Permalänk
Medlem

Problem...

Har ett ganska ovanligt problem, som jag tänkte kolla om någon vet om man kan lösa på något sätt... Jag borde nog börja med att säga att jag bor i stort sett i skogen, har bara ett par få grannar, och detta gör att de flesta internetleverantörer inte kan leverera internet till oss pga. för dålig uppkoppling, därför har vi alltid fått köra på telia, dock testade vi tele2 förut, eftersom de sa att det skulle funka, men det funkade långt ifrån bra, så vi bytte tillbaka ganska snabbt...

Hursomhelst, när man spelar vissa spel online så uppstår det väldigt gärna problem som gör att man förlorar anslutningen till servern man är inne på, vissa spel funkar att spela online, andra inte.. Det är ganska vanligt att alla spelare, NPCs, allting som rör sig egentligen, helt plötsligt fortsätter springa åt samma håll tills de springer in i en vägg eller vad som nu kommer i vägen... Detta har hänt i exempelvis spel som Borderlands och Monday Night Combat (båda är köpta från steam), och när detta händer brukar det ta upp till en minut, sen får man ett meddelande att man har dcat från servern... Många andra spel funkar dock, men det är nästan alltid något litet som inte fungerar helt ok, exempelvis när jag spelar Heroes of Newerth så dcar jag aldrig från spelet i sig, men däremot ofta från chat-servern, vilket resulterar i att de jag spelar med får svårt att bjuda in mig, eller överhuvudtaget snacka med mig...

Har haft detta problem så länge jag kan minnas, är det någon som har nåt tips på vad det kan vara? Är det så enkelt som att byta ut modemet så är ju det lösligt iallafall, men om det är någonting med det bredband vi har så blir det nog svårt att lösa det med tanke på vart jag bor...

Om någon har nån aning överhuvudtaget om vad det skulle kunna vara skulle det vara grymt uppskattat om ni kunde lämna svar, och om någon annan har haft liknande problem med telia får ni gärna nämna det med!

Permalänk
Medlem

Förmodligen bor du så pass långt bort att signalstyrkan verkligen är på gränsen till urskiljelig(?). Jag antar att det är ADSL du använder. Du kan ringa till din ISP och be dem lägga på en felrättande profil. Fungerar inte det är det nog 3g, satellit eller flytt som gäller tyvärr. Eller be till nätverksgudarna att någon gräver en fiberkabel intill ditt hus.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Ok, skönt att veta hur det ligger till iallafall Tack för svar!