Permalänk
Medlem

denna tycker jag ser bra ut. får allt plats osv ? help pls ))

Permalänk
Avstängd

Hört att detta är det bästa valet. Lite över budget dock, men den här kör jag på. Kommer vara felfri!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/864447/2011-09-13

Visa signatur

[ CoolerMaster HAF 912+ ] [ Corsair TX 650W V2 80+ Bronze ] [ Intel Core i5 2500K 3,3GHz ] [ GTX 570 1280MB 732MHz ]
[ Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE ] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ MSI P67A-C45 B3 ] [ Windows 7 x64 Home Premium]

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Kom nyss på att det kommer att bli på gränsen att grafikkortet ens får plats, finns 570 annars

Ett Radeon 6970 får plats. Ett GTX 580 med Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus som är 290 mm. Sen får ett 5970 precis plats också. Den är 31cm.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Ett väldigt bra förslag.

Men skulle nog ta ett 750W för att vara på den säkra sidan

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

i din budget för max 10k så äre 955 be med bra kylare, gtx 580/6970 8gb ram som gäller i princip, kan slänga ihop ett bra paket just för det

http://www.inet.se/kundvagn/visa/865578/2011-09-13

Bra paket.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

intel eller bulldoser, inte amds gamla. ^.^

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Ett väldigt bra förslag.

Men skulle nog ta ett 750W för att vara på den säkra sidan

med ett 650w har han ca 100w över "på den säkra sidan"..så lite onödigt o köpa 750w då allt drar lite över 500w typ

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

med ett 650w har han ca 100w över "på den säkra sidan"..så lite onödigt o köpa 750w då allt drar lite över 500w typ

Är det 650w på ett nätagg betyder det inte att den kan leverera 650w. Better safe than sorry.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Är det 650w på ett nätagg betyder det inte att den kan leverera 650w. Better safe than sorry.

Och det är därför man köper ett nätagg av bra kvalitet, vissa märken/modeller klarar ju även ofta att t.o.m. leverera ÖVER spec.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Är det 650w på ett nätagg betyder det inte att den kan leverera 650w. Better safe than sorry.

kolla upp agget han valt för den delen oxå..det är inget Ace agg.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Och det är därför man köper ett nätagg av bra kvalitet, vissa märken/modeller klarar ju även ofta att t.o.m. leverera ÖVER spec.

Skrivet av Andyah:

kolla upp agget han valt för den delen oxå..det är inget Ace agg.

Han får välja vad han vill. Men JAG skulle kört på en 700W+

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Håller på att köpa dator jag också, kan dela med mig av min inköpslista. Detta är vad jag har kommit fram till efter en månads research. Delarna jag valt är för TYST och stabil drift, samt bra prestanda i vad man än kan tänka sig att göra
Du kan ju så klart byta ut chassit efter eget tycke. Kommer antagligen att göra det ännu billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Han får välja vad han vill. Men JAG skulle kört på en 700W+

Det är klart att du får välja vad du vill, men det var ju inte vad du skrev i inlägget jag (vi) citerade.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Du bör ju ha amd eftersom du inte kommer behöva en intel proccesor i spel. Du får du mer pengar till ett grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Det är klart att du får välja vad du vill, men det var ju inte vad du skrev i inlägget jag (vi) citerade.

Då säger jag det nu.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Byt du till MSI Mycket bättre kvalitet på deras grejer! Valde gigabytes för att det var lite lägre pris :S

för att låna lite hur förhåller sig asus till msi å gigabyte i form av kvalite på just 560 ti?

Visa signatur

CPU: Inte core i7 9700k @ 5.1 GHz | GPU: Asus RTX 2080 8 GB | Mobo:Asus ROG Strix Z390-F | RAM: 16GB Corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triuxz:

för att låna lite hur förhåller sig asus till msi å gigabyte i form av kvalite på just 560 ti?

Just den ordningen ASUS, MSI, Gigabyte.

ASUS har ett väldigt bra kylsystem som förutom mycket låga temperaturer även är bland dem tystaste. Komponenterna i sig är bra kvalité och det överklockas någorlunda bra.

MSI har gjort ett ryck och deras Twin Frozr II & III fungerar klockrent, bra komponenter och grymt överklockningsvänligt på deras lite mer påkostade modeller. Låg temperatur och ljudnivå, men snäppet under ASUS.

Gigabyte har jag inte riktigt fått koll på, i ett test är dom av världsklass, medan i ett annat inte speciellt hyllat. Komponenterna verkar vara okej, men deras fabriksklockade kort har även haft problem då dessa varit för högt klockade och resulterat i problem för konsumenter. Kylningen och ljudnivån har också fått dålig kritik hos vissa, medan andra är nöjda. Se till att ha bra ventilation i chassit.

SLI skulle jag nog välja MSI, ASUS, Gigabyte. MSI har två slots kylare och dumpar lite av luften utanför chassit iallafall medan ASUS och speciellt Gigabyte dumpar luften direkt inuti. ASUS har 3 slot kylare på deras mer påkostade kort vilket kan innebära stora problem med just SLI ifall du inte har ett moderkort med nog mellanrum för detta.

Allt som allt har jag personligen blivit mer och mer intresserad utav MSI´s kort, det enda som är negativt är just att MSI korten är väldigt högt prissatta i mellanklassen av grafikkort.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

intel eller bulldoser, inte amds gamla. ^.^

Man kommer ju verkligen inte under 10k om man inte snålar in på grafikkorg när man ska köra intel iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Låna tråden lite, då jag ligger i samma *budget*
Har byggt ihop denna och undrar om ni har några synpunkter?
Skall använda datorn till att spela sc2/lol/d3/wow mestadels, och villa kunna streama samtidigt med bra kvalle.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/870739/2011-09-15

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLedaren:

Låna tråden lite, då jag ligger i samma *budget*
Har byggt ihop denna och undrar om ni har några synpunkter?
Skall använda datorn till att spela sc2/lol/d3/wow mestadels, och villa kunna streama samtidigt med bra kvalle.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/870739/2011-09-15

Det där lär duga hur fint som helst för stream. MEN!! ! ! Hela tiden så vill jag att folk ska spendera Liiiite till pengar ^.^ börjar känna mig som en försäljare xD

Men men. http://www.inet.se/kundvagn/visa/872391/2011-09-15

Dom där 704kr extra du lägger på bygget! ger dig ganska mycket mer!
1: Klockningsbar processor (ifall man skulle vilja/behöva mer kraft senare/nu så har man ju möjligheten)
2: Klocknings/intregerad grafik på moderkortet, ifall du tex ska sälja datorn senare så ger det ett lite högre marknadsvärde.
Plus så har du 4st 6/gb's portar, vilket kan komma till nytta.
Du har 3st PCI Express portar, ifall du senare skulle behöva slänga in ett extra 570 kort.

Edit: kollade igen på spelen du skulle spela, och kom fram till att du kanske inte skulle behöva den kraften för just dom spelen xD MEN ifall du skulle börja lira lite mer kraftigare spel ^.^

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"