Permalänk

Speldator 8 tusen

Hej sweclockers skulle någon kunna sätta ihop en
Speldator för
Cirka 8 tusen? Windows och byggning behöver INTE ingå!

Det ska hälat vara dubbla grafikkort (priset kan då gå upp till 9k)

Datan ska klara wow på ultra runt 100 fps, (hälst) och bfbc 2 på högsta på runt 50fps
Även bf3 på
Medium på 50fps

Hoppas det inte är för mkt begärt!! Tack på förhans

MvH

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

Hej sweclockers skulle någon kunna sätta ihop en
Speldator för
Cirka 8 tusen? Windows och byggning behöver INTE ingå!

Det ska hälat vara dubbla grafikkort (priset kan då gå upp till 9k)

Datan ska klara wow på ultra runt 100 fps, (hälst) och bfbc 2 på högsta på runt 50fps
Även bf3 på
Medium på 50fps

Hoppas det inte är för mkt begärt!! Tack på förhans

MvH

http://www.inet.se/kundvagn/visa/861281/amd-9153kr Inkluderat montering och OS. Moderkortet uppdateringsklart för den nya AM3+ CPU som kommer inom snar framtid. Dubbla HD 6870 kort för maxad spelupplevelse för dom 9000kr som budgeten hade att erbjuda. Dock gick det hela 153kr över men det går säkert bra..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Inkluderat montering och OS.

Skrivet av eliasbajen:

Windows och byggning behöver INTE ingå!

Vill bara uppmärksamma detta.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Dock säger han att OS och byggnation INTE behöver ingå. Då får man ju 1700 över till annat skoj.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

För att få ner priset ett par kronor kan en Phenom II X2 555 BE användas och sedan låsas upp. Om alla 555 kan låsas upp vet jag inte men moderkortet måste stödja det.

Sedan satsa på en ett dyrare grafikkort, större hårddisk och en SSD.

Vad jag sett så är Optiarc 7280 en 7260 med 1MB cache. Alltså sämre.

Kan man inte ta ett 6970 istället för två 6870?

Permalänk

Tackar fina datorer ni byggt ihop, och sen till svar på Fire_ice och netbuddy, så är jag inte helt borta när det gäller sånt här så det kan jag bara plocka bort och ta något annat kul! Tack så mycket!

Permalänk

btw, är det någon som vet om det är räntefritt på avbetalning hos Inet?

Permalänk
Medlem

Precis som vatten säger varför ine gå på ett hd 6970 och sen vid behov stoppa in ett till ? priset blir ju tämligen lika ?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/863717/2011-09-13

Perfekt dator, men lite över budget.

Visa signatur

[ CoolerMaster HAF 912+ ] [ Corsair TX 650W V2 80+ Bronze ] [ Intel Core i5 2500K 3,3GHz ] [ GTX 570 1280MB 732MHz ]
[ Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE ] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ MSI P67A-C45 B3 ] [ Windows 7 x64 Home Premium]

Permalänk

Tack för allas förslag satsar nog på onYYx, 10k är lite för mycket.. tror det blir onödigt också! men tack ändå

men som jag sa tidigare, är det räntefri avbetalning?

Permalänk
Medlem

De använder sig av Klarna, så det ska inte va några problem

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av eliasbajen:

Hej sweclockers skulle någon kunna sätta ihop en
Speldator för
Cirka 8 tusen? ....

Hoppas det inte är för mkt begärt!! Tack på förhans

MvH

Vi tillåter inte korspostning, däremot så har du ändrat din budget radikalt så jag låter det vara en egen tråd men jag har låst din gamla tråd. I fortsättningen så ber jag dig vänligt att inte skapa fler trådar i samma ämne då det tyvärr trycker undan andras trådar som har precis lika mycket rätt att synas och få hjälp. Det är lite som att tränga sig före i kön, oartigt.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Trots att du tidigare uppmärksammats på att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak, har du nu skapat ytterligare trådar om ditt datorinköp. Att vi har den här regeln beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

I och med att du trots tidigare tillsägelser brutit mot regeln igen, är jag rädd att jag nu måste låsa alla dina trådar om ditt datorinköp. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp med datorinköpet. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, men tyvärr kan jag inte se någon annan utväg i det här fallet. Jag hoppas att du har förståelse för mitt agerande, även om det drabbar dig negativt.