls med att det inte skulle hålla som infantry-only, det är ju klart bättre på det planet än dem andra FPS som finns ute i dagsläget.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Blev inte jätteimponerad men jag tycker Battlefield präglas av fordon, den här kartan utan fordon gör det till vilken shooter som helst och på det planet håller det inte. Sedan en grej jag verkligen stör mig på är att man får se framsidan av spelaren som dödat en (varför vill jag göra det? kameravinkeln är hemsk och ger illamående). Varför inte någon mer normal kameravinkel?

Det var iaf inte så krävande som jag befarade och det blir säkert skitbra när man spelar en karta med fordon, vilket är varför jag spelar BF-serien.

Instämmer, allt känns lite konstigt i BF3 faktiskt, känns lite som att allt är mer verkligt, sjukt fina ljud, rörelser och svårhanterade vapen, dvs rekylen. Men grafiken buggar ju som bara fan likt skit många servrar gör. I går kunde jag köra hela eftermiddagen, men först framåt kvällen så började jag ramla genom marken osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Haha har varit förbannad på EA och snackade med live support utan framgång över stt jag inte fått någon key. Jag såg nu att nyckeln funnits i skräppost sedan 14:58 igår xD

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Gratz. Verkar som battlelog är nere nu i alla fall.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Haha har varit förbannad på EA och snackade med live support utan framgång över stt jag inte fått någon key. Jag såg nu att nyckeln funnits i skräppost sedan 14:58 igår xD

"xD"
knappast, mer galen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Gratz. Verkar som battlelog är nere nu i alla fall.

http://twitter.com/#!/Battlefield/status/118947711226613762

Citat:

Battlelog daily maintenance slot is 8am GMT/9am CEST/3am EDT/12am PDT which is why it is down at the moment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Väldigt vad du klagar på allt Förstår inte hur du kan tycka att det är en så stor besvikelse?

Jo jag vet har kanske varit lite för hård mot spelet men efter all hype så hade man stora förväntningar.. Men jag körde lite assault igår och det gick mycket bättre(hade typ bara kört support innan) och måste säga att det var lite kul med FF men det suger lite på trånga Rush banor när alla står liksom i vägen för varandra och kommer det en fiende så får alla panik och mejar ner sina egna som står mellan de och fienden.

Kändes lite som om man ibland dog alldeles för lätt när man möter assault/engineer medans supporten behöver få in ett par träffar på dig innan du dör.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Någon som vet när betan är uppe för alla på torsdag? typ 00.01 eller 14.00

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Instämmer, allt känns lite konstigt i BF3 faktiskt, känns lite som att allt är mer verkligt, sjukt fina ljud, rörelser och svårhanterade vapen, dvs rekylen. Men grafiken buggar ju som bara fan likt skit många servrar gör. I går kunde jag köra hela eftermiddagen, men först framåt kvällen så började jag ramla genom marken osv.

Rapportera gärna alla "findings" till DICE/EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jo jag vet har kanske varit lite för hård mot spelet men efter all hype så hade man stora förväntningar.. Men jag körde lite assault igår och det gick mycket bättre(hade typ bara kört support innan) och måste säga att det var lite kul med FF men det suger lite på trånga Rush banor när alla står liksom i vägen för varandra och kommer det en fiende så får alla panik och mejar ner sina egna som står mellan de och fienden.

Kändes lite som om man ibland dog alldeles för lätt när man möter assault/engineer medans supporten behöver få in ett par träffar på dig innan du dör.

Tror nog att spelet blir MYCKET bättre på de stora mapsen. Det är nog där det kommer skina!:D

Permalänk
Medlem

Kan nån vänlig skicka en key till mig, skulle verkligen uppskattas

Kan eventuellt köpa ett spel åt den som ger mig en key, för max 2£ på steam

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Gnäller för att folk överhypar ett spel som ser mediokert ut. Och ett spel som kom ut 2006 slår på fingrarna, iaf gällande fysik, vegetation, vatten och lod.

Samt att DICE inte verkar bry sig om att fixa det som nämndes för nån månad sedan i Alphan.

http://img713.imageshack.us/img713/6028/bf32011092713260155.j...
Sedan förstår de sig inte på HDR... världen är inte superbright eller svart/vit.

