Köpråd: dator för musikproduktion och småspelande

Permalänk
Medlem

Köpråd: dator för musikproduktion och småspelande

Är lite inne på att införskaffa en dator som fyller kriterierna ovan och känner att jag behöver lite guidning i djungeln av hårdvara.
Med musikproduktion menar jag att jag hade tänkt spela in egen musik i ett DAW från externt interface utan att behöva dras med det förfärliga lagget mellan instrument och monitor. Vet ej hur bra frågor angående musikproduktion passar på det här forumet, hacka inte på mig om jag kommit fel. På spelfronten så hade jag tänkt klara av att spela Half Life 3 när det nu kommer och möjligtvis andra spel som faller mig in, min nuvarande dator klarar inte ens av Minecraft. Är inte ute efter att kunna spela med maximala nivåer på alla grafikinställningar. Pristak ligger någonstans vid 6000:-

Bygga själv eller köpa färdigt? Om färdigt så, Köpråd? Allmänna tips? Säg snälla till om ytterligare info behövs.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzlimE:

Är lite inne på att införskaffa en dator som fyller kriterierna ovan och känner att jag behöver lite guidning i djungeln av hårdvara.
Med musikproduktion menar jag att jag hade tänkt spela in egen musik i ett DAW från externt interface utan att behöva dras med det förfärliga lagget mellan instrument och monitor. Vet ej hur bra frågor angående musikproduktion passar på det här forumet, hacka inte på mig om jag kommit fel. På spelfronten så hade jag tänkt klara av att spela Half Life 3 när det nu kommer och möjligtvis andra spel som faller mig in, min nuvarande dator klarar inte ens av Minecraft. Är inte ute efter att kunna spela med maximala nivåer på alla grafikinställningar. Pristak ligger någonstans vid 6000:-

Bygga själv eller köpa färdigt? Om färdigt så, Köpråd? Allmänna tips? Säg snälla till om ytterligare info behövs.

Tack på förhand!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/894676/amd-955-gtx-560-ti-60...
Bra för spel mm.. Dock utan montering och OS.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel, så är Intel ett bättre val för musikproduktion. Någon får gärna backa upp mig om det stämmer, är inte helt hundra men har sett någon graf över det.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu