Diablo 3 fullt SLI/CF support?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 fullt SLI/CF support?

Som nämnt i Subject, tror ni på det?
Tveksamt säger jag med tanke på blizzards inställning till det i tidigare spel.
Jag själv kör på GTX 460 SLI och är väldigt nyfiken ifall mitt system kommer utnyttjas till fullo så att jag kan spela på högsta möjliga inställningar?
1 ensamt GTX460 (kanske) inte kan leverera det?
Det känns lite som blizzard lägger sin möda på folk som har en dator från 2005 och spelar ca 35 minuter om dagen istället för follk som är antusiaster och beundrar deras Spel? :S

Permalänk
Medlem

Dom tjänar ju lika mycket pengar på dom som spelar 35 min per dag med datorer från 2005, dessutom är dom ett par hundra gånger mer till antalet

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Tycker Blizzard gör rätt, deras framgång ligger inte i teknisk grafik utan i kreativ design.
Tror du kommer att kunna maxa på bra med ett gtx460.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde åtminståne göra ett uttalande om dom tänker ha support för det (och då menar jag inte den "support" som finns i WoW, utan full support, så som nya shooters osv) eller om dom inte tänker det, och gärna varför?
Lider system med 1 GPU ifall det finns support för 2 eller är det en kostnadsfråga att utveckla support för Multi-GPU configs?

Permalänk
Medlem

För mig jag läste någon stans att det är DX 9 de kör med så lär jag inte kräva det senaste direkt.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Dom tjänar ju lika mycket pengar på dom som spelar 35 min per dag med datorer från 2005, dessutom är dom ett par hundra gånger mer till antalet

Inte nu längre. Efter de första månaderna kommer Diablo 3s huvudinkomst vara avgift från real money auction house.

Spelar du 10h per dag istället för 30min och har råd att lägga 20kkr på en ny dator handlar du troligtvis också 20ggr så mkt (om inte ännu mer) på Auktionshuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Inte nu längre. Efter de första månaderna kommer Diablo 3s huvudinkomst vara avgift från real money auction house.

Spelar du 10h per dag istället för 30min och har råd att lägga 20kkr på en ny dator handlar du troligtvis också 20ggr så mkt (om inte ännu mer) på Auktionshuset.

Logiken är noll, varför skulle nån lägga ut pengar på att köpa GEAR i spelet bara för att man gillar hårdvara?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Logiken är noll, varför skulle nån lägga ut pengar på att köpa GEAR i spelet bara för att man gillar hårdvara?

Logiken är att om man spenderar pengar på speldator är chansen större att man har mer inkomst att spendera än om man inte gör det.

Nu var det hursomhelst inte det det handlade om utan att de som spelar mer kommer bidra mer till Blizzards inkomst bara genom att spela (helt oavsett om de köper eller säljer) bara genom att använda auktionshuset samt öka omsättningen i ekonomin.

Edit: Det var ju dessutom du själv som ursprungligen påstod att de som gillar hårdvara spelar mer än de med gammal dator, inte jag.

Permalänk
Inaktiv

Vilket grafikkort tror ni behövs för att "maxa" Diablo 3 i upplösningen 2560 * 1600 (30-tums skärm)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160075:

Vilket grafikkort tror ni behövs för att "maxa" Diablo 3 i upplösningen 2560 * 1600 (30-tums skärm)?

Räcker länge med det du har iaf. Jag såg en lista nånstans där kort i Radeon 4000-serien var listat att klara high i 1920x1080.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att patch 1.4 i SC2 kommer fixa CF/SLI stödet där skulle jag tippa att D3 kommer ha fullt stöd för mer än 1 gfx kort.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Vad man nu ska med det till Nästan vilken dator som helst som är 2-3 år gammal kommer kunna köra D3 utan problem på high. Det är inte direkt krävande. Helt i Blizzards anda för att kunna sälja det till så många som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad man nu ska med det till Nästan vilken dator som helst som är 2-3 år gammal kommer kunna köra D3 utan problem på high. Det är inte direkt krävande. Helt i Blizzards anda för att kunna sälja det till så många som möjligt.

Man kan vill köra i 5760x1080 på max inställningar utan att fps någonsin går under 120?

