560ti drivrutiner kraschar?

Permalänk

560ti drivrutiner kraschar?

Hej.

Undrar om andra har samma problem som mig. Mitt 560ti kort kraschar hela tiden. Först hade jag de senaste drivrutinerna (280 ngt) och efter någon dag började grafikdrivrutinerna krascha. Så jag formaterade om min dator och instlalerade ett par äladre (275) men dessa började idag också krascha. Nu sitter jag på beta versionen av 285 som snart bör komma ut. Men det händer fortfarande.

Har någon en lösning på mitt problem?

Specs:

PSU: OCZ StealthXStream 2 700W
RAM: 6 gb corsair (1300 mhz) ddr3
CPU: Intel I7 2.6 ghz (4 kärnor) ej sandy bridge
Grafikkort: Asus 560ti

Jag fruktar att det är mitt moderkort då jag har haft problem med min dator en längre tid men när jag skickade kortet flr felsökning och reparation hitta de inga fel. Men jag vet inte

Permalänk
Medlem

är alergisk mot dom där 280 drivisarna, dock förvisso testat dom på ett gammalt graffe..men det gav massa mysko fel iaf så man backade tillbaka till några äldre..sitter nu på ett 560ti o sitter på 266,66 bara. vill inte testa högre, dessa funkar bra för mig o är nöjd just nu.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Får också crasher, inte särskilt imponerad på nvidia. Kör på äldre drivrutiner och testa.

Permalänk

Kör nu på äldre versioner 266.66, det kraschar fortfarande. Jag har provat överklocka volten så de ligger på 1050 som många verkar rekommendera. Har även underklockat frekvensen då den kom överklockad till mig med 900 mhz (nu 850).

Inget hjälper...

Permalänk
Avstängd

Hm, undra vilken j*vla drivrutin som de inte totalt misslyckats med...

Permalänk

Blir nog att jag köper ett annat grafikkort Kanske ett ati? Men jag arbetar med 3D och dessvärre suger ati på det... Kanske nvidias 285 drivrutin när den nu kommer löser problemen?.

Ingen som lyckats lösa detta dryga problem?

Permalänk
Skrivet av nightboy42:

Blir nog att jag köper ett annat grafikkort Kanske ett ati? Men jag arbetar med 3D och dessvärre suger ati på det... Kanske nvidias 285 drivrutin när den nu kommer löser problemen?.

Ingen som lyckats lösa detta dryga problem?

tja jag hade samma problem med mitt http://www.inet.se/artikel/5409219/gigabyte-geforce-gtx-570-1... det är fabriksöverklockat kracha hela tiden och djävlades sen klocka jag ner mitt till stock gtx570 och nu går det som en dröm märker ingen passtranda skillnad ändå.

så klocka ditt asus så att det blir som std gtx560ti sen om du inte funkar prova drivvarna som följde med kortet.

lycka till !!

EDIT: kolla så att du laddar ner 64bit/32bit beroende på vad du har

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag ingen lösning på ditt problem . Använder Gigabyte 560 ti och har inte haft några problem med drivrutiner,280 eller äldre.

http://www.dustinhome.se/gigabyte-geforce-gtx-560-ti-so-1gb-p...

Hoppas det löser sig för dig.

Permalänk
Avstängd

Det fungerade med tidigare drivrutiner för mig, så det är ju inte kortet i sig

Klocka ner ett kort så det inte har överklockning som man köpte det för är "out of the question"

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt Gigabyte GTX 560 TI och det har blivit så illa att jag inte kan använda Windows utan att grafikkortet lägger av, så jag kastade in mitt gamla hederliga 8800GT istället...

Har testat tre drivrutiner: 266.66, 275.33 och 280.26 men det gör ingen skillnad. Testade även att klocka ned kortet till GTX 560 utan framgång... DRYYYYGT!

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Jag har försökt 266.66, 270.35, 275.33, 280.ngt, 285 (beta). Alla klyddar likadant. Ja har även underklockat det nu och låter det dra mer ström (1.050) men problemet kvarstår. Jag tror det är mitt moderkort då det fungerar fint någon vecka efter formatering sen slutar det fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightboy42:

Jag har försökt 266.66, 270.35, 275.33, 280.ngt, 285 (beta). Alla klyddar likadant. Ja har även underklockat det nu och låter det dra mer ström (1.050) men problemet kvarstår. Jag tror det är mitt moderkort då det fungerar fint någon vecka efter formatering sen slutar det fungera

Vad kör du för moderkort? Jag har ett ASUS P8P67 ...

