Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

"I SEE THERE ARE SERVERS UP FOR A SECOND MAP ON PC. CAN I ACCESS AND PLAY THIS MAP?

NO. THIS MAP IS ONLY FOR INTERNAL BACK-END TESTS."

Saxat ifrån DICE's egna FAQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tack. Är det medium eller hög som gäller?

Permalänk

Ni som får code 1, 2 och 4 uppdatera till senaste betadrivrutinerna! Funkade iaf för mig med mitt gtx 570

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Battlelog suger ordentligt bara så ni vet

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Så DX11 kommer göra spelet ofantligt mycket snyggare? Bryr mig inte om Tesselering för fem öre.

http://sv.twitch.tv/bteamgaming
Han spelar ultra, spelet ser inte särskilt imponerande ut, han har avg 30 fps.
GTX570, i5 2500k och 8gb ram.

Tycker faktiskt de ser rätt så bra ut

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

vafan.. sett att flera suttit och tankat i 11-12mb/s och här har man suttit med futtiga 6-900kb/s. Men vågar inte stänga ner och starta upp Origin utefall man måste börja om.

Permalänk

Använde min betainvite jag fick till BF3 på xbox 360 då jag inte fick någon till PC. Fy fan vad hemskt, hur kan man spela på konsol? Är ju så jävla plottrigt och ful grafik så man blir ju galen, och slött gick det.. långt, långt ifrån FPS:en man kommer upp i på PC.

Nåja, ser sjukt mycket fram emot att få testa betan på datorn på torsdag!

Permalänk

Om någon mot förmodan har en "Early-Beta"-nyckel över, så tar jag jättegärna emot den med öppna armar! Skriv ett PM om så är läget!

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk

Någon som vet vilken grafikinställning betan är inställd på? Tråkigt att det inte går att ändra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Visslaren:

vafan.. sett att flera suttit och tankat i 11-12mb/s och här har man suttit med futtiga 6-900kb/s. Men vågar inte stänga ner och starta upp Origin utefall man måste börja om.

Vad sitter du på för lina?:P

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk

kan inte vi som kommerk unna spela spelet på torsdag redan ladda hem de nu?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av Or0s:

BF3 är dock ingen uppföljare till BC2.

But hey, you see my point.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arginj:

Fortfarande inget mail. Bra jobbat EA. Kompensation tack.

Håller med... Tycker detta är förjävligt! köpte Tier 1 av en anledning!
Satt i kö i 1 timme på deras support..
och när jag kommer fram så får jag upp "Sorry our support is not available please try again later"

Dog lite inombords...

Permalänk

Matchmaking tar år att använda så använd inte den, och server browsern är väldigt dålig, själv ställer jag mig i kö till gotland (sök gotland) servrarna om där inte är en ledig slot. De funkar bra och överlag är lagen jämna. Jag hoppas bara de öppnar fler gotland servrar snart för de kommer bli sjuka köer om två dagar, eller ja snarare öppnar välidgt många fler servrar över huvudtaget, för de flesta servrarna känns nästan fyllda hela tiden.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legendary:

Vad sitter du på för lina?:P

100mbit från Comhem. Har inte varit några problem att tanka nått annars men det här gick riktigt slött. :/

Edit: har dock bara 8% kvar nu så.

Permalänk
Medlem

fortfarande inget på 360 fronten asch väntar 2 dagar, går bara i skola på tisdageftermidag ~1500 så har mycket ledigt ;);)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Visslaren:

100mbit från Comhem. Har inte varit några problem att tanka nått annars men det här gick riktigt slött. :/

Då kan jag ju hålla med om att det var lite segt! hmm! skumt:c

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk

Keyplz vill testa om jag maxxar!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

När kommer Open betan att öppna på torsdag? Är det lixom 00.01 eller kl 14.00 typ ?

Permalänk
Medlem

Jag har ett 580 ultra settings 45-75 fps. Kort och gott spelbart men ...45fps sabbar kännslan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av add9400:

Så du menar om fpsen stiger om jag sänker resolution så är det inte cpun det är fel på ..och stannar den på samma fps med lägre resolution så är det cpun som inte pallar ?

exakt
den FPSen du får i riktigt låga upplösningar bestäms av CPUn
så säg att du får 80-100fps i 1280*720
det är den FPSen du kan få som max även i höga upplösningar om du ex klämmer dit ett GTX 580 till och kör SLI

ett undantag av spel är Metro
där används inte CPUn utan grafikkorten flaskar i alla upplösningar

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av axcent:

Tack. Är det medium eller hög som gäller?

Hög

Permalänk

Om någon har en betanyckel över vill jag inte ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Om någon har en betanyckel över vill jag inte ha den.

Okej, jag har ingen över. Du kan inte få den.

Permalänk
Medlem

Om någon känner för att ge mej en betakey så hade jag varit väldigt tacksam skriv i pm på swec om någon snäll vill ge ut en till mej

/sam

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Söker man server och joinar från webläsaren?

Offtopic, såg nu att jag varit medlem här i 10 år. får nog säga grattis till mig själv.

Permalänk
Medlem

80-90fps med 1270x720 typ..så det är inte cpun ?

Permalänk
Medlem

någon annan som får "TIME OUT?" och inte kommer in på nån server?

Permalänk
Medlem

Har riktigt kul so far, nickar Dayvx, om det är nån av er jag dödar så hojjta till! =p

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Skrivet av Visslaren:

Söker man server och joinar från webläsaren?

Offtopic, såg nu att jag varit medlem här i 10 år. får nog säga grattis till mig själv.

Stämmer bra. Jag tycker att det fungerar bra. Spelet är minimerat hela tiden tills man kommer in på servern. Och det tabbas upp jättefort. Tycker det är riktigt smidigt :).

Grattis

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.