SC2 var ju trotts allt hyfsat krävande på max. Nej Blizzard är kända för alla kan spela med låga inställningar, inte med höga

Permalänk
Medlem

Det var en mycket märklig upplösning

Permalänk
Medlem

Eyefinity med 3x1080p-skärmar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vanligare än många tror. Nu när det går att få tag i skärmar ner emot tusenlappen och de senaste grafikkorten knappast ens får svettas i flesta spelen på en skärm så är det en hel del som skaffar 3 skärmar (bland annat jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hav:

Eyefinity med 3x1080p-skärmar

Kommer det ha stöd för Eyefinity? Det borde ju underlätta nåt enormt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Kommer det ha stöd för Eyefinity? Det borde ju underlätta nåt enormt.

Ingen aning. Killen anmärkte på upplösningen :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Kommer det ha stöd för Eyefinity? Det borde ju underlätta nåt enormt.

Det har iaf jag tagit för givet då både WoW och SC2 går att köra i upplösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Kommer det ha stöd för Eyefinity? Det borde ju underlätta nåt enormt.

Jag tror att diablo 3 kommer ha en fast synfält oavsett upplösning som i Star Craft 2, på grund av PvP.

Permalänk
Skrivet av Sheytan:

Jag tror att diablo 3 kommer ha en fast synfält oavsett upplösning som i Star Craft 2, på grund av PvP.

Håller med, det vore dumt annars.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Kan de inte ta och släppa spelet snart?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

på grund av PvP.

Det tror inte jag. PvP i Diablo 3 är inte tänkt som en e-sport och skills kommer ändå inte balanseras alls för pvp. Detta har Blizzard redan bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Jag tror att diablo 3 kommer ha en fast synfält oavsett upplösning som i Star Craft 2, på grund av PvP.

Jag kan bekräfta detta.
Researchade lite och det finns blueposts som säger att man inte kommer att kunna spela med mer än 1 monitor.
Nu orkar jag inte leda fram tråden men den är inte alllt för svårt att hitta om man bara googlar lite.
Som sagt så är oftast inget blizzard säger skrivet i sten så det kan komma att ändras med tiden ifall vi har tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MahL:

Jag kan bekräfta detta.
Researchade lite och det finns blueposts som säger att man inte kommer att kunna spela med mer än 1 monitor.
Nu orkar jag inte leda fram tråden men den är inte alllt för svårt att hitta om man bara googlar lite.
Som sagt så är oftast inget blizzard säger skrivet i sten så det kan komma att ändras med tiden ifall vi har tur.

Det sög ju. Jag började med Eyefinity just för BF3 och D3.
Min dator kommer inte palla att köra BF3 i Eyefinity, och D3 lär inte stöda det.. Nice

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det sög ju. Jag började med Eyefinity just för BF3 och D3.
Min dator kommer inte palla att köra BF3 i Eyefinity, och D3 lär inte stöda det.. Nice

Bra att inte Eyefinity fungerar, det är ändå lite fusk.

Permalänk
Medlem
Citat:

DisplayModeUIOptWidth "1920"
DisplayModeUIOptHeight "1080"
DisplayModeWidth "1920"
DisplayModeHeight "1080"

Borde väl bara vara att ändra det där

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Bra att inte Eyefinity fungerar, det är ändå lite fusk.

Ja det skulle ju vara hemskt om folk "fuskade" i ett spel som inte är tävlingsinriktat över huvud taget.

Dessutom anser jag inte eyefinity var fusk i något spel. Bara för du har 3 skärmar får du automatiskt inte 3 par ögon som kan se överallt samtidigt. Speciellt i de spel som slänger ut minimap och övrigt UI till kanterna är det ju snarare så att du är i en sämre position eftersom du måste vrida huvudet och inte kan se all viktig information samtidigt (vilket de med 1 skärm kan).

Eyefinity/3 Skärm är bara för upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ja det skulle ju vara hemskt om folk "fuskade" i ett spel som inte är tävlingsinriktat över huvud taget.

Dessutom anser jag inte eyefinity var fusk i något spel. Bara för du har 3 skärmar får du automatiskt inte 3 par ögon som kan se överallt samtidigt. Speciellt i de spel som slänger ut minimap och övrigt UI till kanterna är det ju snarare så att du är i en sämre position eftersom du måste vrida huvudet och inte kan se all viktig information samtidigt (vilket de med 1 skärm kan).

Eyefinity/3 Skärm är bara för upplevelsen.

Jag håller med, på vilket vis skulle det vara fusk i Diablo 3?
Dock så ger det en fördel i BC2 t.ex. Du har fortfarande UI på skärmen i mitten, och ser mycket mer än alla andra. Men någon jätte stor fördel är det absolut inte, jag har inte blivit en bättre spelare av det

Visa signatur

#framtiden