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Saken är att jag kan ha löst problemet. Men jag tänkte först prova installera äldre drivrutiner... Så jag avinstallerade de gamla... Men då försvann kontakten med grafikkortet... Försökte formatera men den hittas fortfarande inte... Hur tusan ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightboy42:

Saken är att jag kan ha löst problemet. Men jag tänkte först prova installera äldre drivrutiner... Så jag avinstallerade de gamla... Men då försvann kontakten med grafikkortet... Försökte formatera men den hittas fortfarande inte... Hur tusan ska jag göra?

Hittar inte ditt moderkort grafikkortet? Ens i BIOS? Men du har bild?

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk

Ja har provat sätta den på alla olika PCI slots som primär display i bios. Men den hittas inte där. Ja sitter på ett GA-ex58-ud3r moderkort. Eftersom kortet har fungerat en dryg månad så antar jag att det är moderkortet som det är fel på.

Det enda som står i enhetshanteraren är: "standard vga-bildskärmskort" och ja har försökt installera drivrutinerna manuellt. Men detta fungerade inte. Nu kör jag en windows update som av ngn anledning hade nvidia kortet med i sin lista. Får se om den klarar forcera det.

Permalänk

Wow... Jag måste säga... att för första gången i mitt liv e jag imponerad av windows update... Det installerade min fil och hittade mitt grafikkort igen

Nu för att lösa problemet. Jag tror mitt problem var flash relaterat. Med andra ord. Youtube gör 10.2 instabilt (och senare). Eftersom de har som standard inställt på "use hardware acceleration". Vilket betyder att flash kommer använda sig av mitt grafikkort. Stänger jag nu av detta borde det lösa mitt problem. (detta gäller dock inte alla flashfiler utan bara de som har inställt på att ta hjälp av hardware).

Permalänk
Medlem

Jag kör med 2st GTX 560 Ti OC i SLI, och hade problem med krasher i World of Warcraft. Lösningen för mig blev att lägga till WoW i sitt eget "schema" där SLI blev disablat. Stängde jag av SLI helt och hållet så försvann inte problemet. När jag stängde av SLI endast för WoW, så fungerar det klockrent! Så för er som har detta problemet, försök med detta.

Om drivaren krashar helt random i OS så har jag faktiskt ingen lösning på det. För mig funkar det klockrent med SLI aktiverat i andra spel.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Moderkortet är två år gammalt, om drivrutinerna för det inte har blivit uppdaterade så kanske det är orsaken till krånglet.
Det har inget inbyggt grafikkort och eftersom du har bild så har den ju någon sorts kontakt med 560 ti grafikkortet, det är bara att det inte kan.. erhm "artbestämma" det.

Angående drivrutinerna så ska 266 vara de stabilaste av de släppta. 270-280 har fått optimeringar för att göra kortet snabbare i olika spel etc, tyvärr på bekostnad av stabiliten. Kör själv 285-betan och den verkar lovande. Inga krascher hittills; för tidigt att säga om den är lika stabil eller stabilare än 266.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

vet inte vad alla har emot nvidia's drivrutienr
bytte från amd nyligen och har haft betydligt mer problem med ati's drivisar än nvidia
granted första drivisen i 280 versionen gav mig bara problem med svart och blå skärm som resultat
men 266 till 275.33 och senaste 285.27 har ja inga problem med

fick problem som fan dock när jag låste upp volten i msi afterburner
afterburner ställde automatiskt upp volten så högt att ja svart skärma så fort ja gjorde nåt
afterburner ställde automatiskt upp volten till 1.037v (orginal volt tror jag var 0.8 nånting men mitt kort är fabriks överklockat till 880MHz) och just nu kör ja stabilt på 950MHz och 1.025v

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chainzaw:

Hm, undra vilken j*vla drivrutin som de inte totalt misslyckats med...

Har aldrig haft problem med drivrutinerna

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Jag har ungefär samma problem, jag får blue screen när datorn har laddat windows. Jag kan logga in om jag kör datorn i felsäkert läge, men datorn hittar inte grafikkortet. Jag skickade tillbaka kortet och fick ett nytt men samma problem nu. Har provat 2 andra grafikkort (ati 5850 och nvidia 280) och det fungerar perfekt. Har bild på BSOD:n
http://imageshack.us/photo/my-images/15/20110921164037.jpg/
Ursäkta kvaliteten...
Kör med
asus p8p67-m PRO
Intel core i5 2500k
8 GB corsair 1333Mhz
Fraktal design 650w
Nvidia Gigabyte geforce 560TI