Vilket multiplayer spel som hanterar 64 personer samtidigt från 2006 slår BF3 på den grafiska punkten ?
Sen tycker jag spelet har en underbar spelkänsla, gräset ger ingen skugga, hur ofta lägger du märke till skuggan på gräs när du går på en gräsmatta ? har nog aldrig lagt märke till det själv iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRIFF:

Någon som vet när betan är uppe för alla på torsdag? typ 00.01 eller 14.00

kommer vara runt 14 tiden, annars så stämmer det inte överens med 48h headstart som folk blivit lovade.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av knaz:

kommer vara runt 14 tiden, annars så stämmer det inte överens med 48h headstart som folk blivit lovade.

Jo men vars är min nyckel då?
Tror jag läste någonstans på någons twitter att dom inte lovat nånting.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På väg hem, då kommer bf3 spelas en liten stund

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

Tips: smyg inte bakom ryggen på en TeamMate, får han för sig att vända sig om blir det panik och han skjuter dig direkt. Senaste omg dog jag 12 ggr varav 5 var TK:s, ha ha ha! Undrar om jag får en Nemesis Pin om jag skjuter en teammate tillräckligt många ggr.

Hoppas nu att de släpper på Caspian Border oxå, hade vart mumma med lite Jets!

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

Men varför behöver man nyckel? det är väl open beta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Men varför behöver man nyckel? det är väl open beta?

Imorgon öppnas den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

Är väl ett konsolspel om jag inte minnet mitt sviker mig fatalt. Så det har jag då inte ens lagt en blick åt.

Så även BF:BC och BF:BC2 ?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Så även BF:BC och BF:BC2 ?

BC2 blev ju portat över till PC, vilket jag tycker är en hädelse.
Enbart spelat det för att det är det ända Battlefield som någon av mina polare spelar.
Och BF:BC är blev väl aldrig portat? Så det har jag inte ens brytt mig om ens en gång heller.

Edit: Lite väl Offtopic nu så vill du fortsätta så skriv i PM.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Imorgon öppnas den.

behöver man ingen nykel då?:O

Om man behöver, så är det någon som har en så får den en stor riktigt fuktig puss;)
Vill testa min gamla rigg så att man hur bra det funkar:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

behöver man ingen nykel då?:O

Om man behöver, så är det någon som har en så får den en stor riktigt fuktig puss;)
Vill testa min gamla rigg så att man hur bra det funkar:)

Nope imorgon är det en öppen beta som alla kan gå med i
Så vänta till imorgon så äre bara att gamea lös.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

Nope imorgon är det en öppen beta som alla kan gå med i
Så vänta till imorgon så äre bara att gamea lös.

Okej, gött:)
Har du någon länk där man kan ladda ned det och testa?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Vart var det man skulle rapportera buggarna?
Någon som skulle kunna vara snäll och länka?

Visa signatur

i7 4770K | Asus Maximus VII Ranger | GTX 1070 Ti 8 GB | 16GB RAM | Seasonic Prime 550W | Define R3

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Okej, gött:)
Har du någon länk där man kan ladda ned det och testa?:)

Det släpps väl i "Gratis spel" tabben i Origins imorgon har jag för mig.
Så bara att vänta och ladda ner det därifrån.
Annars finns det ju en länk på Battlefield 3's hemsida där det står "Ladda ner" ungefär. Ska kolla om jag hittart.

Edit: http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta Där till höger står det "Download for PC" men vet inte om du bara kan ladda ner det direkt ifrån Origins.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

Det släpps väl i "Gratis spel" tabben i Origins imorgon har jag för mig.
Så bara att vänta och ladda ner det därifrån.
Annars finns det ju en länk på Battlefield 3's hemsida där det står "Ladda ner" ungefär. Ska kolla om jag hittart.

Okej, då får jag leta och se om jag hittar nått:)

Posta gärna om du hittar någon länk, det skulle uppskattas:D

Måste man vara medlem någon stans för att få testa?:)

EDIT: tackar för länken:D
Såg den dock efter jag postat:D

Vill du ha pussen ändå?;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har kört lite och är väl inte helt övertygad. Mycket återstår att göra med spelet, det är ju bara en beta än så länge.
Ska det bli webbläsartjosan sen i fulla spelet? Känns väl så där att starta ett spel via en halvtaskig webbläsarmodell som inte är optimerad för sånt

Behöver ett nytt graffe märker jag. Mitt gamla Radeon 4850 får kämpa på i 1680X1050. Allt på low.
Prollen däremot låg konstant runt 50 - 60% i belastning så den klarar sig

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300